Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Geriye Doğru Tasarım Modeli ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı ve Uygulaması

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 2, 1544 - 1596, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.963284

Öz

Bu çalışma Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (BÖTE) bölümü Öğretim Tasarımı dersinin öğrenci merkezli yöntemler kullanılarak yeniden tasarlanması ve yapılan tasarımın detaylı olarak incelenmesini içermektedir. Bugün yüksek öğretimdeki birçok araştırma, öğretmen eğitiminde derslerin sadece kavramsal düzeyde işlendiğini ve gerçek hayat uygulamaları açısından zayıf olduğunu rapor etmektedir. Öğrenciyi merkeze alarak gerçek hayat uygulamaları ile anlamlı tecrübeler oluşturmak için, öğretim tasarımı dersinin öğreticisi ve aynı zamanda tasarımcısı “tasarım yoluyla anlama” ve “ters yüz edilmiş öğrenme” yaklaşımlarını dersin tasarımında kullanmıştır. Dersin tüm yönetimi ve materyallerinin paylaşımı Canvas öğrenme yönetim sistemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma deseni olarak durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmada öğretim tasarımı dersinin yeniden tasarlanması ve uygulanması sürecindeki bütün deneyimlerini paylaşılmış ve bu süreç değerlendirerek öğrenci merkezli ders tasarımı için uygulamaya yönelik ve kuramsal önerilerde bulunulmuştur. Yapılan bu çalışmada, öğrenci merkezli tasarımların ciddi planlama ve zaman gerektirdiği tecrübe edilmiştir. Öğrencilerin, öğrenme yönetim sistemlerinde kısıtlı tecrübe sahibi olması, öğretim sürecinin başında bir engel oluşturması öngörülmüş ve muhtemel kısıtlamalar ve zaman kayıpları düşünülerek bir planlama yapılmıştır. Dersin bir öğrenme yönetim sistemi üzerinden yürütülmesi hem öğrenci hem de öğretim elemanı açısından dersin ilerleyen haftalarında uygulanmasını kolaylaştırmıştır. Ters yüz edilmiş öğrenme ve tasarım yoluyla anlama yaklaşımlarının uygulanmasında ortam şartlarının iyi analiz edilmesi gerektiği önemli bir değerlendirme sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğretmen adayları uygulamaya dayalı ve gerçek hayat ile ilişkili bir tasarımı değerli bulduklarını fakat takım çalışmalarında kendi ekip üyelerini belirlemek istediklerini dile getirmişlerdir.

Destekleyen Kurum

İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Proje Birimi

Proje Numarası

SBA-2019-1461

Teşekkür

İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Proje Birimine projemizin uygulanması sürecine desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Aldiab, A., Chowdhury, H., Kootsookos, A., Alam, F., & Allhibi, H. (2019). Utilization of learning management systems (LMSs) in higher education system: A case review for Saudi Arabia. Energy Procedia, 160, 731-737.
  • Al-Seghayer, K. (2001). The effect of multimedia annotation modes on L2 vocabulary acquisition: A comparative study. Language Learning & Technology, 5(1), 202-232. http://llt.msu.edu/vol5num
  • Andrade, H.G. (1997). Understanding rubrics. Retrieved June 25, 2021, from http://www.middleweb.com/rubricsHG.html
  • Başbay, M., & Senemoğlu, N. (2009). Projeye dayalı öğretimin akademik benlik kavramı ve derse yönelik tutuma etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 55-66. https://dergipark.org.tr/en/pub/pauefd/issue/11118/132972
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International society for technology in education in Education, Eugene.
  • Bretzmann, J. (2013). Flipping 2.0: Practical strategies for flipping your class: Bretzmann Group.
  • Brown, L. A., Eastham, N. P., & Ku, H. Y. (2006). A performance evaluation of the collaborative efforts in an online group research project. Performance Improvement Quarterly, 19(3), 121-140. https://doi.org/10.1111/j.1937-8327.2006.tb00381.x
  • Boeije, H. (2002). A purposeful approach to the constant comparative method in the analysis of qualitative interviews. Quality and Quantity, 36(4), 391-409. https://doi.org/10.1023/A:1020909529486
  • Cabı, E. (2018). The impact of the flipped classroom model on students' academic achievement. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(3), 203-221. https://doi.org/10.19173/irrodl.v19i3.3482
  • Clark, K. R. (2013). Examining the effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom: An action research study (Doctoral dissertation, Capella University).
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2nd ed.). Sage Publications.
  • Creswell, J., & Plano Clark, V. L. (2007). Understanding mixed methods research. In J. Creswell (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (pp. 1-19). Sage Publications.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative research designs: Selection and implementation. The Counseling Psychologist, 35(2), 236–264. https://doi.org/10.1177/0011000006287390
  • DeShields Jr., O. J., Kara, A., & Kaynak, E. (2005). Determinants of business student satisfaction and retention in higher education: Applying herzberg’s two-factor theory. International Journal of Educational Management, 19, 128-139. https://doi.org/10.1108/09513540510582426
  • Dick, W., Carey, L., & Carey, J. O. (2014). The systematic design of instruction. Pearson Education.
  • Dochy, F., Segers, M., Van den Bossche, P., & Gijbels, D. (2003). Effects of problem-based learning: A meta-analysis. Learning and Instruction, 13(5), 533–568. https://doi.org/10.1016/S0959-4752(02)00025-7
  • Drummond, I., Nixon, I. & Wiltshire, J. (1998). Personal transferable skills in higher education: the problems of implementing good practice. Quality Assurance in Education, 6(1), 19-27. https://doi.org/10.1108/09684889810200359
  • Eren, E. & Ergüleç, F. (2020). Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1247-1290. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59386/853475
  • European Union. (2018). Education and Training Monitor 2018. Retrieved from ec.europa.eu/education/monitör
  • Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., Keller, J. M., & Russell, J. D. (2005). Principles of instructional design.
  • Glaser, B. G. (1965). The constant comparative method of qualitative analysis. Social problems, 12(4), 436-445.
  • Gustafson, K. L., & Branch, R. M. (2002). What is instructional design. Trends and Issues in Instructional Design and Technology, 2, 10-16.
  • Guzdial, M. (2015). Learner-centered design of computing education: Research on computing for everyone. Synthesis Lectures on Human-Centered Informatics, 8(6), 1-165.
  • Gruber, T., Fuß, S., Voss, R., & Gläser‐Zikuda, M. (2010). Examining student satisfaction with higher education services: Using a new measurement tool. International Journal of Public Sector Management, 23(2), 105-123. https://doi.org/10.1108/09513551011022474
  • Hannafin, M., Hill, J., & Land, S. (1997). Student-centered learning and interactive multimedia: Status, issues, and implication. Contemporary Education, 68 (2), 94-99.
  • Hwang, G.-J., Lai, C.-L., & Wang, S.-Y. (2015). Seamless flipped learning: a mobile technology-enhanced flipped classroom with effective learning strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449-473. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0043-0
  • Karaoglan Yilmaz, F. G. (2017). Predictors of community of inquiry in a flipped classroom model. Journal of Educational Technology Systems, 46(1), 87-102. https://doi.org/10.1177/0047239516686047
  • Jonassen, D. H. (2000). Revisiting activity theory as a framework for designing student-centered learning environments. In D. H. Jonassen & S. Land (Eds.), Theoretical foundations of learning environments (pp. 89-121): Routledge.
  • Hakkarainen, P., Saarelainen, T., & Ruokamo, H. (2007). Towards meaningful learning through digital video supported, case based teaching. Australasian Journal of Educational Technology, 23(1). https://doi.org/10.14742/ajet.1275
  • Henriksen, D., & Richardson, C. (2017). Teachers are designers: Addressing problems of practice in education. Phi Delta Kappan, 99(2), 60–64. https://doi.org/10.1177/0031721717734192.
  • Hmelo-Silver, C. E. (2003). Analyzing collaborative knowledge construction: Multiple methods for integrated understanding. Computers & Education, 41(4), 397-420. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2003.07.001
  • Hodaeian, M., & Biria, R. (2015). The effect of backward design on intermediate EFL learners’ L2 reading comprehension: Focusing on learners’ attitudes. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 2(7), 80-93. http://www.jallr.com/index.php/JALLR/article/view/162
  • Kale, U., & Whitehouse, P. (2012). Structuring video cases to support future teachers’ problem-solving. Journal of Research on Technology in Education, 44(3), 175–202. https://doi.org/10.1080/15391523.2012.10782586
  • Koehler, M. J., Mishra, P., & Yahya, K. (2007). Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy, and technology. Computers & Education, 49(3), 740–762.
  • Koelsch, L. E. (2013). Reconceptualizing the member check interview. International Journal of Qualitative Methods, 12(1), 168-179. https://doi.org/10.1177/160940691301200105
  • Lee, C. J., & Kim, C. (2014). An implementation study of a TPACK-based instructional design model in a technology integration course. Educational Technology Research and Development, 62(4), 437-460. https://doi.org/10.1007/s11423-014-9335-8
  • Leech, N. L., & Onwuegbuzie, A. J. (2011). Beyond constant comparison qualitative data analysis: Using NVivo. School Psychology Quarterly, 26(1), 70. https://doi.org/10.1037/a0022711
  • Mayer, R. E. (2002). Rote versus meaningful learning. Theory into Practice, 41(4), 226-232.
  • McTighe, J., & Seif, E. (2003). A summary of underlying theory and research base for understanding by design. Unpublished manuscript.
  • Mitra, B., Lewin‐Jones, J., Barrett, H., & Williamson, S. (2010). The use of video to enable deep learning. Research in Post‐Compulsory Education, 15(4), 405-414. https://doi.org/10.1080/13596748.2010.526802
  • Morrison, G. R., Ross, S. J., Morrison, J. R., & Kalman, H. K. (2019). Designing effective instruction. John Wiley & Sons.
  • Norman, G. R., & Schmidt, H. G. (1992). The psychological basis of problem-based learning: A review of the evidence. Academic Medicine, 67(9),557-565.
  • Ozan, Ö. (2008). Öğrenme yönetim sistemlerinin (learning management systems-lms) değerlendirilmesi. XIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 1-4.
  • Pierce, R., & Fox, J. (2012). Vodcasts and active-learning exercises in a “flipped classroom” model of a renal pharmacotherapy module. American Journal of Pharmaceutical Education, 76(10), 1-5. https://doi.org/10.5688/ajpe7610196
  • Quintana, C., Shin, N., Norris, C. & Soloway, E. (2006). Learner-centered design. In R. K. Sawyer (Ed.), The Cambridge handbook of the learning sciences. Cambridge University Press.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative Evaluation and Research Methods. Sage Publications. , Picket, N., & Dodge, B. (2007). Rubrics for Web lessons. http://edweb.sdsu.edu/webquest/rubrics/weblessons.htm
  • Rea, M. O., & Román, J. L. S. (2019). Implementing backward design to improve students’ academic performance in EFL classes. Espirales Revista Multidisciplinaria de investigación, 3(24), 42-50. https://www.revistaespirales.com/index.php/es/article/view/422/353
  • Reiser, R. A. (2001). A history of instructional design and technology: Part I: A history of instructional media. Educational Technology Research and Development, 49(1), 53-64. https://doi.org/10.1007/BF02504506
  • Reif, G., Shultz, G., & Ellis, S. (2016). A qualitative study of student-centered learning practices in New England high schools. Nellie Mae Education Foundation.
  • Reigeluth, C. M. (1983). Instructional-design theories and models: An overview of their current status. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
  • Reynolds, H. L., & Kearns, K. D. (2017). A planning tool for incorporating backward design, active learning, and authentic assessment in the college classroom. College Teaching, 65(1), 17-27. https://doi.org/10.1080/87567555.2016.1222575
  • Rodriguez, M., Mundy, M. A., Kupczynski, L., & Challoo, L. (2018). Effects of Teaching Strategies on Student Success, Persistence, and Perceptions of Course Evaluations. Research in Higher Education Journal, 35. 1-21. https://eric.ed.gov/?id=EJ1194444
  • Sams, A., & Bergmann, J. (2013). Flip your students' learning. Educational Leadership, 70(6), 16-20.
  • Shea, P., Hayes, S., Smith, S. U., Vickers, J., Bidjerano, T., Pickett, A., ... & Jian, S. (2012). Learning presence: Additional research on a new conceptual element within the Community of Inquiry (CoI) framework. The Internet and Higher Education, 15(2), 89-95.
  • Song, K. H. (2008). Impact of backward assessment and guided reflection on social studies education: A four-step teaching cycle. International Journal of Social Education, 23(1), 118-138. https://eric.ed.gov/?id=EJ944027
  • So, H. J., & Kim, B. (2009). Learning about problem based learning: Student teachers integrating technology, pedagogy and content knowledge. Australasian Journal of educational technology, 25(1), 101-116. https://doi.org/10.14742/ajet.1183
  • Spector, J. M. (2008). Theoretical foundations. In J. M. Spector, M. D. Merill, J. V. Merrienboer, & M. P. Driscoll (Eds.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology (pp. 21-28). Taylor Francis Group.
  • Stone, B. B. (2012). Flip your classroom to increase active learning and student engagement. Paper presented at the Proceedings from 28th Annual Conference on Distance Teaching & Learning, Madison, Wisconsin, USA.
  • Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning environments research, 15(2), 171-193. https://doi.org/10.1007/s10984-012-9108-4
  • Thorpe, R. (2008). Digital technology in classrooms: Video in teaching and learning. NHK Broadcasting Studies, 6, 2145. https://www.nhk.or.jp/bunken/english/reports/pdf/08_no6_05.pdf
  • Üzümcü, T., Alyakut, Ö., & Günsel, A. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin, mesleğin geleceğine ilişkin bakış açıları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 179-199. https://doi.org/10.31795/baunsobed.645453
  • Vural, O. F. (2013). The ımpact of a question-embedded video-based learning tool on e-learning. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(2), 1315-1323.
  • Walsh, M. E., & Backe, S. (2013). School–university partnerships: Reflections and opportunities. Peabody Journal of Education, 88(5), 594-607. https://doi.org/10.1080/0161956X.2013.835158
  • White, C., Easton, P., & Anderson, C. (2000). Students' perceived value of video in a multimedia language course. Educational Media International, 37(3), 167-175. https://doi.org/10.1080/09523980050184736
  • Wiggins, G., & McTighe, J. (1998). Understanding by design. ASCD.
  • Wilson, S. G. (2013). The flipped class: A method to address the challenges of an undergraduate statistics course. Teaching of psychology, 40(3), 193-199.
  • Yin, R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. Sage Publications.
  • Yin, R.K. (2016). Qualitative Research from Start to Finish, Second Edition. The Guilford Press.
  • YÖK. (2018). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Lisans Programı. https://www.yok.gov.tr/
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Olgun Sadık 0000-0002-8852-8189

