Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Uygulanan Etkinlik Temelli Analog Saat Okuma Becerisi Öğretiminin Etkililiği

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 14, 1 - 23, 05.11.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.673991

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü olan 9-10 yaşları arasındaki 3 öğrenciye analog saatlerde gösterilen tam, buçuk, çeyrek geçe, çeyrek kala, dakika geçe ve dakika kala saatlerin kaç olduğunu söyleme, rakamlarla yazma ve rakamlarla yazılan saati çizerek gösterme becerileri öğretimi için hazırlanan etkinlik temelli öğretim programının etkililiğini ve genellenebilirliğini incelemektir.

Yöntem: Araştırmada, tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler arası çoklu başlama düzeyi deseni kullanılmıştır. Araştırmanın deneysel süreci, beceri analizinin hazırlanması, etkinliklerin hazırlanması, etkinlikler için materyallerin hazırlanması ile başlama düzeyi, öğretim, son değerlendirme ve genelleme oturumlarından oluşmaktadır. İlk aşamada saat okuma becerisinin beceri analizi yapılmış ve 18 kazanım belirlenmiştir. Belirlenen bu 18 kazanımın öğretimi için üç etkinlik ve üç materyal tasarlanmıştır. Öğretim oturumları planlanmış üç etkinlik ile yürütülmüştür.

Bulgular: Sekiz öğretim oturumu sonunda, üç katılımcının da hedeflenen kazanımlardan tam saatler, yarım saatler, çeyrek geçeli saatler, çeyrek kalalı saatler ve dakika geçeli saatler ile ilgili kazanımları edindiği görülmüştür. Üç katılımcı da hedeflenen kazanımların %83’ünü kazanmıştır. Ayrıca, katılımcıların bu becerileri farklı ortamlarda, farlı materyallerle ve farklı kişilerle de genelleyebildiği belirlenmiştir.

