Social media has become an indispensable element of the digital
age we live in. Even so, there are even young people who have opened their
accounts by their parents even before they were born. The use of social media
is reshaping the communication they will establish through the target groups of
institutions. It creates value for them. The institutions that keep up with
this innovation have gone a long way in the competition conditions and have
been branded in the minds of consumers in a modern, permanent and
value-oriented manner. With online content created with social media channels,
they can present valuable information to them, deliver benefits, and send
mental codes related to their brands. This study aims to explore the content of
online content about the city in the context of the present online and social
media usage of Gümüşhane city and its destination through content analysis
method. The first findings show that city managers do not care much about the
valuable content described above.
Sosyal medya, içerisinde yaşadığımız dijital çağın vazgeçilmez
bir unsuru haline gelmiştir. Öyle ki küçük yaştan hatta daha doğmadan
ebeveynler tarafından hesabı açılan küçükler bile bulunmaktadır. Kullanımının
bu denli büyük ve yaygın olması, kurumların hedef kitleleri vasıtasıyla
kuracakları iletişimi de yeniden biçimlendirmekte, onlar için değer
oluşturmaktadır. Bu yeniliğe ayak uyduran kurumlar, rekabet koşullarında epeyce
yol almış, tüketicilerin zihinlerinde modern, kalıcı ve değer taşıyan bir
şekilde markalaşabilmişlerdir. Şehirler ve destinasyonlarda bu konuda epey yol
almış tüketicileri olan hedef kitlelerine bu kanallarla başarılı bir şekilde
ulaşmaya çalışmaktadırlar. Öyle ki sosyal medya kanalları ile oluşan online
içerik ile onlara değerli bilgiler sunabilmekte, avantajlar sağlayabilmekte
kendi markaları ile ilgili zihinsel kodları
gönderebilmektedir. Bu çalışma, Gümüşhane şehrinin ve bağlı olduğu
destinasyonun var olan online ve sosyal medya kullanımı bağlamında, şehir
hakkında oluşan online içeriğin, varlığını, inşasını ve kullanımını içerik
analizi yöntemi ile keşfetmeyi amaçlamaktadır. Ortaya çıkan ilk bulgular, bu destinasyonların yönetici sayfalarının,
yukarıda anlatılan değerli içeriğe pek önem vermediğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.