Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Customers’ Buying Behavior on Brand Choice: A Study on Women

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 5, 52 - 67, 25.04.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.304335

Öz

Today,
brand is an integral part of daily life. Many factors play a role on brands
choice that offering competitive advantage. One of them is customers’ buying
behavior. On the other hand with modernization, women begin to take role in social,
political and economical life. So women have come into active position to
choice about which product, service or brands to buy

This
study aims to measure how consumer buying behavior effects to brand choice and
focus on how market conditions effects brands choice.





This study contains a
reseach on womens who has very important role in brand choice in today’s
conditions. So this study aims find out how customers’ buying behavior effected
by new costumers approach that emerged with new communications tecnology on
brands choice. The survey techniques  used
in this study and the surveys analised with regression, frekans, factor and
onveway anova all data. 

Kaynakça

  • Albayrak, Ali Sait (2006). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Nesil Yayınları.
  • Aslan, Emre Ş. (2014) Marka 2.0 Stratejileri Bağlamında Global Markaların Sosyal Medyada Gündem Belirlemesi: Markaların 2.0 Gündemi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Doktora Tezi. Ankara.
  • Aslan, Emre Ş. ve Güllüpunar, Hasan (2016). The Effect of Brand Trust on Consumers’ Buying Behavior: A Study on Forum Trabzon Shopping Center Consumers, Editor: Aydemir Okay, Trust in Communication Management, Peter Lang Academic Research, Frankfurt am Main.
  • Baudrillard, Jean (2010). Tüketim Toplumu, Söylence Yapıları, Çev: Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin), Dördüncü Basım, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Berksoy, Taner ve Kongar, Emre (1992). İstanbul Halkının Dayanıklı Tüketim Malları Sahipliği ve Edinme Biçimleri, Yayın No: 1992:15, İstanbul Ticaret odası, İstanbul. http://www.ito.org.tr/itoyayin/ 0004618.pdf
  • Borça, Güven (2007). Bu topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, 9. Basım, MediaCat, İstanbul.
  • Bozkurt, İzzet (2004). İletişim Odaklı Pazarlama: Tüketiciden Müşteri Yaratmak, MediaCat Akademi, İstanbul.
  • Broadbent, Simon (2003). Hesap Verebilen Reklam, Çev: Haluk Mesci, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Bruce, Duncan ve Harvey, David (2010). Marka Bilmecesi, Çev: Aslı Özer, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Civelek, Mustafa Emre (2009). İnternet Çağı Dinamikleri, Beta Basım, İstanbul.

Tüketici Satın Alma Davranışının Marka Tercihine Etkisi: Kadınlar Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 5, 52 - 67, 25.04.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.304335

Öz

Günümüzde
markalar, gündelik hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelmişlerdir. Üretici
için rekabet avantajı sunan markaların tercih edilmesinde birçok faktör rol oynamaktadır.
Bunlardan birisi de tüketici satın alma davranışıdır. Diğer taraftan
modernleşmeyle birlikte sosyal, siyasal ve ekonomik hayat içerisinde daha aktif
rol almaya başlayan kadınlar, hangi ürün, hizmet veya markanın tercih
edileceğine karar verme noktasında da etkin bir konuma gelmişlerdir.

Tüketici
satın alma davranışının marka tercihine nasıl bir etkide bulunduğunu ölçmeyi
amaçlayan bu çalışma, değişen Pazar koşullarında markaların tercih edilmesinde
satın alma davranışının nasıl bir etkide bulunduğu üzerine odaklanmaktadır.





Günümüz
koşullarında marka tercihinde önemli bir rol üstlenen kadınlar üzerine
gerçekleştirilen bir araştırmayı içeren bu çalışma, yeni teknolojilerle
birlikte ortaya çıkan yeni tüketici anlayışının satın alma davranışlarının
marka tercihine nasıl bir etkide bulunduğunu araştırmayı amaçlamaktadır. Survey
(anket) tekniğinin kullanıldığı bu çalışmada elde edilen veriler regresyon, frekans,
faktör ve oneway anova analizine tabi tutulmuştur. 

Kaynakça

  • Albayrak, Ali Sait (2006). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Nesil Yayınları.
  • Aslan, Emre Ş. (2014) Marka 2.0 Stratejileri Bağlamında Global Markaların Sosyal Medyada Gündem Belirlemesi: Markaların 2.0 Gündemi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Doktora Tezi. Ankara.
  • Aslan, Emre Ş. ve Güllüpunar, Hasan (2016). The Effect of Brand Trust on Consumers’ Buying Behavior: A Study on Forum Trabzon Shopping Center Consumers, Editor: Aydemir Okay, Trust in Communication Management, Peter Lang Academic Research, Frankfurt am Main.
  • Baudrillard, Jean (2010). Tüketim Toplumu, Söylence Yapıları, Çev: Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin), Dördüncü Basım, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Berksoy, Taner ve Kongar, Emre (1992). İstanbul Halkının Dayanıklı Tüketim Malları Sahipliği ve Edinme Biçimleri, Yayın No: 1992:15, İstanbul Ticaret odası, İstanbul. http://www.ito.org.tr/itoyayin/ 0004618.pdf
  • Borça, Güven (2007). Bu topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, 9. Basım, MediaCat, İstanbul.
  • Bozkurt, İzzet (2004). İletişim Odaklı Pazarlama: Tüketiciden Müşteri Yaratmak, MediaCat Akademi, İstanbul.
  • Broadbent, Simon (2003). Hesap Verebilen Reklam, Çev: Haluk Mesci, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Bruce, Duncan ve Harvey, David (2010). Marka Bilmecesi, Çev: Aslı Özer, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Civelek, Mustafa Emre (2009). İnternet Çağı Dinamikleri, Beta Basım, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Ş. Aslan

Feryat Alkan

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 6 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Aslan, E. Ş., & Alkan, F. (2017). The Effect of Customers’ Buying Behavior on Brand Choice: A Study on Women. The Journal of International Scientific Researches, 2(5), 52-67. https://doi.org/10.23834/isrjournal.304335