İşletmelerin, tüketicilerin istek ve
ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılayabilmeleri ve günümüzün gittikçe zorlaşan
pazar koşullarında başarılı stratejiler geliştirebilmeleri için tüketicileri yakından
tanımaları gerekmektedir. Özgüven ile marka beğenilirliği arasındaki ilişkinin
anlaşılması, tüketicilerin marka ile olan ilişkilerinin ve markayı
değerlendirme şekillerinin tespiti açısından önem taşımaktadır. Bu doğrultuda
mevcut çalışma, hedef pazarın önemli bir kısmını oluşturan kadın tüketicilerin,
demografik özellikleri ile özgüvenleri ve marka beğenilirliği arasındaki
ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda toplam 402
kadın tüketiciye anket uygulanmış ve elde edilen veriler bağımsız örneklem
t-testi, 2’den fazla grup karşılaştırmasında ise tek yönlü Anova testi
uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırma hazır giyim
sektörü baz alınarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, kadın
tüketicilerin demografik özellikleri ile özgüven düzeyleri ve marka
beğenilirlik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu, iç özgüvenin marka
beğenilirliği üzerindeki etkisinin anlamlı olmadığı ancak dış özgüven ile marka
beğenilirliği arasında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki olduğu tespit
edilmiştir. Araştırma, Türkiye’deki kadın tüketicilerin demografik özellikleri
ve özgüvenleri ile marka beğenilirliği arasındaki ilişkinin sınanması açısından
ilk olma özelliği taşımaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |