İnsan kaynakları, pazarlama ve
yönetimin kesişme noktasında yer alan içsel markalaşma kavramı, tüketicilerin
markaya yönelik tercihlerinin artmasıyla birlikte hizmet işletmeleri açısından önemi
her geçen gün artmıştır. Bu çalışmayla, hizmet sektöründe içsel markalaşma
faaliyetlerinin, marka bağlılığı ve marka vatandaşlığı davranışı oluşmasındaki
rolünün incelenmek ve ayrıca marka bağlılığının içsel markalaşma ile marka
vatandaşlığı davranışı arasındaki ilişkide aracı rolünü ortaya koymak amaçlanmaktadır.
Bu amaç doğrultusunda, lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde
çalışan 401 kişiden anket aracılığı ile elde edilen veriler yapısal eşitlik
modellemesiyle incelenmiştir. Analizler için SPSS 18.0 ve AMOS 16.0 programları
kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, içsel markalaşmanın marka vatandaşlığı
davranışına ve marka bağlılığına olumlu yönde etkisi vardır. Ayrıca, marka
bağlılığının içsel markalaşma ve marka vatandaşlığı davranışı arasındaki
ilişkide kısmi aracılık etkisi vardır.
İçsel Markalaşma Marka Vatandaşlığı Marka Bağlılığı Hizmet Sektörü
The concept of internal branding, which is at the intersection of human resources, marketing and management, has an increasing importance day by day, in terms of service business, with consumers' increasing preference for the brand. This study aims to investigate the role of internal branding activities in the formation of brand commitment and brand citizenship behavior in the service sector and also to find out the mediating role of brand commitment between internal branding and brand citizenship behavior. In accordance with this aim, the data obtained through the questionnaire survey of 401 employees working in the logistics sector were analyzed by structural equation modeling. SPSS 18.0 and AMOS 16.0 programs were used for analyzes. As a result of the analysis, the internal branding has a positive effect on brand commitment and brand citizenship behavior. And also brand commitment has a partial mediating role on the relationship between internal branding and brand citizenship behavior.
Internal Branding Brand Citizenship Behavior Brand Commitment Service Industry
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |