The aim of this
study is to try to determine the effect of concept cartoons used in science
education on students' achievement. In the meta-analysis study conducted for
this purpose, a total of 7 researches were included in the study. Researches
that meets the inclusion criteria for the purpose of the study was analyzed
using the CMA program, a meta-analysis software. The effect size coefficients
of the researches included in the study were calculated according to the Hedges
g. According to the analysis results, concept cartoons used in science
education have a medium effect on student achievement. These result show that
concept cartoons used in science education are an important variable on
achievement. However, in order to carry out broader meta-analysis studies,
there is a need for empirical studies that examine the impact of concept
cartoon on achievement.
Bu çalışmanın amacı fen eğitiminde kullanılan kavram
karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini belirlemeye
çalışmaktır. Bu amaçla yürütülmüş olan meta-analiz çalışmasında toplam 7 adet
araştırma, çalışmaya dâhil edilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda dâhil
edilme ölçütlerini karşılayan araştırmalar, bir meta-analiz yazılımı olan CMA
programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışmaya dâhil edilen araştırmaların
Hedges g’ye göre bireysel ve genel etki büyüklüğü katsayıları hesaplanmıştır.
Yapılan analiz sonuçlarına göre fen eğitiminde kullanılan kavram
karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarısı üzerinde orta düzeyde etkiye sahip
olduğu görülmüştür. Elde edilen bu sonuç, fen eğitiminde kullanılan kavram
karikatürlerinin akademik başarı üzerinde önemli bir değişken olduğunu
göstermektedir. Ancak daha geniş çaplı meta-analiz çalışmalarının
yürütülebilmesi için kavram karikatürünün akademik başarı üzerinde etkisini
inceleyen deneysel çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.