Sonuçlar ve Öneriler: Hazırlanan sekiz oturumluk etkinlik temelli analog saat okuma becerisi öğretiminin etkili olduğu düşünülmektedir. Bu yüzden, etkinlik temelli öğretim tekniğinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere saat okuma becerisi öğretiminde kullanılabilecek bir yöntem oluğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Agbenyeku, E. U. (2017). The impact of activity-based method on the performance of Science learners from selected junior secondary schools in Nigeria (Doktora Tezi). University of South Africa, Güney Afrika.
  • American Psychiatric Association. (2014). ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal elkitabı (DSM-V). Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Andersson, U. (2008). Mathematical competencies in children with different types of learning difficulties. Journal of Educational Psychology, 100(1), 48.
  • Aslan, N. (2018). Üslü ifadelerle ilgili etkinlik temelli öğretimin matematik akademik başarısına, tutumuna ve kaygı-endişe düzeyine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Badian, N. A. (1999). Persistent arithmetic, reading or arithmetic and reading disability. Annals of Dyslexia, 49, 45-70.
  • Barcott, R. A. (1973). Time-telling instruction in special education classes. Education and Training of the Mentally Retarded, 8(4), 207-211.
  • Batdı, V. (2014). Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi (Meta-analitik ve tematik bir çalışma. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 39-55.
  • Baydık, B. (2002). Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bock, K., Irwin, D. E., Davidson, D. J., & Levelt, W. J. (2003). Minding the clock. Journal of Memory and Language, 48(4), 653-685.
  • Brace, N., Doran, C., Pembery, J., Fitzpatrick, E., & Herman, R. (2019). Assessing time knowledge in children aged 10 to 11 years. International Journal of Assessment Tools in Education, 6(4), 580-591.
  • Bredderman, T. (1983). Effects of activity-based elementary science on student outcomes: A quantitative synthesis. Review of Educational Research, 53(4), 499-518.
  • Burny, E., Valcke, M., & Desoete, A. (2012). Clock reading: An underestimated topic in children with mathematics difficulties. Journal of Learning Disabilities, 45(4), 351-360.
  • Camci, F. (2012). Aktif öğrenmeye dayalı etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik becerilerine ve öğrenme sürecine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Case, R., Sandieson, R., & Dennis, S. (1986). Two cognitive-developmental approaches to the design of remedial instruction. Cognitive Development, 1(4), 293-333.
  • Christ, T. J. (2007). Experimental control and threats to internal validity of concurrent and nonconcurrent multiple baseline designs. Psychology in the Schools, 44(5), 451-459.
  • Dağseven, D. (2001). Zihinsel engelli öğrencilere, temel toplama ve saat okuma becerilerinin kazandırılması, sürekliliği ve genellenebilirliğinde, doğrudan ve basamaklandırılmış öğretim yaklaşımlarına göre hazırlanan öğretim materyallerinin farklılaşan etkililiği (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, Y. (2008). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerisini geliştirmede etkinlik temelli çalışmaların etkililiği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 261-286.
  • Erdem, Ö. & Aktaş, G. S. (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde etkinlik temelli öğretimin değerlendirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(2), 312-338.
  • Eriyagama, S. (2018). Activity-based teaching methods for better learning in primary mathematics classrooms. World Voices Nexus, 2(2).
  • Friedman, W. J., & Laycock, F. (1989). Children's analog and digital clock knowledge. Child Development, 60(2), 357-371.
  • Friedman, W. J. (2005). Developmental and cognitive perspectives on humans’ sense of the times of past and future events. Learning and Motivation, 36(2), 145-158.
  • Gast, D. L., & Ledford J. (2010). Multiple baseline and multiple probe designs. David L. Gast (Ed.), Single subject research methodology in behavioral sciences içinde. Newyork: Routledge.
  • Geary, D. C. (2004). Mathematics and learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 37(1), 4-15.
  • Georgiev, D. (2007). Consciousness operates beyond the timescale for discerning time intervals: implications for Q-mind theories and analysis of quantum decoherence in brain. Neuro Quantology, 2, 122-145.
  • Gibbon, J., & Church, R. M. (1990). Representation of time. Cognition, 37(1-2), 23-54.
  • Gittelman, R., & Feingold, I. (1983). Children with reading disorders - I. Efficacy of Reading Remediation. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 24(2), 167–191.
  • Hariharan, P. (2011). Effectiveness of activity – based – learning methodology for elementary school education. A paper submitted for National Child Rights Research Fellowship 2010.
  • Harper, D. C., & Wadsworth, J. S. (1993). Grief in adults with mental retardation: Preliminary findings. Research in Developmental Disabilities, 14(4), 313-330.
  • Hazeltine, E., Helmuth, L. L., & Ivry, R. B. (1997). Neural mechanisms of timing. Trends in Cognitive Sciences, 1(5), 163-169.
  • Horn, C., Schuster, J. W., & Collins, B. C. (2006). Use of response cards to teach telling time to students with moderate and severe disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(4), 382-391.
  • Horner, R. H., Carr, E. G., Halle, J., McGee, G., Odom, S., & Wolery, M. (2005). The use of single-subject research to identify evidence-based practice in special education. Exceptional Children, 71(2), 165-179.
  • Houten, R. V. & Hall, R. V. (2001). The measurement of behavior: Behavior modification (3. baskı). Austin: Pro-Ed.
  • Kaçar, H. (2018). İlkokul öğrencilerinin matematik öğrenme güçlüğünün sınıf öğretmenlerinin gözlem ve deneyimlerine göre incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karabulut, A., & Yıkmış, A. (2010). Zihin engelli bireylere saat söyleme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 103-113.
  • Kaur, H., & Sankhian, A. (2017). Effect of activity based method on achievement motivation and academic achievement in mathematics at secondary level. Educational Quest, 8(3), 475-480.
  • Kırcaali-İftar, G., & Tekin, E. (1997). Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Koç, B. (2018). Diskalkulik öğrencilere toplama ve çıkarma öğretimine yönelik bir eylem araştırması (Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kosc, L. (1974). Developmental dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 7(3), 164-177.
  • Krose, B. S., Cushway, D., & Hubbard, C. (1998). The conceptualisation of dreams by people with learning disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual disabilities, 11, 146-155.
  • Labrell, F., Mikaeloff, Y., Perdry, H., & Dellatolas, G. (2016). Time knowledge acquisition in children aged 6 to 11 years and its relationship with numerical skills. Journal of experimental child psychology, 143, 1-13.
  • Le Poidevin, Robin. (2000). The Experience and Perception of Time, The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2019 Edition), Edward N. Zalta (ed.), Erişim adresi: https://plato.stanford.edu/archives/sum2019/entries/time-experience/
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü: Ankara. Erişim adresi: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_09/04010347_zelrenmegldestekeitimprogram.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Mishra, S. K., & Yadav, B. (2013). Effect of activity based approach on achievement in science of students at elementary stage. International Journal of Basic and Applied Science, 1(4), 694-704.
  • Mutlu, Y. (2016). Bilgisayar destekli öğretim materyallerinin matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin sayı algılama becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Nelson, G. (1982). Teaching time-telling. The Arithmetic Teacher, 29(9), 31-34.
  • Olkun, S., & Toluk-Uçar, Z. (2014). İlkoğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (6. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Owen, A. L., & Wilson, R. R. (2006). Unlocking the riddle of time in learning disability. Journal of Intellectual Disabilities, 10(1), 9-17.
  • Özdemir Topaloğlu, A. (2013). Etkinlik temelli sosyal beceri eğitiminin çocukların akran ilişkilerine etkisi (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Özgenç, N. (2010). Oyun temelli matematik etkinlikleriyle yürütülen öğrenme ortamlarından yansımalar (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Partington, J. W., Sundberg, M. L., Iwata, B. A., & Mountjoy, P. T. (1979). A task-analysis approach to time telling instruction for normal and educably mentally impaired children. Education and Treatment of Children, 2(1), 17-29.
  • Patil, U., Budihal, S. V., Siddamal, S. V., & Mudenagudi, U. K. (2016). Activity based teaching learning: An experience. Journal of Engineering Education Transformations, Özel Sayı.
  • Piaget, J. (1952). The child’s conception of number. London: Routledge and Kegan Paul.
  • Seçkin, Ş. (2012). Okuma güçlüğü olan ve olmayan ilköğretim öğrencilerinin okuma akıcılıkları (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sharp, K., Murray, G. C., McKenzie, K., Quigley, A., & Patrick, S. (2001). A matter of time. Learning Disability Practice, 3(6), 10-13.
  • Smeets, P. M., Van Lieshout, R. W., Lancioni, G. E., & Striefel, S. (1986). Teaching mentally retarded students to tell time. Analysis and intervention in developmental disabilities, 6(3), 221-238.
  • Tekin-İftar, E. (Ed.). (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar (1. baskı) Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Uğurel, I., & Bukova, E. G. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 333-347.
  • Vakali, M. (1991). Clock time in seven to ten year-old children. European Journal of Psychology of Education, 6(3), 325.
  • Wieber, A. E., Evoy, K., McLaughlin, T. F., Derby, K. M., Kellogg, E., Williams, R. L., Peterson, S. M., & Rinaldi, L. (2017). The effects of a modified direct instruction procedure on time telling for a third grade student with learning disabilities with a brief comparison of ınteresting and boring formats. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 15(2), 239-248.

