Araştırmanın amacı okul öncesi eğitimi öğretmen
adaylarının fen öğretimi tutumları ile bilim ve teknoloji hakkındaki
görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından
açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın nicel boyutunu
oluşturan birinci aşamasında okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine
ilişkin tutumları belirlenmiş; buna bağlı olarak nitel boyutunu oluşturan
ikinci aşamasında ise öğretmen adaylarının bilim ve teknoloji hakkındaki
görüşleri benzetişimler aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmaya Trakya
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda 2017-18
eğitim öğretim yılında eğitime devam eden 4. sınıf öğretmen adayları arasından
araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden toplam 90 katılımcı dahil
edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının fen
öğretimine yönelik tutumlarının orta ve üzeri düzeyde olduğu görülmektedir. Bununla
birlikte öğretmen adaylarının bilim kavramını çoğunlukla değişme ve gelişme,
aydınlatma ve rehber olma, bilgi kaynağı olma özellikleri ile algıladıkları;
teknolojiyi ise değişim-gelişim, kullanıma göre olumlu ve olumsuz yönler ile
ihtiyaç olma özellikleriyle betimledikleri sonucuna ulaşılmıştır.
fen öğretimi bilim teknoloji okul öncesi eğitim öğretmen adayı
The current study
aims to investigate prospective preschool teachers’ attitudes towards science
education and their views of science and technology. An explanatory sequential
mixed methods design was used to capture the attitudes of prospective
preschool teachers towards science education first. Then, their views of
science and technology were investigated with the use of analogies. The sample
of the study was made up of 90 senior students in Trakya University,
Department of Preschool Education and the data was collected in the Fall of
2017 and Spring 2018. The results showed that the prospective preschool
teachers had high and moderate level of attitudes towards science education.
In addition, the views of the prospective teachers regarding science were
mostly associated with change, developments, enlightenment, guidance and
source of information while they described technology using the words for
“change-development”, “positive and negative impacts depending on the
intention of use” and “need”.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.