Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Learner Experiences in The Social Studies Lesson Using Writing-to-Learn Activities

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 2, 1112 - 1131, 15.09.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1146311

Öz

Different methods and techniques should be used in learning environments for meaningful structuring of knowledge and permanent learning in Social Studies course. This study, which aims to reveal the experiences of fifth-grade middle school students on the use of writing-to-learn activities in the Social Studies course, was conducted in the phenomenology design, one of the qualitative research approaches. The participants of the study consisted of 15 fifth grade students studying in a middle school in Erzincan city center. Purposive sampling technique was used to determine the participants. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. The data obtained were analyzed and interpreted using content analysis method. It was concluded that the use of writing-to-learn activities in the Social Studies course increased student achievement and that these activities positively affected the attitude towards the course. It can be said that writing-to-learn activities improve students' writing skills and contribute to the development of skills such as thinking, communicating and problem solving. In addition, the participants emphasized that such writing activities should be included more in the lessons.

Kaynakça

  • Akçay, H. Özyurt, B. B. & Akçay, B. B. (2014). Çoklu Yazma Etkinliklerinin Fen ve Teknoloji Dersi Öğretiminde Kullanılmasının Öğrenci Başarısı ve Kavram Öğrenmeye Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2) , 15-31 .
  • Aktepe, Z.T. ve Yıldız, A. (2020), İlkokul Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Öğrenme Amaçlı Yazma Hakkında Görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(110), 211-229.
  • Atila, M. E. (2008). Fen Öğretiminde Farklı Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının Akademik Başarıya Etkisi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Ay, A. (2018). Sosyal Bilgiler öğretim programında öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektup ve şiir kullanımının öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora tezi). Erzincan Üniversitesi.
  • Ay, A. & Başıbüyük, A. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Hakkında Görüşleri . Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1) , 33-42 .
  • Bereiter, C., & Scardamalia, M. (1987). The Psychology of Written Composition. The Psychology of Education and Instruction Series. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, Suite 102, 365 Broadway, Hillsdale, NJ 07642.
  • Boyer, T.L. (2006) Writing to Learn in Social Studies, The Social Studies, 97:4, 158-160.
  • Bozat, Ö. (2014). 5. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektubun başarıya etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (27. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çalık, T. & Sezgin, F. (2005). Küreselleşme Bilgi Toplumu ve Eğitim, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13, (1), 55-66.
  • Çalışkan, H. (2008). Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 153-170.
  • Creswell, J. W. (2013). Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (Çev: M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Doğan, Y. & İlhan, N. (2016). Prospective Teachers’ Views Related to Using Writing to Learn Activities in “Science and Technology Teaching” Course. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6 (1), 1-22. doi: 10.17984/adyuebd.30690.
  • Duymaz, N. (2011). Hücre konusunun öğrenilmesinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin kullanımı ve analoji üretme (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Erdem, E. & Demirel, Ö. (2002). “Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Günel, M. (2009). Bilişsel Süreç ve İlk Öğretim Bilim Eğitiminde Öğrenme Aracı Olarak Yazma, İlköğretim Online, Online: http://ilkogretim-online.org.tr, 8 (1), 200-210.
  • Günel, M. Kabataş M, E. & Büyükkasap, E. (2009). Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin ve Analoji Kurmanın Üniversite Düzeyinde Mekanik Konularını Öğrenmeye Etkisinin İncelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 29(2).
  • Haley-James, S. (1982). Helping students learn through writing. Language Arts, 59(7), 726-731.
  • İşeri, K. & Emre, Ü. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 67-76.
  • Karaçağıl, C. Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımının Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Üniversitesi.
  • Kayaalp, F. (2020). Sosyal bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerini kullanmanın bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi, (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Klein. P. D. (1999). “Reopening İnquiry İnto Cognitive Processes İn Writing-ToLearn, Educational Psychology Review, 11 (3), 203- 270.
  • Koçak, G. (2013). “Tek boyutta hareket” konusunda öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin uygulanmasının fen bilgisi öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Koçak, G., & Seven, S. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkındaki görüşleri: tek boyutta hareket örneği. Ekev Akademi Dergisi, 20 (65), 253-268.
  • Köksal, A. P. (2019). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin beşinci sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki akademik başarılarına, kalıcılığa ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Oral, G. (2008). Yine yazı yazıyoruz: okulda, işyerinde, evde; kullanılabilecek yaratıcı yazı etkinlikleri ve kuramsal temelleri. Pegem Akademi.
  • Özturan Sağırlı, M. (2010). The examination of the educational effects of some writing activities in the light of student opinions. Educational Sciences: Theory and Practice, 10(4), 2501-2530.
  • Öztürk, S. (2014). Lise-1 düzeyindeki öğrencilerin modsal betimlemeleri tanıyıp öğrenme amaçlı yazmada kullanmalarının fizik dersi dalgalar ünitesindeki akademik başarıya etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri. Bütün, M &
  • Demir, S. B. (Edt.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Sever, S. (1998). Dil ve iletişim (Etkili yazılı ve sözlü anlatım). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1).
  • Tonbuloğlu, B. (2014). Mustafa Satı Bey'in Görüşleri Doğrultusunda Yapılandırmacılık Anlayışına Farklı Bir Bakış Açısı. Electronic Turkish Studies, 9(8).
  • Uzoğlu, M. (2010). Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin Kullanımının İlköğretim Seviyesinde Kuvvet ve Madde Ünitesini Öğrenmeye Etkisinin Araştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi. Atatürk Üniversitesi.
  • Uzun, S. (2011). Öğrenme amaçlı okuma-yazma etkinlikleri ile zenginleştirilmiş ortamların fizik öğrenme üzerindeki etkisi: Enerji ünitesinde bir uygulama (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yasul, A. F. (2019). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin akademik başarıya, öğrenmenin kalıcılığına ve yazmaya yönelik tutuma etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, A. (2009). Üniversite öğrencilerinin kuantum fiziği konularını anlama düzeyleri ve öğrenme amçalı yazma aktivitelerinin akademik başarıya etkisi ((Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Yıldız, A. (2016). İlkokulda öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin akademik başarıya etkisinin tartışılması. Turkish Studies, 11(14), 861-870.

Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 2, 1112 - 1131, 15.09.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1146311

Öz

Sosyal bilgiler dersinde bilginin anlamlı yapılandırılması ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşebilmesi için öğrenme ortamlarında farklı yöntem ve teknikler kullanılmalıdır. Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımı üzerine deneyimlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını Erzincan il merkezinde bir ortaokulda beşinci sınıfta öğrenim gören 15 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar amaçlı örnekleme tekniğine göre belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Sosyal bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrenci başarısını arttırdığı ve bu etkinliklerin derse karşı olan tutumu olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin öğrencilerde yazma becerisini geliştirdiği, bunun yanı sıra düşünme, iletişim kurma ve problem çözme gibi becerilerin gelişimine katkıda bulunduğu söylenebilir. Ayrıca katılımcılar bu tür yazma etkinliklerine derslerde daha fazla yer verilmesi gerektiğini vurgulamışladır.

Kaynakça

  • Akçay, H. Özyurt, B. B. & Akçay, B. B. (2014). Çoklu Yazma Etkinliklerinin Fen ve Teknoloji Dersi Öğretiminde Kullanılmasının Öğrenci Başarısı ve Kavram Öğrenmeye Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2) , 15-31 .
  • Aktepe, Z.T. ve Yıldız, A. (2020), İlkokul Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Öğrenme Amaçlı Yazma Hakkında Görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(110), 211-229.
  • Atila, M. E. (2008). Fen Öğretiminde Farklı Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Kullanımlarının Akademik Başarıya Etkisi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Ay, A. (2018). Sosyal Bilgiler öğretim programında öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektup ve şiir kullanımının öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora tezi). Erzincan Üniversitesi.
  • Ay, A. & Başıbüyük, A. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Hakkında Görüşleri . Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1) , 33-42 .
  • Bereiter, C., & Scardamalia, M. (1987). The Psychology of Written Composition. The Psychology of Education and Instruction Series. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, Suite 102, 365 Broadway, Hillsdale, NJ 07642.
  • Boyer, T.L. (2006) Writing to Learn in Social Studies, The Social Studies, 97:4, 158-160.
  • Bozat, Ö. (2014). 5. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektubun başarıya etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (27. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çalık, T. & Sezgin, F. (2005). Küreselleşme Bilgi Toplumu ve Eğitim, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13, (1), 55-66.
  • Çalışkan, H. (2008). Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 153-170.
  • Creswell, J. W. (2013). Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (Çev: M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Doğan, Y. & İlhan, N. (2016). Prospective Teachers’ Views Related to Using Writing to Learn Activities in “Science and Technology Teaching” Course. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6 (1), 1-22. doi: 10.17984/adyuebd.30690.
  • Duymaz, N. (2011). Hücre konusunun öğrenilmesinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin kullanımı ve analoji üretme (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Erdem, E. & Demirel, Ö. (2002). “Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Günel, M. (2009). Bilişsel Süreç ve İlk Öğretim Bilim Eğitiminde Öğrenme Aracı Olarak Yazma, İlköğretim Online, Online: http://ilkogretim-online.org.tr, 8 (1), 200-210.
  • Günel, M. Kabataş M, E. & Büyükkasap, E. (2009). Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin ve Analoji Kurmanın Üniversite Düzeyinde Mekanik Konularını Öğrenmeye Etkisinin İncelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 29(2).
  • Haley-James, S. (1982). Helping students learn through writing. Language Arts, 59(7), 726-731.
  • İşeri, K. & Emre, Ü. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 67-76.
  • Karaçağıl, C. Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımının Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Üniversitesi.
