Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Look at the Classification and Nomenclature of Turkish Music

Yıl 2018, , 35 - 46, 30.06.2018
https://doi.org/10.31591/istem.434407

Öz

Kaynakça

  • Ayangil, Rûhî, “Klâsik Kavramının Türk Makam Müziği Konuları Ve Çalgılarına Uyarlanması Sorunu” İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi Cilt. 3 Sayı No. 1 (2017): 19-27Güner, Süleyman, Sırrı, “Osmanlı Mûsikî ve Mehter”, Karadeniz Araştırmaları, S.14, 2007, s.101-130. Özalp, Nazmi, