Amaç: İlköğretim
Hayat Bilgisi dersi programında yer alan kavram öğretimi ve kavram öğretiminde
kullanılabilecek teknikler hakkında yapılan kuramsal bir araştırmanın
sunulmasıdır.
Yöntem: Bilginin
ayrıntılı olarak ele alınması düşüncesiyle nitel araştırma yöntemlerinden biri
olan "doküman incelemesi" yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Hayat Bilgisi
dersinde kavram öğretimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek teknikler
açıklanmaya çalışılmıştır.
Sonuç: Kavram
öğretiminde; kavram haritalarının, kavram ağlarının, kavram karikatürlerinin ve
kavram bulmacalarının kullanılmasıyla öğrenmenin daha doğru ve anlamlı
kılındığı, öğrenmenin ve hatırlamanın kolaylaştığı, kavram yanılgılarının ortadan
kalktığı sonucuna varılmıştır.
It
is aimed to present a theoretical research about the techniques that can be
used in concept teaching and concept teaching in Primary Life Science lesson
program 2005. The "document review" method, which is one of the
qualitative research methods, has been used with a sense of detailing the
information. Techniques that can be used in concept teaching and concept
teaching in Social Studies lesson are tried to be explained. Conclusion: In
concept teaching; the use of concept maps, concept nets, concept cartoons and
concept puzzles has resulted in the fact that learning has become more accurate
and meaningful,learning and rememberinghave facilitated,misconceptions of the
concept have removed.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458