Dönemsel olarak değişen kitle istekleri ve rahatsızlıkları; siyasal kurum, kişi ve kuruluşlar tarafından bir siyasal iletişim aracı olarak kullanılmaktadır. Bu söylemler yalnızca hedef kitlelerin algılarını değiştirmeye ya da pekiştirmeye yönelik inşa edilmektedir. Popülizm böylesi durumlarda karşımıza çıkmaktadır. Kitlelerin istek ve taleplerine göre şekillenen vaat, söylem ve mesajlar popülizmin en önemli kaynağı haline gelmiştir. Hemen her siyasal kültürde görülen popülizm, özellikle demografik değişimlerin arttığı Avrupa’da son yıllarda yükselişe geçmiştir. Birçok dayanak noktası olan popülist söylemlerin sınır güvenliği ile ilgili konuları kapsayan çeşidi olan meta-popülizm de sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Korunması gereken bir yer, alan, bölge ya da ülkenin sınırlarının ve çevresinin korunması savına dayanan meta-popülizm; sınırın içerisindeki ve dışarısındaki bireylerin farklı olduğu anlayışını öne sürmektedir. Medya da meta-popülizmin kitlelere aktarılması ve onun inşasında önemli rol oynamaktadır. Meta-popülizm kullanılırken en çok hangi göstergelerin (rasyonel ya da duygusal) kullanıldığı ise bilinmemektedir. Çalışmada meta-popülizmin göstergelerinin saptanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak Yunanistan’da faaliyet gösteren 20 çevrim içi gazete örneklem olarak alınmıştır. 2-15 Eylül 2015 tarihleri arasında yayınlanan ve tüm dünyayı derinden sarsan Aylan Kürdi olayını içeren 61 haber içerik analizine tabi tutulmuştur. Kullanılan tema, yaklaşım, biz-öteki inşası ve çekicilikler özelinde kategoriler oluşturulmuştur. Araştırma sonunda meta-popülizmin inşasında daha çok duygusal göstergelerin kullanıldığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 23 |