Bu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerindeki değişimin Türkiye'deki COVİD-19 pandemi süreci açısından incelenmesidir. Araştırmaya toplam 264 öğrenci çevrimiçi anketi üzerinden katılım göstermiş, ancak yalnızca 225 (164 kadın, 61 erkek) katılımcının verileri çalışmaya uygun bulunmuştur. Veriler, karantina öncesi ve sırasında haftalık toplam fiziksel aktivite enerji harcamasını (örneğin yürüyüş, orta yoğunlukta ve şiddetli fiziksel aktivite düzeyi toplamı) Metabolik Eşitlik değerleri (MET-dk/hafta) olarak Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi-Kısa Formunun (IPAQ-S) uyarlanmış versiyonu yardımıyla toplanmıştır. Öğrencilerin pandemi dönemi fiziksel aktivite düzeyleri, MET değeri açısından, haftalık süre ve sıklık ortalamalarına göre karşılaştırıldığında, hem yürüyüş, orta ve yüksek şiddette hem de toplam fiziksel aktiviteye katılımda pandemi öncesine göre anlamlı azalma (*p<.001) olduğu saptanmıştır. Bu çalışma ayrıca, spor bilimleri öğrencilerinin fiziksel hareketsizlik oranlarının COVID-19 pandemi sürecinde göreceli olarak arttığını göstermiştir.
This study aimed to examine changes in physical activity levels of sport sciences students during COVID-19 pandemic in Turkey. A total of 264 subjects completed the online survey, but only 225 (164 females, 61 males) subjects resulted eligible for the study. The questionnaire measured the total weekly physical activity energy expenditure before and during quarantine (i.e. the sum of walking, moderate-intensity physical activities, and vigorous-intensity physical activities) in Metabolic Equivalent Task minutes per week (MET–min/wk) using an adapted version of International Physical Activity Questionnaire-Short Form (IPAQ-S). When the averages of weekly physical activity durations and frequencies in terms of MET were compared according to the physical activity levels of the students, it was seen that there was significant decrease in both walking, moderate intensity, high intensity and total physical activity participation during the pandemic compared to the pre-pandemic period (*p<.001).This study showed that sport sciences students’ physical inactivity rates increased relatively during the COVID-19 pandemic process.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458