Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 51, 30.06.2023
https://doi.org/10.47615/issej.1073851

Öz

Covid-19 Pandemi döneminde Dünya Sağlık Örgütünün 08.02.2021 verilerine göre dünya üzerinde 105 milyondan fazla kişiye virüs bulaşmış ve iki milyondan fazla insanın ölümüne sebep olmuştur. Pandemi eğitim öğretimin okulda yürütülmesini engel olmuş ve dünyada olduğu gibi ülkemizde de eğitim, uzaktan eğitim faaliyetleri şeklinde gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte eğitimin kalitesini arttırmak, uygulanan uzaktan eğitim faaliyetlerinin verimliğini arttırmak için uzaktan eğitimin olumlu yönleri ve sınırlılıklarını gerçekçi bir biçimde ortaya koymak gerekmektedir. Bunu yapabilmek içi öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşleri önem taşımaktadır. Buradan hareketle çalışmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde Sosyal bilgiler dersine yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir.
Çalışma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Nitel araştırma desenlerinden görüngübilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu Kırşehir ilinde bir devlet okulunda okuyan 37 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubu ölçüt örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubunda 5. Sınıftan 12, 6. Sınıftan 11, 7. Sınıftan 14 öğrenci olmak üzere toplam 37 öğrenci bulunmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu 5 sorudan oluşmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından öğrencilerden on-line görüşme programları kullanarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır.
Çalışma sonucunda Pandemide Sosyal Bilgiler dersinde uzaktan eğitimle başarılı olamayacağını düşünenlerin sayısının başarılı olacağını düşünenlerden daha fazla olduğu ortaya konulmuştur. Başarılı olamayacağını düşünme sebeplerinin yoğunlukla uzaktan eğitimin yüz yüze eğitim kadar faydalı olmadığını düşünmeleri ve uzaktan eğitimle sosyal bilgiler dersini anlamakta zorlanmaları olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin uzaktan eğitimle sosyal bilgiler dersini anlamakta zorlandıklarında dersin içeriği ve uzaktan eğitimde yaşanan teknik sorunlar ve sınıf ortamının olmayışının etkili olduğu buna rağmen öğretmenlerinin etkisi ile uzaktan eğitimle sosyal bilgiler dersini sevdikleri belirlenmiştir. Uzaktan eğitimle sosyal bilgiler dersinin verimli geçmesi için öğrencilerin çoğunluğunun tavsiyelerinin; Derslerde farklı bölümlerin olması (oyun, sohbet, ödev kontrol vb.), derslerdeki etkinliklerin çeşitlendirilmesi (oyun, yarışma vb.), içerisinde dersle ilgili etkinlik, oyun, yarışmaların bulunduğu elektronik kitap oluşturulması, ders saatinin artması, bağlantıda yaşanan teknik sorunların çözülmesi şeklinde olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Altıparmak, M. (2011). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Malatya: Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı, 319-327.
  • Anadolu ajansı (2021) Sağlık bakanı koca Türkiye’de ilk korona virüs vakasının görüldüğünü açıkladı. https://www.aa.com.tr/tr/koronavirus/saglik-bakani-koca-turkiyede-ilk-koronavirus-vakasinin-goruldugunu-acikladi/1761466 adresinden 09.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Angoletto, R., Queiroz, V. C. (2020). COVID-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia(CEST), 5, 2.
  • Anodolu Ajansı.(2021). IMF Kovit-19 etkisiyle 2020 küresel büyüme tahminlerini düşürdü. https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/imf-kovid-19-etkisiyle-2020-kuresel-buyume-tahminini-dusurdu-/1804441 13.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Bozkurt, A. (2017).Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAD), 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020), Emergency Remote Teaching in A Time Of Global Crisis Due to Corona Virus Pandemic, Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Buluk, B., Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafindan değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları. İstanbul: EDAM Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
  • Çakır, R., Arslan, F, (2020). Uzaktan Eğitimin öğrencilerin Eş Zamanlı Sanal Sınıf Ortamlarını Kullanım niyetleri İle Uzaktan Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (15), 114-133.
  • Dey, I. (1993). Qualitative Data Analysis: A User Friendly Guide for Social Science. London: Routledge.
  • Dünya Ekonomik Görünüm Rraporu. https://www.imf.org/en/Home. 2.03.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. doi:10.17569/tojqi.74876.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote-teaching-and-online-learning
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Karaca, Ş., & KELAM, D. COVİD-19 Gölgesinde Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin İncelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, (5), 7-18.
  • Kaya, Z. , Erden, O, Çakır, H. ve Bahırsakfı, N. B. (2004), Uzaktan Ehitimin Temelleri Dersindeki Uzaktan Ehitim İhtiyacı Ünitesinin Web Tabanlı Sunumunun Hazırlanması, The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 3 (3), 165-175.
  • Lin, X., Lehman, J. D. (1999). “Supporting Learning of Variable Control in a ComputerBased Biology Environment: Effects of Prompting College Students to Reflect on Their Own Thinking”. Journal of research in science teaching, Vol. 36, No. 7, 837–858.
  • MEB. (12 Mart 2020). Bakan Selçuk, koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. [http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/haber/20497/tr adresinden 09.02.2021 tarihinde erişilmiştir.]
  • Miles, M, B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Rovai, A. P., Downey, J. R. (2010). Why some distance education programs fail while others succeed in a global environment. The Internet and Higher Eductioan, 13(3), 141-147. http://dx.doi.org/10.1016/j.iheduc.2009.07.001
  • Saban, A., Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Ankara: Anı.
  • Sayan, H. COVİD-19 Pandemisi Sürecinde Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122.
  • Seçmeli, M., Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakiş Açilari Üzerine Bir Araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Simonson, M., Schlosser, C. Orellana, A. (2011). Distance education research: a review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23, 124–142.
  • Tuncer, M., Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin uzaktan eğitim programlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri örneği). İlköğretim Online, 10(2), 776- 784. 6)
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response. [https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden 02.02.2021 tarihinde erişilmiştir.]
  • Waterhouse, S., Rogers, R. O. (2004). “The Importance of Policies in E-Learning Instction”., Number 3.
  • WHO. Korona virüs güncel istatistikler. https://covid19.who.int/ 09.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2016).Sosyal Bilgilerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin yayınları.
  • Yin, R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Yin, R.K. (2012). Applications of case study research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.

