Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Secondary School English Teaching Program according to the Remarks of Teachers with Context, Input, Process and Product (CIPP) Model

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 2, 33 - 44, 23.06.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.323402

Öz

Importance of
foreign language teaching is increasing around the globe day by day. This also
develops in a similar way in Turkey. Along with following many different ways
and methods in foreign language teaching in the world, importance of foreign
language teaching is increasing in Turkey and there are studies being conducted
on this matter. In this study, evaluation of secondary school English Teaching
Program according to the remarks of teachers with CIPP (Context, Input, Process
and Product) model is targeted. Descriptive model was used since an existing
situation is tried to be revealed. Population of the study consists of 60
English teachers performing their duties in five different educational areas in
the Elazığ province center. In order to determine if there is a significant
difference according to context, input, process and product aspects of the
program according to teachers
professionalexperiencevariab,firstlyhomoitytestofvariancewasconducted.Asarestoftheconductedvarianceanalysis,aordgtheteachersprofessionalexperiencevariab,firstlyhomoitytestofvariancewasconducted.Asarest̲oftheconductedvarianceanalysis,aordgtheteachers
professional experiences, of
significance was determined in context aspect. In other aspects, such
difference was not encountered.

Kaynakça

  • Bağçeci, B. (2004). Ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumları (Gaziantep İli Örneği). XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Bayyurt, Y. (2012). 4+ 4+ 4 eğitim sisteminde erken yaşta yabancı dil eğitimi. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(12-13 Kasım 2012).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayın Dağıtım. Cihan, T., ve Gürlen, E. (2013). İlköğretim 5. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 131-146.
  • Çelebi, O. (2006). Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(21), 285-307.
  • Çelen, İ., and Vural, R. A. (2009). Drama in education and teaching English: A research on the fourth grade elementary students. Elementary Education Online, 8(2), 425-438.
  • Demirbilek, M., ve Yücel, Z. (2011). İngilizce öğretmenlerinin bilgisayarın yabancı dil öğretim ve öğreniminde kullanımı hakkındaki görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 217-246.
  • Demirel, Ö. (2005). Avrupa konseyi dil projesi ve Türkiye uygulaması. MEB Dergisi, 33 (167), 71–82.
  • Engin, A. O. (2006). Yabancı dil (İngilizce) öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen değişkenler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 287-310.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf İngilizce öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-25.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, H., ve Üstündağ, T. (2007). İngilizce öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılmasında yazılı-görsel öğretim materyalinin erişiye etkisi. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 136, 27-40.
  • Genç, A. (2002). İlk ve ortaöğretim okullarında yabancı dil ders kitabı seçimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 74-81.
  • Gömleksiz, M. N., ve Özkaya, Ö. M. (2012). Yabancı diller yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce konuşma dersinin etkililiğine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 7(2), 495-513.
  • Haznedar, B. (2010). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. In International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor?. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, H. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi modern diller bölümü İngilizce II dersi öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Lopriore, L. (2002). The teaching of EFL in the Italian context: Issues and implications. CAUCE, Revista de Filología y su Didáctica, 25, 203-223.
  • Moon, J., and Nikolov, M. (2000). Research into teaching English to young learners. Pécs: Pécs University Press.
  • Orbeyi, S., ve Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
  • Özdemir (2012). Türkiye’de İngilizce öğretiminin ve İngilizce öğretmeni yetiştirmenin tarihi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Mersin.
  • Payam, M. M. (2013). Ankara polis koleji öğrencilerinin algılarına göre İngilizce konuşma becerisi sorunları. Turkish Journal of Police Studies/Polis Bilimleri Dergisi, 15(2), 135-153.
  • Şad, S.N. ve Arıbaş, S. (2008). İngilizce öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına dayalı materyal ve etkinlik kullanma düzeyleri (Malatya örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 169-187.
  • Şad, S.N. (2010). Theory–Practice Dichotomy: Prospective Teachers' Evaluations about Teaching English to Young Learners. The Journal of Language and Linguistic Studies, 6(2), 22-53.
  • Şad, S. N. (2015). Do Prospective Classroom Teachers Perceive Themselves as Effective and Willing to Teach Young Learners English?. Educational Sciences: Theory & Practice, 5, 1257-1269.
  • Ünal, S., Coştu, B., ve Karataş, F. Ö. (2004). Türkiye’de Fen bilimleri eğitimi alanındaki çalışmalar genel bir bakış. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 183-202.
  • Tosun, C. (2012). Yurdumuzda yabancı dil öğretme ve öğrenme sürecinde başarısızlığın nedeni yöntem mi? Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı?. 1.Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12-13 Kasım 2012. Hacettepe Üniversitesi Yayınları.

Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 2, 33 - 44, 23.06.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.323402

