BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the views of teachers on school principals’ classroom supervision

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 3, 0 - , 25.08.2015

Öz

Supervision is vital for an organization, which is determining the conformity to the purposes of organizational practices and developing the organizational processes. The aim of this study is to determine the views of teachers on school principals’ classroom supervision roles. One of the qualitative research methods, phenomenology was used in the study, in Elbistan district of Kahramanmaraş province. 52 teachers, determined via snowballing sampling, were interviewed and descriptive and content analyses were done for data analysis. According to the results, the principals are mostly supervising the classrooms once a semester, mostly inform the teachers beforehand and attach great importance to lesson presentation during classroom supervision. In addition, teachers think that classroom supervision contributes their personal and professional development. Most of the contribution is to overcome the deficiencies

Kaynakça

  • Enstitüsü, Ankara. Taymaz, A. H. (2002). Eğitim sisteminde teftiş. (5.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • TDK (2015). Türk Dil Kurumu. http://www.tdk.gov.tr/ Erişim tarihi 25.08.2015
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2009). Supervision Duty of School Principals. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (1) 19-35

Okul müdürlerinin ders denetimi

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 3, 0 - , 25.08.2015

Öz

Örgütsel eylemlerin amaçlara uygunluğunun saptanması ve geliştirilmesi süreci olarak tanımlanan denetim bir örgüt için yaşamsal önemdedir. Bu araştırmada, okul müdürlerinin okullardaki ders denetim görevine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseninin kullanıldığı bu araştırma, Kahramanmaraş’ın Elbistan ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örneklem yöntemlerinden kartopu örneklemesiyle belirlenen 52 öğretmenle görüşmeler yapılmış ve verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, müdür tarafından yapılan ders denetimlerinin çoğunlukla dönemde 1 kez yapıldığı, ders denetimi yapmadan önce müdürlerin çoğunluğunun denetim yapacağını öğretmene haber verdiği ve ders denetiminde en çok dikkat edilen şeyin dersin sunumu olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin ders denetimlerinin kendilerine katkısının olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Ders denetimlerinin en fazla katkısının ise öğretmenlerin eksiklerini görmesi yönünde olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Enstitüsü, Ankara. Taymaz, A. H. (2002). Eğitim sisteminde teftiş. (5.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • TDK (2015). Türk Dil Kurumu. http://www.tdk.gov.tr/ Erişim tarihi 25.08.2015
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2009). Supervision Duty of School Principals. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (1) 19-35
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Yeşil

Ali Kış

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2015
Gönderilme Tarihi 25 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yeşil, D., & Kış, A. (2015). Okul müdürlerinin ders denetimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3).