Student Views on Distance Education Activities in Social Studies Education in the Corona Virus Process

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 51, 30.06.2023
https://doi.org/10.47615/issej.1073851

Öz

During the Covid-19 Pandemic period, according to the data of the World Health Organization on 08.02.2021, more than 105 million people were infected with the virus and more than two million people died. The pandemic prevented education from being carried out at school and in our country as in the world, education was carried out in the form of distance education activities. In this process, it is necessary to put forward the positive aspects and limitations of distance education in a realistic way in order to increase the quality of education and to increase the efficiency of the distance education activities applied. In order to do this, students' views on distance education are important. From this point of view, the aim of the study is to determine student views on Social Studies course in the distance education process.

The study was conducted with the case study method, one of the qualitative research methods. One of the case study designs, a holistic single wrap pattern was used in the study. The population sample of the study consists of 37 students studying at a public school in Kırşehir. In the sample group, there are a total of 37 students, 12 from the 5th grade, 11 from the 6th grade, and 14 from the 7th grade. 19 of 37 students are girls and 18 are boys. The study sample was determined by purposeful sampling method. The semi-structured interview form prepared by the researcher was used as the data collection tool in the study. The interview form consists of 5 questions. The data were collected by the researcher from the students using on-line interview programs. Content analysis was used in the analysis of the data and interpreted with descriptive analysis.
As a result of the study, students' views on the educational activities of the Social Studies course in the distance education process were determined and it was revealed that the students liked to take the social studies course with distance education, but they had difficulty in understanding due to the technical problems and the difficulties experienced in distance education. In order to make the social studies lesson with distance education more efficient, it is recommended to eliminate the technical problems in distance education and to develop and use materials for distance education.

