Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 2, 729 - 754, 15.09.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1033206

Öz

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiş Bayburt ilindeki ilkokullarda görev yapan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmıştır. Öğretmenlerin değerler eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Sınıf öğretmenlerine göre değerler eğitimi bireysel, toplumsal, evrensel, geleneksel olmak üzere dört temada ele alınmıştır. Sınıf öğretmenleri, değerler eğitimi uygulamalarında en çok örnek olay, yaratıcı drama, yaparak-yaşayarak, rol model olma, soru-cevap, beyin fırtınası, canlandırma, anlatımı kullandıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimini uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar, okul-aile iş birliği, aile ve sosyal çevre, kitle iletişim araçları, öğretmen özellikleri, öğretim programları, okul yönetimi, sınıfın fiziki koşulları, öğrenci özellikleri boyutlarında ele alınmıştır. Öğretmenler karşılaşılan sorunların çözümüne öneri olarak aile eğitimleri ile aile bilinçlendirme çalışmalarının olması ve okul-aile-öğretmen iş birliği sağlanması gerektiğini belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerine göre kazandırılmaya çalışılan değerlerin kalıcılığı aile ve sosyal çevre desteği ile sağlanacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abukan, F. (2019). Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri materyal ve okul politikası oluşturulmasına yönelik görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Acar Başeğmez, D., & Er, K. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 12(33), 1-34. https://doi:10.7827/TurkishStudies.12642
  • Aksoy, E. (2017). İlkokullarda değerler eğitiminde etkili olan faktörlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi, Siirt.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asuman Ergün 0000-0003-3962-5000

Sevgi Koç 0000-0002-3023-4102

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergün, A., & Koç, S. (2022). Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 729-754. https://doi.org/10.17679/inuefd.1033206
AMA Ergün A, Koç S. Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. INUEFD. Eylül 2022;23(2):729-754. doi:10.17679/inuefd.1033206
Chicago Ergün, Asuman, ve Sevgi Koç. “Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 2 (Eylül 2022): 729-54. https://doi.org/10.17679/inuefd.1033206.
EndNote Ergün A, Koç S (01 Eylül 2022) Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 2 729–754.
IEEE A. Ergün ve S. Koç, “Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri”, INUEFD, c. 23, sy. 2, ss. 729–754, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1033206.
ISNAD Ergün, Asuman - Koç, Sevgi. “Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/2 (Eylül 2022), 729-754. https://doi.org/10.17679/inuefd.1033206.
JAMA Ergün A, Koç S. Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. INUEFD. 2022;23:729–754.
MLA Ergün, Asuman ve Sevgi Koç. “Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 2, 2022, ss. 729-54, doi:10.17679/inuefd.1033206.
Vancouver Ergün A, Koç S. Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. INUEFD. 2022;23(2):729-54.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.