Kurumsal sürdürülebilirlik yönetimi, günümüzde kurumsal yönetim anlayışı açısından önemli bir konu haline gelmiştir. Kurumlar iş ve iletişim hedeflerine ulaşabilmek ve uzun vadeli başarı sağlamak için kurumsal stratejilerine ekonomik, çevresel ve sosyal boyutları entegre etme ihtiyacının farkına varmıştır. Sürdürülebilir uygulamaların hayata geçirilmesi, kurumların operasyonel faaliyetlerinin olumsuz etkilerini en aza indirmesini, çevrenin korunmasına katkıda bulunmasını, sosyal refahı artırmasını, sorumlu ve etik bir şekilde ekonomik değer yaratmasını sağlar. Bu nedenle, sürdürülebilirliğin kurumların stratejilerine dahil edilmesi, hem kurumların varlıklarını uzun süre devam ettirmeleri hem de içinde bulundukları topluma ve gelecek nesillere sorumlu bir yaklaşım belirlemesi için önem taşımaktadır. Kurumsal iletişim ise, bir yandan kurumların sürdürülebilirlik strateji ve uygulamalarını hayata geçirmesi için zemin oluşturmakta ve diğer yandan ise sürdürülebilirlik iletişiminin başarılı biçimde yönetilmesinde işlev üstlenmektedir. Kurumsal iletişim ve kurumsal sürdürülebilirlik arasındaki bağlantıyı ele alan bu çalışma kapsamında yürütülen araştırma, Türkiye ve Kuzey Makedonya'ya odaklanmış ve araştırma doğrultusunda her iki ülkeden on kurumun sürdürülebilirlik faaliyetleri analiz edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmış ve sürdürülebilirlik uygulamaları Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) tarafından belirlenen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ile uyumlarına göre değerlendirilmiştir. Türkiye ve Kuzey Makedonya’da faaliyet gösteren kurumların sürdürülebilirlik uygulamalarını kıyaslamayı amaçlayan araştırmada, sürdürülebilirliğin kurumsal stratejilere entegrasyonuna ilişkin bulgular sunularak iki ülkedeki kurumların sürdürülebilirlik yönetimine yaklaşımlarını tespit etmek hedeflenmiştir.
Kurumsal iletişim Kurumsal sürdürülebilirlik Kurumsal sürdürülebilirlik raporları
Sustainability has emerged as a vital consideration in the contemporary business world. Companies recognize the need to integrate economic, environmental, and social dimensions to ensure long-term success and resilience. Implementing sustainable practices enables businesses to minimize negative impacts, contribute to environmental preservation, enhance social well-being, and create economic value responsibly. Therefore, incorporating sustainability into companies' strategies is essential for long-term viability and reputation. Corporate communication serves as a fundamental link between sustainability and effective stakeholder engagement. It plays a pivotal role in conveying a company's sustainability commitments, initiatives, and achievements. This research focuses on Türkiye and North Macedonia, analyzing the sustainability reports of the top ten companies in each country. The reports are assessed based on their alignment with the Sustainable Development Goals (SDGs) established by the United Nations Development Programme (UNDP). Through this comparative analysis, the study aims to highlight the abilities and mindset of these companies in operating a sustainable trajectory for their businesses. It provides insights into the integration of sustainability into corporate strategies, shedding light on the approaches taken by companies in the two countries.
Corporate communications Corporate sustainability Corporate sustainability reports
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.