Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Materialism and Hedonism on the Need for Trust and Information Search within the Scope of Influencer Marketing

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 103 - 117, 31.07.2024
https://doi.org/10.23834/isrjournal.1413292

Öz

Today’ world, changing and developing technological developments and correspondingly, the increasing use of social media not only have affected consumption behaviors as well as many other areas but also sustained them to different extents. Particularly, with the admission of social media into human life, marketing activities have also been affected and changed in order to respond to the necessities of the age. In this respect, the main purpose of the study is to determine the effects of materialism on hedonism and the effects of hedonism on trust, information seeking and purchase intention within the scope of influencer marketing. Based on this purpose, it is aimed to determine which influencers are being followed by consumers, how much they trust the influencer they follow, how much information they can get about the product and how effective they are in their purchasing decision. In the study, 489 respondents were reached using the online survey method. The data obtained were analyzed using SPSS 28.0 package program and R Studio software. As a result of the evaluation, it was observed that influencer marketing has materialism and hedonism effects on consumers' buying behaviors.

Kaynakça

  • Akar, E. (2015). Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kuramsal Bir Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (32), 113-134.
  • Allen, C. T., Machleit, K. A., & Kleine, S. S. (1992). A comparison of atti- tudes and emotions as predictors of behavior at diverse levels of behavioral experience. Journal of Consumer Research, 18(4), 493- 504.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological bulletin, 103(3), 411.
  • Aslay, F., Ünal, S., & Akbulut, O. (2013). Materyalizmin Statü Tüketimi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 27(2), 43-62.
  • Avcı, İ., & Yıldız, E. (2019). Fenomenlerin Güvenilirlik, Çekicilik ve Uzmanlık Özelliklerinin Marka Tutumu, Satın Alma Niyeti ve Elektronik Kulaktan Kulağa Pazarlama Üzerindeki Etkileri: İnstagram Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(38), 85-107.
  • Aydın, S. (2009). “Bireyci-Toplumcu, İdealist-Relativist ve Materyalist Eğilimler İle Hedonik Alışveriş Arasındaki İlişkiler”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü̈, Afyon.
  • Aygün, H. (2018). Hedonistik ve faydacı tüketici davranışlarının satın alma niyeti üzerindeki etkisinde etiğin aracı rolü.

Influencer Pazarlama Kapsamında Materyalizm ve Hedonizmin Güven ve Bilgi Arama İhtiyacına Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 103 - 117, 31.07.2024
https://doi.org/10.23834/isrjournal.1413292

Öz

Günümüzde değişen ve gelişen teknolojik gelişmeler ve buna bağlı olarak artan sosyal medya kullanımı birçok alanı etkilediği gibi tüketim davranışlarını da etkileyerek farklı boyutlara taşımıştır. Özellikle sosyal medyanın insan hayatına girmesiyle pazarlama faaliyetleri de bu durumdan etkilenerek çağın gerekliliğine cevap vermek amacıyla değişime uğramıştır. Bu doğrultuda çalışmanın temel amacı influencer pazarlama kapsamında materyalizmin hedonizm üzerindeki etkisi, hedonizmin de güven, bilgi arama ve satın alma niyeti üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaçtan yola çıkarak tüketicilerin hangi influencerlar’ı takip ettiği, takip ettiği influencer’a ne kadar güvendiği, ürün hakkında ne kadar bilgi alabildiği ve satın alma kararında ne kadar etkili olduğunu tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmada online anket yöntemi kullanarak 489 cevaplayıcıya ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 28.0 paket programından ve R Studio yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda ise influencer pazarlamada tüketicilerin satın alma davranışlarında materyalizm ve hedonizm etkilerinin olduğu gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Akar, E. (2015). Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kuramsal Bir Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (32), 113-134.
  • Allen, C. T., Machleit, K. A., & Kleine, S. S. (1992). A comparison of atti- tudes and emotions as predictors of behavior at diverse levels of behavioral experience. Journal of Consumer Research, 18(4), 493- 504.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological bulletin, 103(3), 411.
  • Aslay, F., Ünal, S., & Akbulut, O. (2013). Materyalizmin Statü Tüketimi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 27(2), 43-62.
  • Avcı, İ., & Yıldız, E. (2019). Fenomenlerin Güvenilirlik, Çekicilik ve Uzmanlık Özelliklerinin Marka Tutumu, Satın Alma Niyeti ve Elektronik Kulaktan Kulağa Pazarlama Üzerindeki Etkileri: İnstagram Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(38), 85-107.
  • Aydın, S. (2009). “Bireyci-Toplumcu, İdealist-Relativist ve Materyalist Eğilimler İle Hedonik Alışveriş Arasındaki İlişkiler”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü̈, Afyon.
  • Aygün, H. (2018). Hedonistik ve faydacı tüketici davranışlarının satın alma niyeti üzerindeki etkisinde etiğin aracı rolü.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Yusuf Tokay 0000-0002-7733-0943

Emel Yıldız 0000-0001-7190-593X

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2024
Kabul Tarihi 26 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tokay, M. Y., & Yıldız, E. (2024). Influencer Pazarlama Kapsamında Materyalizm ve Hedonizmin Güven ve Bilgi Arama İhtiyacına Etkisi. The Journal of International Scientific Researches, 9(2), 103-117. https://doi.org/10.23834/isrjournal.1413292