Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Airline Transport Industry And Its Economıc Impacts

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 8, 82 - 89, 28.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.350019

Öz

In the face of developing and changing
today's opportunities, both the enterprises and the enterprises are in the
effort of providing the maximum benefit. Providing the advantage of time and
space is the most important benefit for business and individuals. While airline
transport provides this advantage, it benefits the business and the individual
in a micro-sense, while it provides macro advantages in the macro economy. This
study deals with the purposes for which the air transport industry serves, the
aims it serves and the benefits it provides to the economy. Economic effects
are considered as direct, indirect and induced effects. In addition,
considering the regional differences in the world market, the economic values
​​and the plans of the airlines have been evaluated. As a result, the problems
that the airline industry, which is an important tool for many sectors in the
direction of the evaluations, could prevent the increase of the value of the
airline industry were identified and solutions for these problems were given.

Kaynakça

  • Air Transport Action Group, “The Economic &Social Benefits Of Air Transport”, Air Transport Drives Economic And Social Progress, https://www.icao.int/Meetings/wrdss2011/Documents/JointWorkshop2005/ATAG_SocialBenefitsAirTransport.pdf, Erişim: 22.05.2017.
  • Bilici Alperen, (2017), Turizmin Ekonomiye Olumlu Ve Olumsuz Etkileri, https://turizmcii.wordpress.com/turizm/turizmin-ekonomiye-olumlu-ve-olumsuz-etkileri/, Erişim: 20.11.2017.
  • BM Enflasyon Merkezi Ankara, (2017), http://www.unicankara.org.tr/tr/bm-2017yi-uluslararasi-surdurulebilir-turizm-yili-olarak-kutluyor/, Erişim: 20.09.2017.
  • Gerede Ender, (2015), Havayolu Taşımacılığı Ve Ekonomik Düzenlemeler Teori Ve Türkiye Uygulaması, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları, ISBN: 978-975-493-067-2.
  • http://aviationbenefits.org/economic-growth/employment/, Erişim: 22.05.2017.
  • http://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2016-12-08-01.aspx, Erişim: 22.05.2017.
  • http://www.icao.int/Meetings/wrdss2011/Documents/JointWorkshop2005/ATAG_SocialBenefitsAirTransport.pdf http://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turist-sayisi-ve-turizm-geliri/2003-gelirsayi-ve-ortalama-harcama_68.html, Erişim: 23.05.2017.
  • http://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turizmin-ekonomideki-yeri/gsmh-icindeki-payi-1963-_79.html, Erişim:23.05.2017.
  • IATA Annual Revıew, (2017), https://www.iata.org/publications/Documents/iata-annual-review-2017.pdf, Erişim: 10.10.2017.
  • Oxford Economic Forecasting, (2002), Survey carried out in the Central London Business District, Aviation Services for the City of London.
  • Özdemir İlhan, (2016), Havacılık Sektörüne Bakış, http://www.airlinehaber.com/2016-havacilik-sektorune-bakis/, Erişim: 22.05.2017.
  • Tezeken Özlem, (2013), Türk Hava Yolları’nın Havacılık Eğitiminde Öncü Rolü, Turkish Aviation Academy, Üç Aylık Dergi, Aralık, Sayı:9, s.4.
  • The Air Transport Action Group, Air Transport Drives Economic And Social Progress, https://www.icao.int/Meetings/wrdss2011/Documents/JointWorkshop2005/ATAG_SocialBenefitsAirTransport.pdf, Erişim: 20.10.2017.
  • Tutar Filiz, Alpaslan Cemile, Tutar Erdinç, Erkan Çisil, (2013), Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkileri, GJEBS Global Journal of Economics and Business Studies Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi www.gjebs.com - ISSN: 2147-415X, Kış-2013 Winter-2013 Cilt: 2 Sayı: 4 (14-27), s. 14.

