BibTex RIS Kaynak Göster

Computer based ınstruction and prospective Mathematics teachers: A literature review

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 51, 18.12.2014

Öz

In this research is aimed to examine studies which done with mathematics teacher candidates related to Computer Based Learning (CBL) and determine the overall status of. For this purpose, a total of 36 researches done with mathematics teacher candidates studying in Turkey were examined. This research is a descriptive study realized with screening method. As a result, it has been identified that vast majority of studies carried out after 2008 and written in Turkish language; qualitative method was used most commonly as a research method and case study was used most commonly as a research design. In addition, observation and questionnaire was the most widely used data collection tools. While the t-test was used most widely in quantitative studies as a data analysis technique, descriptive analysis technique was used most widely in qualitative studies. When studies have been examined according to class level, it has been identified that a large portion of them done with the final year students

Kaynakça

  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayar İle İlgili Öz Yeterlik Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21,1-8.
  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınevi.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal Bilimsel Araştırma (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Baki, A. (1996). Matematik Öğretiminde Bilgisayar Her şey Midir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 135-143.
  • Baki, A.(2001) Bilişim Teknolojisi Işığı Altında Matematik Eğitiminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi,149,26- 31.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul: Ceren Yayın- Dağıtım. Baki, A. (2004). Problem solving experiences of student mathematics teacher through Cabri: a case study. Teaching Mathematics and Its Applications, 23(4), 172-180.
  • Camargo, L. Samper, C. and Perry, P. (2007). Cabri’s role in the task of proving within the activity of building part of an axiomatic system. CERME 5, Working Group Argumentation and Prof, 571-580.
  • Can, R.(2010). Cabri Geometri ile Hazırlanan Bir Ders Tasarımının Öğretmen Adaylarının Gelişimine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S. ve Yağcı, E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ersoy M. ve Kabakçı I. (2010).İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi. Cilt 1, sayı 4.
  • Fraenkel, J. R. and Wallen , N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6. baskı). New York: McGraw- Hill International Edition.
  • Güven, B. (2008). Using dynamic geometry software to convey real-world situations into the classroom: the experience of student mathematics teachers with a minimum network problem. Teaching Mathematics and Its Applications, 27(4), 24-37.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi (21. baskı).Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, İ. (2011). Experıences of Student Mathematıcs-Teachers In Computerbased Mathematıcs Learnıng Envıronment. International Journal for MathematicsTeaching and Learning, http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/karatas.pd adresinden 1.10.2011 tarihinde alınmıştır.
  • Laborde, C. (2004). New technologies as a means of observing students’ conceptions and making them develop: the specific case of dynamic geometry. ICME 10 – TSG 22, Copenhagen, Denmark.
  • MEB, (2011). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı 9-12.. Sınıflar. Ankara.
  • Öğüt, H., A.A. Altun, Sulak, S.A., Koçer, H.E. (2004). Bilgisayar Destekli, İnternet Erişimimli İnteraktif Eğitim CD’si ile E-Eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3(1), 10: 1303-6521.

Bilgisayar destekli öğretim ve Matematik öğretmen adayları: Bir literatür incelemesi

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 51, 18.12.2014

Öz

Bu araştırmada, Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) ile ilgili matematik öğretmen adaylarıyla yapılmış çalışmaları incelemek ve bu çalışmaların genel durumunu belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye’de öğrenim görmekte olan matematik öğretmen adaylarıyla yapılmış 36 çalışma incelenmiştir. Araştırma, tarama modelinde gerçekleştirilen betimsel bir çalışmadır. Sonuçta, çalışmaların büyük çoğunluğunun 2008’den sonra yapıldığı ve Türkçe olarak yazıldığı; çalışmalarda en fazla kullanılan yöntemin nitel yöntem, en fazla kullanılan araştırma deseninin durum çalışması olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, gözlem ve anket en çok kullanılan veri toplama araçlarıdır. Çalışmalarda nicel verilerin analizinde en çok kullanılan veri analiz tekniği t testi iken nitel verilerin analizinde betimsel analizdir.Çalışmalar sınıf düzeyine göre incelendiğinde büyük bir kısmının son sınıf öğrencileriyle yapıldığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayar İle İlgili Öz Yeterlik Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21,1-8.
  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınevi.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal Bilimsel Araştırma (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Baki, A. (1996). Matematik Öğretiminde Bilgisayar Her şey Midir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 135-143.
  • Baki, A.(2001) Bilişim Teknolojisi Işığı Altında Matematik Eğitiminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi,149,26- 31.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul: Ceren Yayın- Dağıtım. Baki, A. (2004). Problem solving experiences of student mathematics teacher through Cabri: a case study. Teaching Mathematics and Its Applications, 23(4), 172-180.
  • Camargo, L. Samper, C. and Perry, P. (2007). Cabri’s role in the task of proving within the activity of building part of an axiomatic system. CERME 5, Working Group Argumentation and Prof, 571-580.
  • Can, R.(2010). Cabri Geometri ile Hazırlanan Bir Ders Tasarımının Öğretmen Adaylarının Gelişimine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S. ve Yağcı, E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ersoy M. ve Kabakçı I. (2010).İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi. Cilt 1, sayı 4.
  • Fraenkel, J. R. and Wallen , N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6. baskı). New York: McGraw- Hill International Edition.
  • Güven, B. (2008). Using dynamic geometry software to convey real-world situations into the classroom: the experience of student mathematics teachers with a minimum network problem. Teaching Mathematics and Its Applications, 27(4), 24-37.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi (21. baskı).Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, İ. (2011). Experıences of Student Mathematıcs-Teachers In Computerbased Mathematıcs Learnıng Envıronment. International Journal for MathematicsTeaching and Learning, http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/karatas.pd adresinden 1.10.2011 tarihinde alınmıştır.
  • Laborde, C. (2004). New technologies as a means of observing students’ conceptions and making them develop: the specific case of dynamic geometry. ICME 10 – TSG 22, Copenhagen, Denmark.
  • MEB, (2011). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı 9-12.. Sınıflar. Ankara.
  • Öğüt, H., A.A. Altun, Sulak, S.A., Koçer, H.E. (2004). Bilgisayar Destekli, İnternet Erişimimli İnteraktif Eğitim CD’si ile E-Eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3(1), 10: 1303-6521.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kübra Açıkgül

Recep Aslaner

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Açıkgül, K., & Aslaner, R. (2014). Bilgisayar destekli öğretim ve Matematik öğretmen adayları: Bir literatür incelemesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 41-51.