Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi

Yıl 2022, , 1954 - 1974, 31.12.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730

Öz

Ekolojik okuryazarlık, çevre eğitimi ve sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim anlayışı kavramları özellikle sanayileşme sonrası dünya devletlerin daha temiz bir gelecek inşa etmek için üzerinde durduğu bir konu olmuştur. Bu araştırma da da ekolojik okuryazarlık, çevre eğitimi ve sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim anlayışı incelenmiş bunun sonucunda ortaya çıkan çevre eğitimi ve çevre teması ile ilişkili konular hayat bilgisi öğretim programı ele alınarak incelenmiştir. Araştırma da hayat bilgisi öğretim programında çevre teması ile ilişkili kazanım, amaçlar ve becerilerin program genelinde az yer kapladığı ve bütün üniteler de yer almadığı ve bunun ekolojik okuryazarlık ve sürdürülebilir eğitim anlayışının öğrencilere aktarılmasında eksikler oluşturabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çevre teması ile ilgili kazanımlar işlenirken öğrencilere yönelik doğa eğitimi altında bir dizi etkinlik yapılmasının öğrenciler de olumlu tutum geliştireceği de belirtilmiştir. Araştırma da alana katkı yapması için birtakım öneriler de de bulunulmuştur

Kaynakça

  • Akınoğlu, Orhan ve Sarı, Aylin (2009). İlköğretim Programlarında Çevre Eğitimi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(30), 5-29.
  • Daly, H. E. and Townsend, K. N. (1992). Valuing the earth: Economics, ecology, ethics. Cambridge: MIT Press.
  • Hürsoy, Perihan ve Bıyık, Perihan (2022). İlkokul Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında Çevre Kavramının Değişimi ve Gelişimi (2009-2018). International Journal of Active Learning (IJAL),7(1), 59-83. DOI: ijal.1116471
  • Karatekin, K. (2011). “Sosyal Bilgilerde Çevre Eğitimi”. Refik Turan, Ali Murat Sünbül ve Hakan Akdağ (Ed.). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-II. (ss. 269-285). Ankara: pegem Akademi Yayıncılık.
  • Morın, Edgar (2003). Geleceğin Eğitimi İçin Gerekli Yedi Bilgi, (Çev: Hüsnü Dilli), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
  • Özdemir, O. (2007). Yeni bir çevre eğitimi perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim. Eğitim ve Bilim 32(145), 23-39.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Dündar 0000-0002-0029-1739

Mehmet Mustafa Kızık 0000-0003-0661-0830

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Dündar, R., & Kızık, M. M. (2022). Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1954-1974. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730
AMA Dündar R, Kızık MM. Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. INUEFD. Aralık 2022;23(3):1954-1974. doi:10.17679/inuefd.1146730
Chicago Dündar, Recep, ve Mehmet Mustafa Kızık. “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi Ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 3 (Aralık 2022): 1954-74. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730.
EndNote Dündar R, Kızık MM (01 Aralık 2022) Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 3 1954–1974.
IEEE R. Dündar ve M. M. Kızık, “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”, INUEFD, c. 23, sy. 3, ss. 1954–1974, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1146730.
ISNAD Dündar, Recep - Kızık, Mehmet Mustafa. “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi Ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/3 (Aralık 2022), 1954-1974. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730.
JAMA Dündar R, Kızık MM. Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. INUEFD. 2022;23:1954–1974.
MLA Dündar, Recep ve Mehmet Mustafa Kızık. “Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi Ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 3, 2022, ss. 1954-7, doi:10.17679/inuefd.1146730.
Vancouver Dündar R, Kızık MM. Ekolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesi. INUEFD. 2022;23(3):1954-7.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.