Effectiveness of Activity Based Analog Clock Reading Skill Teaching Applied to Students with Specific Learning Disabilities

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 14, 1 - 23, 05.11.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.673991

Öz

Purpose: The aim of the study is to examine the effectiveness and generalization of the activity based teaching programme that is prepared for teaching 3 students between the ages of 9-10 with specific learning disabilities how to tell the exact hour, half past, quarter past and quarter to, minutes past and minutes to shown in analogue clocks, how to write them in numbers and draw the time written in numbers.

Design & Methodology: In the study, the multiple baseline design across subjects which is one of the single-subject research designs was used. The experimental process consist of task analysis, preparation of activities, preparation of materials for activities and determination of initial level, teaching, final assessment and generalization sessions. A task analysis of clock reading skills was performed and 18 gains were determined. 3 activities and 3 materials were designed for teaching these 18 determined gains. The teaching sessions were conducted with 3 activities.

Findings: After 8 teaching sessions, all three participants who participated in the research reached the targets related to timings such as exact hours, half past, quarter past, quarter to and minutes past. All three subjects achieved 83% of the targeted gains. Furthermore, it was determined that the subjects were able to generalize the skills acquired in the teaching sessions in different environments, with different materials and with different people.

Implications & Suggestions: The 8-session activity based analog clock reading skills teaching programme is thought to be effective. Therefore, activity based teaching can be used in clock reading skill teaching to students with specific learning disabilities.