Funda Ergulec 0000-0002-7236-7894

Proje Numarası SBA-2019-1461
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sadık, O., & Ergulec, F. (2021). Geriye Doğru Tasarım Modeli ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı ve Uygulaması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1544-1596. https://doi.org/10.17679/inuefd.963284
AMA Sadık O, Ergulec F. Geriye Doğru Tasarım Modeli ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı ve Uygulaması. INUEFD. Ağustos 2021;22(2):1544-1596. doi:10.17679/inuefd.963284
Chicago Sadık, Olgun, ve Funda Ergulec. “Geriye Doğru Tasarım Modeli Ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde Bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı Ve Uygulaması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 2 (Ağustos 2021): 1544-96. https://doi.org/10.17679/inuefd.963284.
EndNote Sadık O, Ergulec F (01 Ağustos 2021) Geriye Doğru Tasarım Modeli ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı ve Uygulaması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 2 1544–1596.
IEEE O. Sadık ve F. Ergulec, “Geriye Doğru Tasarım Modeli ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı ve Uygulaması”, INUEFD, c. 22, sy. 2, ss. 1544–1596, 2021, doi: 10.17679/inuefd.963284.
ISNAD Sadık, Olgun - Ergulec, Funda. “Geriye Doğru Tasarım Modeli Ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde Bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı Ve Uygulaması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (Ağustos 2021), 1544-1596. https://doi.org/10.17679/inuefd.963284.
JAMA Sadık O, Ergulec F. Geriye Doğru Tasarım Modeli ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı ve Uygulaması. INUEFD. 2021;22:1544–1596.
MLA Sadık, Olgun ve Funda Ergulec. “Geriye Doğru Tasarım Modeli Ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde Bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı Ve Uygulaması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 2, 2021, ss. 1544-96, doi:10.17679/inuefd.963284.
Vancouver Sadık O, Ergulec F. Geriye Doğru Tasarım Modeli ve Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Yaklaşımı Çerçevesinde bir Öğretim Tasarımı Dersi Tasarımı ve Uygulaması. INUEFD. 2021;22(2):1544-96.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.