Bu çalışmanın amacı profesyonel voleybol sporcularının serbest zaman yönetim becerilerinin incelenmesidir. Çalışmamız Efeler ve Sultanlar liginin alt ligleri olan 1.ve 2.liglerinde profesyonel olarak voleybol oynayan 87’si erkek 39’u kadın sporcu olmak üzere 126 sporcuya uygulanmıştır. Araştırmamızda birbirinden farklı gruplardan bir anda alınan ve zamandan tasarruf sağlayan nicel araştırma yaklaşımının genel tarama modellerinden kesit alma yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışma kapsamında sporculara Akgül ve Karaküçük (2015) tarafından Türkçe geçerlilik ve güvenirliliği yapılan serbest zaman yönetim ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerimizin istatiksel analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Demografik özellikler arasındaki farklılığı belirlemek için ANOVA testi uygulanmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde sporculuk yılının serbest zaman yönetim ölçeğine göre istatiksel anlamlı bir fark bulunamadığı tespit edilmiştir. Cinsiyet, eğitim düzeyi ve aylık gelir düzeylerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kadın sporcuların erkek sporculara göre serbest zaman yönetim alt boyutlarından değerlendirme ve boş zaman tutumlarının daha olumlu olduğu görülmüştür (p<0,05). Eğitim düzeyinde değerlendirme ve programlama alt boyutlarında alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Aylık gelir düzeyinde boş zaman tutumu alt boyutunda anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç olarak profesyonel voleybol sporcularının serbest zaman yönetim becerilerinde cinsiyetin, eğitim düzeylerinin ve aylık gelirlerinin etkileyici, düzenleyici ve önemli bir etken olduğu görülmektedir.
Yazarlar arasında çıkar çatışması bulunmamaktadır.
yoktur
yoktur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yoktur |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------