Today,
brand is an integral part of daily life. Many factors play a role on brands
choice that offering competitive advantage. One of them is customers’ buying
behavior. On the other hand with modernization, women begin to take role in social,
political and economical life. So women have come into active position to
choice about which product, service or brands to buy
This
study aims to measure how consumer buying behavior effects to brand choice and
focus on how market conditions effects brands choice.
This study contains a
reseach on womens who has very important role in brand choice in today’s
conditions. So this study aims find out how customers’ buying behavior effected
by new costumers approach that emerged with new communications tecnology on
brands choice. The survey techniques used
in this study and the surveys analised with regression, frekans, factor and
onveway anova all data.
Günümüzde
markalar, gündelik hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelmişlerdir. Üretici
için rekabet avantajı sunan markaların tercih edilmesinde birçok faktör rol oynamaktadır.
Bunlardan birisi de tüketici satın alma davranışıdır. Diğer taraftan
modernleşmeyle birlikte sosyal, siyasal ve ekonomik hayat içerisinde daha aktif
rol almaya başlayan kadınlar, hangi ürün, hizmet veya markanın tercih
edileceğine karar verme noktasında da etkin bir konuma gelmişlerdir.
Tüketici
satın alma davranışının marka tercihine nasıl bir etkide bulunduğunu ölçmeyi
amaçlayan bu çalışma, değişen Pazar koşullarında markaların tercih edilmesinde
satın alma davranışının nasıl bir etkide bulunduğu üzerine odaklanmaktadır.
Günümüz
koşullarında marka tercihinde önemli bir rol üstlenen kadınlar üzerine
gerçekleştirilen bir araştırmayı içeren bu çalışma, yeni teknolojilerle
birlikte ortaya çıkan yeni tüketici anlayışının satın alma davranışlarının
marka tercihine nasıl bir etkide bulunduğunu araştırmayı amaçlamaktadır. Survey
(anket) tekniğinin kullanıldığı bu çalışmada elde edilen veriler regresyon, frekans,
faktör ve oneway anova analizine tabi tutulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 5 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.