Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim

Yıl 2021, Sayı: 8, 129 - 138, 16.11.2021

Öz

Hasidizm, Baal Shem Tov adıyla anılan Israel Ben Elizer (1698-1760) tarafından 18. yüzyılda Doğu Avrupa topraklarında kurulan mistik karakterli dinî bir harekettir. Dinî coşkunluğun ön planda olduğu bu hareket, yeni bir liderlik anlayışı ve toplumsal yaşam biçimi sunar. Başlangıçta Rabbani otoriteler tarafından tepkiyle karşılaşan Hasidilik, zamanla kendi dinî liderlerine (Rebbe) bağlı olarak Habad, Satmar, Bobova ve Gur adıyla birçok farklı kola ayrılmıştır. Daha çok modernizm karşıtlığıyla, Tevrat ve Talmud yasalarına bağlılıklarıyla, tutucu din anlayışıyla ve antisiyonist duruşuyla öne çıkan Satmar Hasidilerinin merkezleri New York’tur. Bu makale, en kalabalık Hasidik cemaatlerden biri olan Satmar Hasidi cemaatine mensup biri tarafından kaleme alınmıştır. Yazar, içinde yetiştiği ve yaşamaya devam ettiği bu cemaatte kendisine öğretilen özellikle Tevrat merkezli inançla yaşadığı bazı çelişkileri dile getirmektedir.

Kaynakça

  • S, Yoel. “Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim.” Çev. Muhammed Ali Bağır. İsrailiyat: İsrail ve Yahudi Çalışmaları Dergisi, no.8 (Yaz 2021): 129-138.

My Name is Yoel, I Am a Satmar Hasid and a Bible Critic

Yıl 2021, Sayı: 8, 129 - 138, 16.11.2021

Öz

Hasidism is a religious movement with a mystical character, founded by Israel Ben Elizer (1698-1760), known as Baal Shem Tov in the lands of Eastern Europe in the 18th century. This movement, in which religious enthusiasm is at the forefront, offers a new understanding of leadership and a way of social life. Hasidism, which was initially criticized by the Rabbinic authorities, was divided into many different branches under the names of Habad, Satmar, Bobova and Gur over time, depending on their religious leaders (Rebbe). The centers of the Satmar Hasidim, which stand out more with their opposition to modernism, their adherence to the laws of the Torah and Talmud, their conservative understanding of religion, and their anti-Zionist stance, are in New York. This article was written by a member of the Satmar Hasidi community, one of the largest Hasidic communities. The author expresses some of the contradictions he experienced with the Torah-centered belief taught to him in this community in which he grew up and continues to live.

Kaynakça

  • S, Yoel. “Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim.” Çev. Muhammed Ali Bağır. İsrailiyat: İsrail ve Yahudi Çalışmaları Dergisi, no.8 (Yaz 2021): 129-138.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Çeviri Makaleleri
Yazarlar

Yoel S. Bu kişi benim

Çevirmenler

Muhammed Ali Bağır

Erken Görünüm Tarihi 16 Kasım 2021
Yayımlanma Tarihi 16 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA S., Y. (2021). Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim (M. A. Bağır, çev.). İsrailiyat(8), 129-138.
AMA S. Y. Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim. İSRAİLİYAT. Kasım 2021;(8):129-138.
Chicago S., Yoel. “Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim Ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim”. çeviren Muhammed Ali Bağır. İsrailiyat, sy. 8 (Kasım 2021): 129-38.
EndNote S. Y (01 Kasım 2021) Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim. İsrailiyat 8 129–138.
IEEE Y. S., “Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim”, İSRAİLİYAT, sy. 8, ss. 129–138, Kasım 2021.
ISNAD S., Yoel. “Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim Ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim”. İsrailiyat. Muhammed Ali BağırTrc 8 (Kasım 2021), 129-138.
JAMA S. Y. Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim. İSRAİLİYAT. 2021;:129–138.
MLA S., Yoel. “Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim Ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim”. İsrailiyat, çeviren Muhammed Ali Bağır, sy. 8, 2021, ss. 129-38.
Vancouver S. Y. Adım Yoel, Ben Bir Satmar Hasidiyim ve Kitâb-ı Mukaddes Eleştirmeniyim. İSRAİLİYAT. 2021(8):129-38.