The purpose of this research is to identify a list of 100 books based on the opinions of primary school teachers. The study was performed with qualitative research methods. The study group of the research consists of 120 primary school teachers who were working in Yenişehir, Tarsus and Erdemli districts of Mersin city in 2017-2018 academic year. Interview forms were used during the data collection step. Some of the data were analysed via content analysis whereas the rest analyzed by using descriptive analysis. As a result, it have found that 60.9% of the primary school teachers do not consider the list of 100 books published by MoNE to be appropriate for earlier grades, of the type of books in the child literature they picked story most frequently, the most recommended book was Nasreddin Hodja Anectodes and this book, unsurprisingly was the most common book in classroom libraries. This was also the most common book which was in MoNE’s list.
Child literature reading habits 100 basic literary works primary school primary school teacher
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokula uygun 100 Temel Eser listesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Mersin iline bağlı Yenişehir, Tarsus, Erdemli ilçelerinde görev yapmakta olan 120 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama sürecinde görüşme formundan yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler betimsel ve içerik analizleri ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin %60,9’unun MEB tarafından belirlenen 100 Temel Eser listesini ilkokula uygun bulmadıkları, çocuk edebiyatı içinde yer alan kitap türlerinden en çok hikâye türünü seçtikleri, ilkokul öğrencileri için en çok Nasrettin Hoca fıkraları kitabını önerdikleri, sınıf kitaplıklarında da en çok Nasreddin Hoca Fıkraları kitabına yer verdikleri saptanmıştır. Mevcut 100 Temel Eser listesinde olup da sınıf kitaplıklarında yer verilen kitaplar içinde de en çok Nasreddin Hoca Fıkraları kitabının olduğu tespit edilmiştir.
Çocuk edebiyatı okuma alışkanlığı 100 Temel Eser ilkokul sınıf öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.