Career management; is a management model
that enables enterprises to evaluate the possibilities and capabilities of
their employees without going to the distinction between work and private life
and to evaluate them in the most suitable positions and to consequently adapt
the organizational goals with individual goals and to ensure the utmost benefit
from the employees of the enterprises. Career management is a process that
reveals what individuals are capable of doing and what they can do, that is,
their capabilities and capabilities, in a clear, transparent, and
understandable way that they must do in order to reach their goals in the
future. In terms of the banking sector, it is necessary to continuously improve
the working environment and to adapt to change in order to develop strategies
for retaining qualified personnel and to lose customers who are expecting
quality service. The aim in this context is to examine the key determinants of
career management practices (career management, career planning, career
development and pathways) in the banking sector. For this purpose, a survey was
sent to 120 of the 150 employees working in the banks operating in Kırıkkale,
and a questionnaire was applied to 86 personnel who made a positive return.They
were tested with X2 through SPSS 18.0 for related measures of whether there was
a meaningful difference between their views on career management, career
planning, career development and implementation of the pathways. The survey
found that participants' views on career management practices were more
positive than their views on career planning and career development practices.
It has been determined that the activities of the bank personnel on the career
management system are implemented in the middle level.
Kariyer yönetimi; işletmelerin,
çalışanlarının imkân ve kabiliyetlerini, iş ve özel yaşam ayrımına gitmeden
birlikte değerlendirerek, ortaya çıkararak bu veriler ışığında çalışanları en
uygun pozisyonlarda değerlendirmeyi öngören ve bunun sonucunda da, bireysel
hedeflerle örgütsel hedefleri uyumlaştırarak, işletmelerin çalışanlarından
maksimum faydayı temin etmesini sağlayan bir yönetim modelidir. Kariyer
yönetimi, bireylerin mevcut durumlarının ve yapabileceklerinin, yani imkân ve
yeteneklerinin, ortaya çıkarılarak, gelecekte varmak istedikleri hedeflerine
ulaşmak için yapmaları gerekenleri açık, şeffaf ve anlaşılabilir şekilde ortaya
koyan bir süreçtir. Bankacılık sektörü açısından bakıldığında, nitelikli eleman
elde tutma konusunda stratejiler geliştirmek, kaliteli hizmet beklentisinde
olan müşterilerini kaybetmemek adına, çalışma ortamını sürekli olarak
iyileştirmek ve değişime uyum sağlamak durumundadır. Bu kapsamda çalışmanın
amacı bankacılık sektöründe kariyer yönetimi uygulamalarının temel
belirleyicilerini (kariyer yönetimi, kariyer planlama, kariyer geliştirme ve
yolları) incelemektir. Bu amaca yönelik
olarak Kırıkkale’de faaliyet gösteren bankalarda çalışan toplam 150 personelin
120’sine anket ulaştırılmış, olumlu dönüş yapan 86 personele anket
uygulanmıştır. Söz konusu personelin kariyer yönetimi, kariyer planlama,
kariyer geliştirme ve yolları uygulamalarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı
bir farklılık olup olmadığı ilişkili ölçümler için SPSS 18.0 aracılığıyla X2
ile test edilmiştir. Araştırmada, katılımcıların kariyer yönetimi
uygulamalarına ilişkin görüşlerinin kariyer planlama ve kariyer geliştirme
uygulamalarına ilişkin görüşlerinden daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Banka
personelinin kariyer yönetimi sistemine ilişkin faaliyetlerin orta seviyede
uygulandığı tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.