Amaç: Son yılların en popüler eğitim öğretim
araçlarından biri olan etkileşimli tahtanın kullanılmasıyla birlikte öğretmenin
sınıf içindeki rolü de değişmiştir. Öğretmenler sadece anlatıcı değil, bunun
yanında ders araçlarını da etkili kullanması gereken yeni bir rol almıştır. Bu
araştırma ders denetiminde öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına ilişkin
müdür algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmada nitel araştırma desenlerinden
olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu seçimi seçkisiz
örneklem çeşitlerinden kotalı ve ölçüt örnekleme yöntemidir. Araştırmanın
çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Malatya ilinde etkileşimli
tahta kurulu ve çalışır durumda olan 15 okul müdürü oluşturmaktadır.
Katılımcıların görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu
kullanılarak toplanmıştır. Görüşme soruları, içerik analizi tekniği ile analiz
edilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, okul müdürleri
etkileşimli tahtanın dersin içerik boyutunu zenginleştirdiği ve ders verimini
arttırdığı için denetimlerinde etkileşimli tahta kullanımının önemli olduğu
kanaatinde oldukları öne çıkan bulgular arasındadır.
Purpose: With the use of
interactive boards, one of the most popular teaching and learning tools in
recent years, the role of the teacher in the class has also changed. Teachers
are not just narrators, but they have also taken on a new role that must use
teaching tools effectively. This research was conducted in order to determine
principals’ perceptions related to interactive board use of teachers in course
supervision.
Design & Methodology: In the
research, qualitative phenomenology research patterns were used. Sampling
method is stratified and criterion sampling of random sampling types. The study
group is composed of 15 school principals working in schools furnished with
interactive boards and currently used in Malatya in 2016-2017 education year.
The views of the participants were collected using the interview form developed
by the researcher. Interview questions were analyzed by content analysis
technique.
Findings: According to the results
of the research, the interactive board is considered to be important because
the interactive board enriches the content and increases the efficiency of the
lesson.
Classroom supervision principals interactive board FATİH project
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2016 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.