Today’ world, changing and developing technological developments and correspondingly, the increasing use of social media not only have affected consumption behaviors as well as many other areas but also sustained them to different extents. Particularly, with the admission of social media into human life, marketing activities have also been affected and changed in order to respond to the necessities of the age. In this respect, the main purpose of the study is to determine the effects of materialism on hedonism and the effects of hedonism on trust, information seeking and purchase intention within the scope of influencer marketing. Based on this purpose, it is aimed to determine which influencers are being followed by consumers, how much they trust the influencer they follow, how much information they can get about the product and how effective they are in their purchasing decision. In the study, 489 respondents were reached using the online survey method. The data obtained were analyzed using SPSS 28.0 package program and R Studio software. As a result of the evaluation, it was observed that influencer marketing has materialism and hedonism effects on consumers' buying behaviors.
Günümüzde değişen ve gelişen teknolojik gelişmeler ve buna bağlı olarak artan sosyal medya kullanımı birçok alanı etkilediği gibi tüketim davranışlarını da etkileyerek farklı boyutlara taşımıştır. Özellikle sosyal medyanın insan hayatına girmesiyle pazarlama faaliyetleri de bu durumdan etkilenerek çağın gerekliliğine cevap vermek amacıyla değişime uğramıştır. Bu doğrultuda çalışmanın temel amacı influencer pazarlama kapsamında materyalizmin hedonizm üzerindeki etkisi, hedonizmin de güven, bilgi arama ve satın alma niyeti üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaçtan yola çıkarak tüketicilerin hangi influencerlar’ı takip ettiği, takip ettiği influencer’a ne kadar güvendiği, ürün hakkında ne kadar bilgi alabildiği ve satın alma kararında ne kadar etkili olduğunu tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmada online anket yöntemi kullanarak 489 cevaplayıcıya ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 28.0 paket programından ve R Studio yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda ise influencer pazarlamada tüketicilerin satın alma davranışlarında materyalizm ve hedonizm etkilerinin olduğu gözlemlenmiştir.
Hedonizm Influencer Materyalizm Pazarlama Satın Alma Davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.