Küreselleşmenin
etkisiyle her alanda kıyasıya bir rekabetin yaşandığı modern dünya, kentlerin
markalaşmasını da adeta zorunlu kılmaktadır. Kentleri diğerlerinden
farklılaştıran ve küresel yarışta öne çıkaran markalaşma süreci, marka kent
olmanın temel dinamiklerine odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, kent markası
bileşenlerini tespit etmek ve marka kent olmak için dikkat edilmesi gereken
noktaları iletişimsel perspektiften sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda, iki
basamaklı bir araştırma tasarlanmıştır. Araştırmanın ilk basamağında, İzmir
ilinde kent markası üzerine çalışan iletişim akademisyenleri ile yüz yüze
yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek veri toplanacak ve böylece,
söz konusu akademisyenlerin deneyimlerinden yararlanılarak kent markasına
ilişkin algıları ve görüşleri ortaya çıkarılacaktır. Bu nedenle, çalışmada
nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılacak ve
bu desene uygun olarak veriler betimsel analiz ile sunulacaktır. Araştırmanın
ikinci basamağında ise, görüşme verileri niceliksel ve niteliksel içerik
analizine tabi tutulacak ve ortaya çıkan bulgular, görüşmelerden elde edilen
temalar çerçevesinde yorumlanıp değerlendirilecektir.
The intense competition in all areas of modern
world, makes the branding of cities almost imperative with globalization’s
effect. The branding process which differentiates cities from the others and
put them forward in the global competition, focuses on the basic dynamics of
being a brand city. The aim of this study is to identify the components of
being a city brand and to present important processes that must be taken into
consideration in order to become a brand city from the communicative
perspective. For this purpose, a two-step research has been designed. At the
first step of the research, semi-structured face to face interviews will be
held with the communication academicians who are working on the city brand in
Izmir for data collection. Thus, utilizing the experience of these academicians
the perceptions and opinions about the city brand of them will be uncovered.
Therefore, in this study a qualitative methodology and phenomenological design
will be wielded, and data will be presented in a descriptive analysis in
accordance with this design. In the second step of the research, the interview
data will be analysed by quantitative and qualitative content analysis and the
findings will be interpreted and evaluated within the framework of themes
obtained from the interviews.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.