Kaynakça

  • Agbenyeku, E. U. (2017). The impact of activity-based method on the performance of Science learners from selected junior secondary schools in Nigeria (Doktora Tezi). University of South Africa, Güney Afrika.
  • American Psychiatric Association. (2014). ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal elkitabı (DSM-V). Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Andersson, U. (2008). Mathematical competencies in children with different types of learning difficulties. Journal of Educational Psychology, 100(1), 48.
  • Aslan, N. (2018). Üslü ifadelerle ilgili etkinlik temelli öğretimin matematik akademik başarısına, tutumuna ve kaygı-endişe düzeyine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Badian, N. A. (1999). Persistent arithmetic, reading or arithmetic and reading disability. Annals of Dyslexia, 49, 45-70.
  • Barcott, R. A. (1973). Time-telling instruction in special education classes. Education and Training of the Mentally Retarded, 8(4), 207-211.
  • Batdı, V. (2014). Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi (Meta-analitik ve tematik bir çalışma. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 39-55.
  • Baydık, B. (2002). Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bock, K., Irwin, D. E., Davidson, D. J., & Levelt, W. J. (2003). Minding the clock. Journal of Memory and Language, 48(4), 653-685.
  • Brace, N., Doran, C., Pembery, J., Fitzpatrick, E., & Herman, R. (2019). Assessing time knowledge in children aged 10 to 11 years. International Journal of Assessment Tools in Education, 6(4), 580-591.
  • Bredderman, T. (1983). Effects of activity-based elementary science on student outcomes: A quantitative synthesis. Review of Educational Research, 53(4), 499-518.
  • Burny, E., Valcke, M., & Desoete, A. (2012). Clock reading: An underestimated topic in children with mathematics difficulties. Journal of Learning Disabilities, 45(4), 351-360.
  • Camci, F. (2012). Aktif öğrenmeye dayalı etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik becerilerine ve öğrenme sürecine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Case, R., Sandieson, R., & Dennis, S. (1986). Two cognitive-developmental approaches to the design of remedial instruction. Cognitive Development, 1(4), 293-333.
  • Christ, T. J. (2007). Experimental control and threats to internal validity of concurrent and nonconcurrent multiple baseline designs. Psychology in the Schools, 44(5), 451-459.
  • Dağseven, D. (2001). Zihinsel engelli öğrencilere, temel toplama ve saat okuma becerilerinin kazandırılması, sürekliliği ve genellenebilirliğinde, doğrudan ve basamaklandırılmış öğretim yaklaşımlarına göre hazırlanan öğretim materyallerinin farklılaşan etkililiği (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, Y. (2008). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerisini geliştirmede etkinlik temelli çalışmaların etkililiği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 261-286.
  • Erdem, Ö. & Aktaş, G. S. (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde etkinlik temelli öğretimin değerlendirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(2), 312-338.
  • Eriyagama, S. (2018). Activity-based teaching methods for better learning in primary mathematics classrooms. World Voices Nexus, 2(2).
  • Friedman, W. J., & Laycock, F. (1989). Children's analog and digital clock knowledge. Child Development, 60(2), 357-371.
  • Friedman, W. J. (2005). Developmental and cognitive perspectives on humans’ sense of the times of past and future events. Learning and Motivation, 36(2), 145-158.
  • Gast, D. L., & Ledford J. (2010). Multiple baseline and multiple probe designs. David L. Gast (Ed.), Single subject research methodology in behavioral sciences içinde. Newyork: Routledge.
  • Geary, D. C. (2004). Mathematics and learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 37(1), 4-15.
  • Georgiev, D. (2007). Consciousness operates beyond the timescale for discerning time intervals: implications for Q-mind theories and analysis of quantum decoherence in brain. Neuro Quantology, 2, 122-145.
  • Gibbon, J., & Church, R. M. (1990). Representation of time. Cognition, 37(1-2), 23-54.
  • Gittelman, R., & Feingold, I. (1983). Children with reading disorders - I. Efficacy of Reading Remediation. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 24(2), 167–191.
  • Hariharan, P. (2011). Effectiveness of activity – based – learning methodology for elementary school education. A paper submitted for National Child Rights Research Fellowship 2010.
  • Harper, D. C., & Wadsworth, J. S. (1993). Grief in adults with mental retardation: Preliminary findings. Research in Developmental Disabilities, 14(4), 313-330.
  • Hazeltine, E., Helmuth, L. L., & Ivry, R. B. (1997). Neural mechanisms of timing. Trends in Cognitive Sciences, 1(5), 163-169.
  • Horn, C., Schuster, J. W., & Collins, B. C. (2006). Use of response cards to teach telling time to students with moderate and severe disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(4), 382-391.
  • Horner, R. H., Carr, E. G., Halle, J., McGee, G., Odom, S., & Wolery, M. (2005). The use of single-subject research to identify evidence-based practice in special education. Exceptional Children, 71(2), 165-179.