Öz

Yabancı dil öğretiminin önemi dünyada giderek
artmaktadır. Bu durum Türkiye’de de benzer bir şekilde gelişmektedir. Yabancı
dil öğretiminde dünyada birçok farklı yöntem ve metod izlenmekle birlikte,
Türkiye'de de yabancı dil öğretiminin önemi artmakta ve bu doğrultuda
çalışmalar yapılmaktadır. Bu araştırmada ortaokul İngilizce Öğretim Programının
öğretmen görüşlerine göre CIPP (Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün) modeli
kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada var olan bir durum
ortaya konmaya çalışıldığından betimsel model kullanılmıştır. Araştırmanın
evrenini Elazığ il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan İngilizce
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Elazığ il
merkezindeki beş farklı eğitim bölgesinde görev yapan 60 İngilizce öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin görüşleri bağlam, girdi,
süreç ve ürün boyutlarında aritmetik ortalamalar verilerek açıklanmaya
çalışılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin mesleki deneyim değişkenine göre programın
bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutlarına doğrultusunda anlamlı bir fark olup
olmadığını belirlemek için öncelikle varyansların homojenlik testi yapılmıştır.
Yapılan varyans analizi sonucunda öğretmenlerin mesleki deneyimlerine göre
bağlam boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Diğer boyutlarda böyle
bir farklılığa rastlanmamıştır. Öğretmenlerin mezun oldukları programa göre
yapılan t-testi sonucunda ise İngiliz Dili ve Edebiyatı veya İngilizce
Öğretmenliği bölümlerinden mezun olan öğretmenlerin programa yönelik
görüşlerini bu değişkenin büyük oranda etkilemediği görülmüştür.

Kaynakça

  • Bağçeci, B. (2004). Ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumları (Gaziantep İli Örneği). XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Bayyurt, Y. (2012). 4+ 4+ 4 eğitim sisteminde erken yaşta yabancı dil eğitimi. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(12-13 Kasım 2012).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayın Dağıtım. Cihan, T., ve Gürlen, E. (2013). İlköğretim 5. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 131-146.
  • Çelebi, O. (2006). Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(21), 285-307.
  • Çelen, İ., and Vural, R. A. (2009). Drama in education and teaching English: A research on the fourth grade elementary students. Elementary Education Online, 8(2), 425-438.
  • Demirbilek, M., ve Yücel, Z. (2011). İngilizce öğretmenlerinin bilgisayarın yabancı dil öğretim ve öğreniminde kullanımı hakkındaki görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 217-246.
  • Demirel, Ö. (2005). Avrupa konseyi dil projesi ve Türkiye uygulaması. MEB Dergisi, 33 (167), 71–82.
  • Engin, A. O. (2006). Yabancı dil (İngilizce) öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen değişkenler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 287-310.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf İngilizce öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-25.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, H., ve Üstündağ, T. (2007). İngilizce öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılmasında yazılı-görsel öğretim materyalinin erişiye etkisi. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 136, 27-40.
  • Genç, A. (2002). İlk ve ortaöğretim okullarında yabancı dil ders kitabı seçimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 74-81.
  • Gömleksiz, M. N., ve Özkaya, Ö. M. (2012). Yabancı diller yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce konuşma dersinin etkililiğine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 7(2), 495-513.
  • Haznedar, B. (2010). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. In International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor?. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, H. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi modern diller bölümü İngilizce II dersi öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Lopriore, L. (2002). The teaching of EFL in the Italian context: Issues and implications. CAUCE, Revista de Filología y su Didáctica, 25, 203-223.
  • Moon, J., and Nikolov, M. (2000). Research into teaching English to young learners. Pécs: Pécs University Press.
  • Orbeyi, S., ve Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
  • Özdemir (2012). Türkiye’de İngilizce öğretiminin ve İngilizce öğretmeni yetiştirmenin tarihi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Mersin.
  • Payam, M. M. (2013). Ankara polis koleji öğrencilerinin algılarına göre İngilizce konuşma becerisi sorunları. Turkish Journal of Police Studies/Polis Bilimleri Dergisi, 15(2), 135-153.
  • Şad, S.N. ve Arıbaş, S. (2008). İngilizce öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına dayalı materyal ve etkinlik kullanma düzeyleri (Malatya örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 169-187.
  • Şad, S.N. (2010). Theory–Practice Dichotomy: Prospective Teachers' Evaluations about Teaching English to Young Learners. The Journal of Language and Linguistic Studies, 6(2), 22-53.
  • Şad, S. N. (2015). Do Prospective Classroom Teachers Perceive Themselves as Effective and Willing to Teach Young Learners English?. Educational Sciences: Theory & Practice, 5, 1257-1269.
  • Ünal, S., Coştu, B., ve Karataş, F. Ö. (2004). Türkiye’de Fen bilimleri eğitimi alanındaki çalışmalar genel bir bakış. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 183-202.
  • Tosun, C. (2012). Yurdumuzda yabancı dil öğretme ve öğrenme sürecinde başarısızlığın nedeni yöntem mi? Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı?. 1.Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12-13 Kasım 2012. Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Aktı Aslan

Eyüp İzci

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktı Aslan, S., & İzci, E. (2017). Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-44. https://doi.org/10.17679/inuefd.323402
AMA Aktı Aslan S, İzci E. Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. INUEFD. Ağustos 2017;18(2):33-44. doi:10.17679/inuefd.323402
Chicago Aktı Aslan, Seda, ve Eyüp İzci. “Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, sy. 2 (Ağustos 2017): 33-44. https://doi.org/10.17679/inuefd.323402.
EndNote Aktı Aslan S, İzci E (01 Ağustos 2017) Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 2 33–44.
IEEE S. Aktı Aslan ve E. İzci, “Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”, INUEFD, c. 18, sy. 2, ss. 33–44, 2017, doi: 10.17679/inuefd.323402.
ISNAD Aktı Aslan, Seda - İzci, Eyüp. “Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (Ağustos 2017), 33-44. https://doi.org/10.17679/inuefd.323402.
JAMA Aktı Aslan S, İzci E. Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. INUEFD. 2017;18:33–44.
MLA Aktı Aslan, Seda ve Eyüp İzci. “Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 2, 2017, ss. 33-44, doi:10.17679/inuefd.323402.
Vancouver Aktı Aslan S, İzci E. Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. INUEFD. 2017;18(2):33-44.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.