Bu çalışmanın amacı, okul sporlarının bazı branşlarında görev alan lise öğrencilerinin spora katılma güdülerinin bazı değişkenler açısından bir fark olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, tarama modellerden nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklem grubunu Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı liselerde öğrenim gören 96 erkek ve 54 kadın olmak üzere toplam 150 öğrenci (Ort.:16,053±1,211) oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan katılımcıların spora katılım güdü seviyelerini belirlemek için Gill ve ark. (1983) ile geliştirilmiş ve Oyar ve ark. (2001) ile geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Spora Katılım Güdüsü Ölçeği” nden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde normal dağılım göstermediği için non parametrik testlerden Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre Katılımcıların spora katılım güdü genel ortalaması, ölçeğin alt boyutlarını oluşturan başarı, fiziksel uygunluk, takım ruhu, arkadaş, eğlence, yarışma, beceri gelişimi ve aktif olma puanı ortalaması orta seviyenin üzerinde olup, bağımsız değişkenler açısından lise sporcularının cinsiyet, branş, sınıf, boş zamanları yeterli mi? ve boş zaman harcamada zorluk durumu değişkenleri açısından anlam ifade eden bir fark olduğu, yaş ve aktif sporun içinde bulunma süre değişken açısından anlam ifade eden fark bulunmamıştır.
The aim of this study is to determine whether there is a difference in the motivations of high school students who are involved in some branches of school sports in terms of some variables. The research is a quantitative study from survey models. The sample group of the research consists of a total of 150 students (Average: 16,053±1,211), 96 male and 54 female, studying at high schools affiliated to the Karaman Provincial Directorate of National Education. In order to determine the motivation levels of the participants participating in the research, Gill et al. (1983) and Oyar et al. (2001), the validity and reliability study of the "Sport Participation Motivation Scale" was used. Since the data did not show normal distribution, Kruskal Wallis-H test and Mann Whitney-U test, which are non-parametric tests, were used. According to the results of the research, the general average of the participants' motivation to participate in sports, the achievement, physical fitness, team spirit, friend, entertainment, competition, skill development and being active score which are the sub-dimensions of the scale are above the medium level, and the high school athletes' gender, branch, class, grade level are the independent variables. Do you have enough free time? There was a significant difference in terms of the variables of difficulty in spending time and spending time, and there was no significant difference in terms of age and time spent in active sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------