Günümüzde az gelişmiş ve gelişmekte olan
ülkeler ihracatlarını arttırmak amacıyla dış ticaret politikalarını
belirlemektedir. Bu doğrultuda Türkiye’de de ihracatı teşvik etmek amacıyla
teşvik ve destekler sağlanmaktadır. Bu çalışmada ihracat, ihracata yönelik
uygulanan destek, kredi ve teşvikler, Türkiye’de uygulanan ihracat
teşviklerinin uygulanma şekilleri, uluslararası pazarlama stratejileri ve
ihracat teşviklerinin uluslararası pazarlamadaki etkinliğinin açıklanması
amaçlanmıştır. Bu amaçla, İstanbul’da tekstil sektöründe faaliyet gösteren,
İTKİB’e (İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri) üye olan ve
ihracat teşviklerinden faydalanan bir firma ile derinlemesine mülakat
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda en fazla haberdar olunan teşvikler;
‘’Dahilde İşleme Rejimi, Yurtiçi ve Yurtdışı Fuar/Sergi Desteği ve Eximbank
Kredi Desteğidir’’. Aynı zamanda bu teşviklerin en fazla haberdar olunan
teşvikler olmasının yanı sıra en fazla kullanılan ve memnuniyet seviyesi en
yüksek olan teşviklerdir. Ayrıca
işletmenin sağlanan devlet destekleri ve teşviklerden çoğunu kullanmadığı ve
söz konusu işletmenin bu destek ve teşvikler konusunda yeterli bilgiye sahip
olmadığı da tespit edilmiştir.
İhracat İhracat Teşvikleri Uluslararası Pazarlama Derinlemesine Mülakat Tekstil Sektörü
In this study, export, implementation of export supports,
export credits and export incentives, implementation forms of export incentives
applied in Turkey, international marketing strategies, the relationship between
export incentives and international marketing has been tried to explain. This
research aims to reveal the effect of implementation of export incentives to
develop export in Turkey on international marketing. For this purpose, there
was carried out intensive interview with a member firm of ITKIB which operates
in textile sector in Istanbul and benefits from export incentives. On the
evaluation of the interview, direct and indirect effects of export incentives
on international marketing are concluded. It has been observed that the company
which does not use most of the government supports and incentives, does not
have enough information about these supports and incentives provided by the
State.
Export Export Incentives International Marketing Intensive Interview Textile Sector
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.