Kaynakça

  • Altıparmak, M. (2011). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Malatya: Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı, 319-327.
  • Anadolu ajansı (2021) Sağlık bakanı koca Türkiye’de ilk korona virüs vakasının görüldüğünü açıkladı. https://www.aa.com.tr/tr/koronavirus/saglik-bakani-koca-turkiyede-ilk-koronavirus-vakasinin-goruldugunu-acikladi/1761466 adresinden 09.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Angoletto, R., Queiroz, V. C. (2020). COVID-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia(CEST), 5, 2.
  • Anodolu Ajansı.(2021). IMF Kovit-19 etkisiyle 2020 küresel büyüme tahminlerini düşürdü. https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/imf-kovid-19-etkisiyle-2020-kuresel-buyume-tahminini-dusurdu-/1804441 13.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Bozkurt, A. (2017).Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAD), 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020), Emergency Remote Teaching in A Time Of Global Crisis Due to Corona Virus Pandemic, Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Buluk, B., Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafindan değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları. İstanbul: EDAM Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
  • Çakır, R., Arslan, F, (2020). Uzaktan Eğitimin öğrencilerin Eş Zamanlı Sanal Sınıf Ortamlarını Kullanım niyetleri İle Uzaktan Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (15), 114-133.
  • Dey, I. (1993). Qualitative Data Analysis: A User Friendly Guide for Social Science. London: Routledge.
  • Dünya Ekonomik Görünüm Rraporu. https://www.imf.org/en/Home. 2.03.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. doi:10.17569/tojqi.74876.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote-teaching-and-online-learning
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Karaca, Ş., & KELAM, D. COVİD-19 Gölgesinde Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin İncelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, (5), 7-18.
  • Kaya, Z. , Erden, O, Çakır, H. ve Bahırsakfı, N. B. (2004), Uzaktan Ehitimin Temelleri Dersindeki Uzaktan Ehitim İhtiyacı Ünitesinin Web Tabanlı Sunumunun Hazırlanması, The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 3 (3), 165-175.
  • Lin, X., Lehman, J. D. (1999). “Supporting Learning of Variable Control in a ComputerBased Biology Environment: Effects of Prompting College Students to Reflect on Their Own Thinking”. Journal of research in science teaching, Vol. 36, No. 7, 837–858.
  • MEB. (12 Mart 2020). Bakan Selçuk, koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. [http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/haber/20497/tr adresinden 09.02.2021 tarihinde erişilmiştir.]
  • Miles, M, B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Rovai, A. P., Downey, J. R. (2010). Why some distance education programs fail while others succeed in a global environment. The Internet and Higher Eductioan, 13(3), 141-147. http://dx.doi.org/10.1016/j.iheduc.2009.07.001
  • Saban, A., Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Ankara: Anı.
  • Sayan, H. COVİD-19 Pandemisi Sürecinde Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122.
  • Seçmeli, M., Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakiş Açilari Üzerine Bir Araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Simonson, M., Schlosser, C. Orellana, A. (2011). Distance education research: a review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23, 124–142.
  • Tuncer, M., Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin uzaktan eğitim programlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri örneği). İlköğretim Online, 10(2), 776- 784. 6)
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response. [https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden 02.02.2021 tarihinde erişilmiştir.]
  • Waterhouse, S., Rogers, R. O. (2004). “The Importance of Policies in E-Learning Instction”., Number 3.
  • WHO. Korona virüs güncel istatistikler. https://covid19.who.int/ 09.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2016).Sosyal Bilgilerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin yayınları.
  • Yin, R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Yin, R.K. (2012). Applications of case study research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Yalman 0000-0003-3337-0449

Erken Görünüm Tarihi 26 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2022
Kabul Tarihi 7 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalman, E. (2023). Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 9(1), 1-51. https://doi.org/10.47615/issej.1073851
AMA Yalman E. Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. USBED. Haziran 2023;9(1):1-51. doi:10.47615/issej.1073851
Chicago Yalman, Emine. “Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 9, sy. 1 (Haziran 2023): 1-51. https://doi.org/10.47615/issej.1073851.
EndNote Yalman E (01 Haziran 2023) Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 9 1 1–51.
IEEE E. Yalman, “Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri”, USBED, c. 9, sy. 1, ss. 1–51, 2023, doi: 10.47615/issej.1073851.
ISNAD Yalman, Emine. “Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 9/1 (Haziran 2023), 1-51. https://doi.org/10.47615/issej.1073851.
JAMA Yalman E. Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. USBED. 2023;9:1–51.
MLA Yalman, Emine. “Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, c. 9, sy. 1, 2023, ss. 1-51, doi:10.47615/issej.1073851.
Vancouver Yalman E. Covid-19: Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Uzaktan Eğitim Faaliyetleri ile Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. USBED. 2023;9(1):1-51.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458