  • Kayaalp, F. (2020). Sosyal bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerini kullanmanın bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi, (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Klein. P. D. (1999). “Reopening İnquiry İnto Cognitive Processes İn Writing-ToLearn, Educational Psychology Review, 11 (3), 203- 270.
  • Koçak, G. (2013). “Tek boyutta hareket” konusunda öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin uygulanmasının fen bilgisi öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Koçak, G., & Seven, S. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkındaki görüşleri: tek boyutta hareket örneği. Ekev Akademi Dergisi, 20 (65), 253-268.
  • Köksal, A. P. (2019). Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin beşinci sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki akademik başarılarına, kalıcılığa ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Oral, G. (2008). Yine yazı yazıyoruz: okulda, işyerinde, evde; kullanılabilecek yaratıcı yazı etkinlikleri ve kuramsal temelleri. Pegem Akademi.
  • Özturan Sağırlı, M. (2010). The examination of the educational effects of some writing activities in the light of student opinions. Educational Sciences: Theory and Practice, 10(4), 2501-2530.
  • Öztürk, S. (2014). Lise-1 düzeyindeki öğrencilerin modsal betimlemeleri tanıyıp öğrenme amaçlı yazmada kullanmalarının fizik dersi dalgalar ünitesindeki akademik başarıya etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri. Bütün, M &
  • Demir, S. B. (Edt.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Sever, S. (1998). Dil ve iletişim (Etkili yazılı ve sözlü anlatım). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1).
  • Tonbuloğlu, B. (2014). Mustafa Satı Bey'in Görüşleri Doğrultusunda Yapılandırmacılık Anlayışına Farklı Bir Bakış Açısı. Electronic Turkish Studies, 9(8).
  • Uzoğlu, M. (2010). Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin Kullanımının İlköğretim Seviyesinde Kuvvet ve Madde Ünitesini Öğrenmeye Etkisinin Araştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi. Atatürk Üniversitesi.
  • Uzun, S. (2011). Öğrenme amaçlı okuma-yazma etkinlikleri ile zenginleştirilmiş ortamların fizik öğrenme üzerindeki etkisi: Enerji ünitesinde bir uygulama (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yasul, A. F. (2019). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin akademik başarıya, öğrenmenin kalıcılığına ve yazmaya yönelik tutuma etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, A. (2009). Üniversite öğrencilerinin kuantum fiziği konularını anlama düzeyleri ve öğrenme amçalı yazma aktivitelerinin akademik başarıya etkisi ((Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Yıldız, A. (2016). İlkokulda öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin akademik başarıya etkisinin tartışılması. Turkish Studies, 11(14), 861-870.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alpaslan Ay 0000-0001-9607-8280

Adem Başıbüyük 0000-0001-8597-6915

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ay, A., & Başıbüyük, A. (2022). Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1112-1131. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146311
AMA Ay A, Başıbüyük A. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. INUEFD. Eylül 2022;23(2):1112-1131. doi:10.17679/inuefd.1146311
Chicago Ay, Alpaslan, ve Adem Başıbüyük. “Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 2 (Eylül 2022): 1112-31. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146311.
EndNote Ay A, Başıbüyük A (01 Eylül 2022) Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 2 1112–1131.
IEEE A. Ay ve A. Başıbüyük, “Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”, INUEFD, c. 23, sy. 2, ss. 1112–1131, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1146311.
ISNAD Ay, Alpaslan - Başıbüyük, Adem. “Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/2 (Eylül 2022), 1112-1131. https://doi.org/10.17679/inuefd.1146311.
JAMA Ay A, Başıbüyük A. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. INUEFD. 2022;23:1112–1131.
MLA Ay, Alpaslan ve Adem Başıbüyük. “Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 2, 2022, ss. 1112-31, doi:10.17679/inuefd.1146311.
Vancouver Ay A, Başıbüyük A. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. INUEFD. 2022;23(2):1112-31.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.