Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Primary Teachers’ Views about Special Days and Weeks that are Celebrated or Commemorated in Life Sciences Course

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 2, 226 - 239, 31.08.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.342632

Öz

In
the Life Science lesson program, human, biological, psychological, social and
cultural aspects are taken as a whole and both subject and subject of change
are accepted.
This
study aims that the primary teachers’views about special days and weeks that
are celebrated or commemorated in Life Sciences course in primary schools have
been determined. Phenomenon science model thatone of the qualitative research
methods are based on in the research. Content analysis method was used in the
analysis of the data obtained from the research. İn this research, it was
determined that thirty classteachers participating in the research had never
dealt with some special days and weeks and some special days and weeks had made
same activities hade been made in some special days and weeks. İt was
determined that all participants had needed special days and weeks in Social
Study and Most classteachers had disqualified themselves. The classteachers who
feel inadequate themselves indicated as insufficient time, incompatible dates,
the excessive number of students and underprivileged schools.

Kaynakça

  • Aladağ, S. (2016). Hayat bilgisi: tanımı, amacı ve doğası. S. Güven & S.Kaymakcı (Ed.), Hayat bilgisi öğretimi (ss. 2-19). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Öztürk, C. (Ed.). (2006). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bozak, A. vd. (2012). The evaluation of the views of supervisors, administrators, and teachers on the effectiveness of leisure activities lessons. İlköğretim Online Dergisi, 11(2), 520-529.
  • Çevik, H. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim okullarında kutlanan/anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çubukçu, Z. (2012). İlköğretim öğrencilerinin karakter eğitimi sürecinde örtük programın etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 1513-1534.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Hayat bilgisi programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). Hayat bilgisi programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Hayat bilgisi programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Tay, B. vd. (2015). 2009 ve 2015 Yılı hayat bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılması, Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 341-374.
  • Ün Açıkgöz, K. (2014). Aktif öğrenme. (13.Baskı), İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Varış, F. (1994). Program geliştirme. (5.Baskı), Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Yıldırım, N. (2010). The views of students and education staff about social activities ıntended for students who receive education in rural areas and evaluation of the students in terms of self-esteem, İlköğretim Online Dergisi, 9(3), 1080-1091.

Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 2, 226 - 239, 31.08.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.342632

Öz

Hayat
Bilgisi dersi programında insan; biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel
yönleriyle bütün olarak ele alınır ve değişimin hem öznesi hem nesnesi kabul
edilir. Hayat Bilgisi dersi, yaşama paralel ve somut bir şekilde işlenen,
çocuğun gelişim özellikleri dikkate alınarak hazırlanmış, öğrencilerin iyi
birer vatandaş ve etkin bireyler olarak yetişmesini sağlayan bir öğretim
programıdır (Baysal, 2006). Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin, hayat
bilgisi dersinde kutlanan/anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşlerinin
belirlenmesidir. Bu çalışma nitel yaklaşımla gerçekleştirilmiş olup,
araştırmada olgu bilim deseni esas alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış
görüşme yoluyla elde edilmiş olup verilerin analizinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. 
İçerik analizi; amaçların
belirlenmesi, kavramların tanımlanması, analiz birimlerinin belirlenmesi,
konuyla ilgili verilerin yerinin belirlenmesi, mantıksal yapının geliştirilip
kodlama kategorilerinin belirlenmesi, sayma, yorumlama ve sonuçları yazma
aşamalarından oluşan bir süreçtir (Büyüköztürk, K. Çakmak, Akgün, Karadeniz ve
Demirel, 2017: 260).
Araştırma sonucunda,
araştırmaya katılan 30 sınıf öğretmeninin de bazı belirli gün ve haftalara hiç
değinmediği, üzerinde durdukları belirli gün ve haftalarda ise; aynı
etkinlikleri yaptıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların hepsinin bu derste
belirli gün ve haftalara değinilmesini gerekli gördüğü, yarısından fazlasının
ise; yaptıkları uygulamaları yetersiz buldukları tespit edilmiştir. Uygulamaları
yetersiz bulan ve bu ders ile belirli gün ve haftaların amaçlarının tam olarak
gerçekleşmediğini düşünen öğretmenler, bunun sebeplerini: Zaman kısıtlılığı,
programdaki kazanımların veriliş tarihi ile ona uygun olarak kutlanabilecek anılabilecek
belirli gün ve haftaların tarihlerinin uyuşmazlığı, öğrenci sayısının fazlalığı
ve okulların imkânlarının kısıtlılığı olarak belirtmişlerdir. 

Kaynakça

  • Aladağ, S. (2016). Hayat bilgisi: tanımı, amacı ve doğası. S. Güven & S.Kaymakcı (Ed.), Hayat bilgisi öğretimi (ss. 2-19). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Öztürk, C. (Ed.). (2006). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bozak, A. vd. (2012). The evaluation of the views of supervisors, administrators, and teachers on the effectiveness of leisure activities lessons. İlköğretim Online Dergisi, 11(2), 520-529.
  • Çevik, H. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim okullarında kutlanan/anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çubukçu, Z. (2012). İlköğretim öğrencilerinin karakter eğitimi sürecinde örtük programın etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 1513-1534.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Hayat bilgisi programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). Hayat bilgisi programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Hayat bilgisi programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Tay, B. vd. (2015). 2009 ve 2015 Yılı hayat bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılması, Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 341-374.
  • Ün Açıkgöz, K. (2014). Aktif öğrenme. (13.Baskı), İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Varış, F. (1994). Program geliştirme. (5.Baskı), Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Yıldırım, N. (2010). The views of students and education staff about social activities ıntended for students who receive education in rural areas and evaluation of the students in terms of self-esteem, İlköğretim Online Dergisi, 9(3), 1080-1091.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanife Keskin Bu kişi benim

Gülşah Kuru

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keskin, H., & Kuru, G. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 226-239. https://doi.org/10.17679/inuefd.342632
AMA Keskin H, Kuru G. Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri. INUEFD. Ağustos 2018;19(2):226-239. doi:10.17679/inuefd.342632
Chicago Keskin, Hanife, ve Gülşah Kuru. “Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan Veya Anılan Belirli Gün Ve Haftalara İlişkin Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, sy. 2 (Ağustos 2018): 226-39. https://doi.org/10.17679/inuefd.342632.
EndNote Keskin H, Kuru G (01 Ağustos 2018) Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 2 226–239.
IEEE H. Keskin ve G. Kuru, “Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri”, INUEFD, c. 19, sy. 2, ss. 226–239, 2018, doi: 10.17679/inuefd.342632.
ISNAD Keskin, Hanife - Kuru, Gülşah. “Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan Veya Anılan Belirli Gün Ve Haftalara İlişkin Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/2 (Ağustos 2018), 226-239. https://doi.org/10.17679/inuefd.342632.
JAMA Keskin H, Kuru G. Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri. INUEFD. 2018;19:226–239.
MLA Keskin, Hanife ve Gülşah Kuru. “Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan Veya Anılan Belirli Gün Ve Haftalara İlişkin Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 19, sy. 2, 2018, ss. 226-39, doi:10.17679/inuefd.342632.
Vancouver Keskin H, Kuru G. Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri. INUEFD. 2018;19(2):226-39.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.