Toplumsal yaşamın her anında idare ile kişiler
ilişki içerisindedirler. Kamu düzeninin korunabilmesi için kişilerin idare ile
olan ilişkilerinde, kamu düzenini bozan davranışların yaptırıma bağlanması
gerekir. Bu alanın genel çerçevesi, idari yaptırım hukuku ile belirlenmiştir.
Çeşitli kanunlarda yer alan idari yaptırımlar arasında bir sistem birliğinin
bulunmaması ve idari nitelikteki yaptırımlarla ilgili olarak genel bir kanunun
sistemde bulunmaması, hukuk güvenliği ve öngörülebilirlik açısından önemli bir
eksiklik olarak belirecektir. Ayrıca idarenin gün geçtikçe faaliyet alanının
büyümesi, idari yaptırım alanının genişlemesine de yol açmaktadır. Özellikle
devletin yürütme fonksiyonunun icrası sırasında idarenin bir yargı kararına
dayanmaksızın doğrudan yaptırım uygulayabilmesi idari yaptırımlar alanında
hakim olan genel ilkelerin ortaya konulmasını da zorunlu kılmıştır. Kabahatleri suç
olmaktan çıkarma eğilimi çerçevesinde 5326 sayılı Kabahatler Kanununun
yürürlüğe girmesi ile birlikte idari yaptırımlara ilişkin genel kurallar ilk
defa bir kanunla düzenlenmiştir. 5326 sayılı Kabahatler Kanunuyla idari
yaptırımlara ilişkin genel ilkeler, idari yaptırımların türleri ve kanun
yollarının esasları belirlenmiştir. Bu açıklamalar çerçevesinde yapılan çalışma
ile kabahat ve yaptırım kavramlarının izah edilmiş ve Kabahatler Kanununun
genel kanun olma niteliği açıklanarak kanunun eksikliklerine yönelik hususlar
Anayasa Mahkemesi kararları çerçevesinde ele alınarak tartışılmıştır
İdari Yaptırımlar İdare Hukuku Kabahatler Kanunu Kabahatleri Suç Olmaktan Çıkarma Eğilimi
In
order to protect the public order, the action that disrupts the public order
should be imposed sanction in the relationship between people and
administration. The general framework of
this area is determined by the administrative sanction law. The lack of a
system unity of administrative sanctions in various laws and the lack of a
general law on administrative sanctions would be a major shortcoming in terms
of legal security and predictability. In addition, the growing field of
activity of the administration day-to-day leads to the expansion of the field
of administrative sanctions. Particularly, administration’s ability to impose
direct sanctions without resting upon a judicial decision during the execution
of the state's executive function has required to lay down the general
principles prevailing in the field of administrative sanctions. Within the
scope of the tendency to decriminalization
of misdemeanor offenses, the general rules on administrative sanctions have
been regulated by a law for the first time with the entry into force of the
Misdemeanor Act No. 5326. In addition to this, the types of administrative
sanctions, and the principles of legal remedies have been determined by the
Misdemeanor Act No. 5326. Within the scope of these explanation, in this study,
the concepts of misdemeanor and sanction as well as the feature of Misdemeanor
Act’s being a general law are explained, and the issues regarding the
deficiencies of Misdemeanor Act is discussed within the framework of the
decisions of the Constitutional Court.
Administrative Sanctions Administrative Law Misdemeanor Act Tendency to Take Misdemeanor from Being A Crime
Konular | Hukuk |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.