Havayolu Taşımacılığı Endüstrisi ve Ekonomik Etkileri

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 8, 82 - 89, 28.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.350019

Öz

Gelişen ve değişen günümüz imkanları
karşısında gerek işletmeler gerekse bireyler maksimum fayda sağlama çabası
içerisindedirler. Zamanın ve mekanın avantajını sağlayabilme de işletme ve
bireyler için en önemli fayda olmaktadır. Bu avantajı sağlayan havayolu
taşımacılığı mikro anlamda işletme ve bireyler fayda sağlarken makro anlamda
ülke ekonomilerinde ciddi avantajlar sağlamaktadır. Bu çalışma ile havayolu
taşımacılığı endüstrisinin hangi amaçlara hizmet ettiği, hizmet ettiği amaçlar
ile ekonomiye sağladığı faydalara değinilmektedir. Ekonomik etkiler doğrudan,
dolaylı ve indüklenen etkiler olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca dünya
pazarında bölgesel farklılıklar göz önüne alınarak ekonomik değerler,
havayollarının planlamaları değerlendirilmiştir. Sonuç olarak yapılan
değerlendirilmeler doğrultusunda birçok sektör için önemli bir araç olan
havayolu endüstrisinin değer artışlarına engel olabilecek sorunlar belirlenmiş
ve bu sorunlar için çözüm önerileri verilmiştir.

Kaynakça

  • Air Transport Action Group, “The Economic &Social Benefits Of Air Transport”, Air Transport Drives Economic And Social Progress, https://www.icao.int/Meetings/wrdss2011/Documents/JointWorkshop2005/ATAG_SocialBenefitsAirTransport.pdf, Erişim: 22.05.2017.
  • Bilici Alperen, (2017), Turizmin Ekonomiye Olumlu Ve Olumsuz Etkileri, https://turizmcii.wordpress.com/turizm/turizmin-ekonomiye-olumlu-ve-olumsuz-etkileri/, Erişim: 20.11.2017.
  • BM Enflasyon Merkezi Ankara, (2017), http://www.unicankara.org.tr/tr/bm-2017yi-uluslararasi-surdurulebilir-turizm-yili-olarak-kutluyor/, Erişim: 20.09.2017.
  • Gerede Ender, (2015), Havayolu Taşımacılığı Ve Ekonomik Düzenlemeler Teori Ve Türkiye Uygulaması, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları, ISBN: 978-975-493-067-2.
  • http://aviationbenefits.org/economic-growth/employment/, Erişim: 22.05.2017.
  • http://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2016-12-08-01.aspx, Erişim: 22.05.2017.
  • http://www.icao.int/Meetings/wrdss2011/Documents/JointWorkshop2005/ATAG_SocialBenefitsAirTransport.pdf http://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turist-sayisi-ve-turizm-geliri/2003-gelirsayi-ve-ortalama-harcama_68.html, Erişim: 23.05.2017.
  • http://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turizmin-ekonomideki-yeri/gsmh-icindeki-payi-1963-_79.html, Erişim:23.05.2017.
  • IATA Annual Revıew, (2017), https://www.iata.org/publications/Documents/iata-annual-review-2017.pdf, Erişim: 10.10.2017.
  • Oxford Economic Forecasting, (2002), Survey carried out in the Central London Business District, Aviation Services for the City of London.
  • Özdemir İlhan, (2016), Havacılık Sektörüne Bakış, http://www.airlinehaber.com/2016-havacilik-sektorune-bakis/, Erişim: 22.05.2017.
  • Tezeken Özlem, (2013), Türk Hava Yolları’nın Havacılık Eğitiminde Öncü Rolü, Turkish Aviation Academy, Üç Aylık Dergi, Aralık, Sayı:9, s.4.
  • The Air Transport Action Group, Air Transport Drives Economic And Social Progress, https://www.icao.int/Meetings/wrdss2011/Documents/JointWorkshop2005/ATAG_SocialBenefitsAirTransport.pdf, Erişim: 20.10.2017.
  • Tutar Filiz, Alpaslan Cemile, Tutar Erdinç, Erkan Çisil, (2013), Turizm Sektörünün İstihdam Üzerine Etkileri, GJEBS Global Journal of Economics and Business Studies Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi www.gjebs.com - ISSN: 2147-415X, Kış-2013 Winter-2013 Cilt: 2 Sayı: 4 (14-27), s. 14.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Semiz Çelik

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Semiz Çelik, D. (2017). The Airline Transport Industry And Its Economıc Impacts. The Journal of International Scientific Researches, 2(8), 82-89. https://doi.org/10.23834/isrjournal.350019