Bu çalışmanın
amacı, beden eğitimi ve spor bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının
egzersiz kavramına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir.
Bu çalışmada
nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim)
kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Erzincan
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor bölümünde öğrenim gören 136
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğrencilerin “Egzersiz ……
gibidir; Çünkü …...” cümlelerini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Araştırma
verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin
analizi sırasıyla adlandırma, eleme, kategori geliştirme, geçerlik ve
güvenirliğin sağlanması, elde edilen metaforların frekanslarının hesaplanması
ve yorumlanması aşamalarından oluşmaktadır.
Verilerin
analizi sonucunda; toplam 6 farklı kavramsal kategori (sağlık kaynağı (f=34),
olmazsa olmaz (f=31), ilgi/özveri (f=15), gelişim aracı (f=8), değer (f=7) ve
eğlence (f=7)) oluşturulmuş ve öğretmen adayları egzersiz kavramına ilişkin 102
farklı metafor üretmişlerdir. Kodların önem sayısına göre egzersiz kavramı için
sağlıklı yaşam (f=26), su (f=14), yemek (f=10), nefes (f=7), vücut geliştirme
(f=4), ağaç (f=4), kitap (f=4), okul (f=4), altın (f=4), vitamin (f=3), can
simidi (f=3), demir (f=3), rahatlık
(f=3), ve gümüş (f=3) metaforlarını
kullandıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------