Küresel bir sorun haline gelen pandeminin olumsuz etkilerinden hayatın diğer alanları gibi eğitim öğretim alanı da etkilenmiştir. Dolayısıyla bu alanda birtakım değişim ve dönüşümler yaşanmıştır. Bu değişim ve dönüşümlerden bir tanesi formal eğitimin mümkün olmadığı durumlarda öğretmenlerin ve öğrencilerin ücretsiz ulaşabileceği bir eğitim platformu olan “EBA (Eğitim Bilişim Ağı) dır.” Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar öğretmenlerinin EBA’ya ilişkin algı düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışma nicel araştırma türünde genel tarama modeliyle yapılmıştır. Tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak tespit edilen katılımcılardan oluşan çalışma, Diyarbakır ilindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yüz sekiz görsel sanatlar öğretmenini kapsamaktadır. Veriler, görsel sanatlar öğretmenlerinin EBA’ya ilişkin algılarının belirlenmesinde “EBA Algı Ölçeği” kullanılarak ortaya koyulmuştur. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizinde SPSS 24.0 paket programı, T, Kruskal-Wallis H ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin cinsiyet, kıdem yılı, sınıf mevcudu, lisansüstü ve hizmet içi eğitim alma durumu değişkenleri ile EBA’ya ilişkin algıları arasında anlamlı farlılık olmadığı; görev yeri değişkeni ile EBA’ya ilişkin algıları arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında öğretmenlerin genel olarak altyapı ve donanım yetersizliği ile karşılaştığı, EBA platformundaki ders içeriklerini karmaşık buldukları ve ders içeriklerinin zenginleştirilmesi gerektiğini düşündüğü görülmektedir. Araştırma sonuçları ekseninde bazı önerilere de yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.