  • Houten, R. V. & Hall, R. V. (2001). The measurement of behavior: Behavior modification (3. baskı). Austin: Pro-Ed.
  • Kaçar, H. (2018). İlkokul öğrencilerinin matematik öğrenme güçlüğünün sınıf öğretmenlerinin gözlem ve deneyimlerine göre incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karabulut, A., & Yıkmış, A. (2010). Zihin engelli bireylere saat söyleme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 103-113.
  • Kaur, H., & Sankhian, A. (2017). Effect of activity based method on achievement motivation and academic achievement in mathematics at secondary level. Educational Quest, 8(3), 475-480.
  • Kırcaali-İftar, G., & Tekin, E. (1997). Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Koç, B. (2018). Diskalkulik öğrencilere toplama ve çıkarma öğretimine yönelik bir eylem araştırması (Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kosc, L. (1974). Developmental dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 7(3), 164-177.
  • Krose, B. S., Cushway, D., & Hubbard, C. (1998). The conceptualisation of dreams by people with learning disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual disabilities, 11, 146-155.
  • Labrell, F., Mikaeloff, Y., Perdry, H., & Dellatolas, G. (2016). Time knowledge acquisition in children aged 6 to 11 years and its relationship with numerical skills. Journal of experimental child psychology, 143, 1-13.
  • Le Poidevin, Robin. (2000). The Experience and Perception of Time, The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2019 Edition), Edward N. Zalta (ed.), Erişim adresi: https://plato.stanford.edu/archives/sum2019/entries/time-experience/
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü: Ankara. Erişim adresi: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_09/04010347_zelrenmegldestekeitimprogram.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Mishra, S. K., & Yadav, B. (2013). Effect of activity based approach on achievement in science of students at elementary stage. International Journal of Basic and Applied Science, 1(4), 694-704.
  • Mutlu, Y. (2016). Bilgisayar destekli öğretim materyallerinin matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin sayı algılama becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Nelson, G. (1982). Teaching time-telling. The Arithmetic Teacher, 29(9), 31-34.
  • Olkun, S., & Toluk-Uçar, Z. (2014). İlkoğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (6. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Owen, A. L., & Wilson, R. R. (2006). Unlocking the riddle of time in learning disability. Journal of Intellectual Disabilities, 10(1), 9-17.
  • Özdemir Topaloğlu, A. (2013). Etkinlik temelli sosyal beceri eğitiminin çocukların akran ilişkilerine etkisi (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Özgenç, N. (2010). Oyun temelli matematik etkinlikleriyle yürütülen öğrenme ortamlarından yansımalar (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Partington, J. W., Sundberg, M. L., Iwata, B. A., & Mountjoy, P. T. (1979). A task-analysis approach to time telling instruction for normal and educably mentally impaired children. Education and Treatment of Children, 2(1), 17-29.
  • Patil, U., Budihal, S. V., Siddamal, S. V., & Mudenagudi, U. K. (2016). Activity based teaching learning: An experience. Journal of Engineering Education Transformations, Özel Sayı.
  • Piaget, J. (1952). The child’s conception of number. London: Routledge and Kegan Paul.
  • Seçkin, Ş. (2012). Okuma güçlüğü olan ve olmayan ilköğretim öğrencilerinin okuma akıcılıkları (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sharp, K., Murray, G. C., McKenzie, K., Quigley, A., & Patrick, S. (2001). A matter of time. Learning Disability Practice, 3(6), 10-13.
  • Smeets, P. M., Van Lieshout, R. W., Lancioni, G. E., & Striefel, S. (1986). Teaching mentally retarded students to tell time. Analysis and intervention in developmental disabilities, 6(3), 221-238.
  • Tekin-İftar, E. (Ed.). (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar (1. baskı) Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Uğurel, I., & Bukova, E. G. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 333-347.
  • Vakali, M. (1991). Clock time in seven to ten year-old children. European Journal of Psychology of Education, 6(3), 325.
  • Wieber, A. E., Evoy, K., McLaughlin, T. F., Derby, K. M., Kellogg, E., Williams, R. L., Peterson, S. M., & Rinaldi, L. (2017). The effects of a modified direct instruction procedure on time telling for a third grade student with learning disabilities with a brief comparison of ınteresting and boring formats. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 15(2), 239-248.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Furkan Atmaca 0000-0003-0937-1839

Alev Girli 0000-0002-4146-3103

Yayımlanma Tarihi 5 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2020
Kabul Tarihi 9 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Atmaca, F., & Girli, A. (2020). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Uygulanan Etkinlik Temelli Analog Saat Okuma Becerisi Öğretiminin Etkililiği. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 1-23. https://doi.org/10.29129/inujgse.673991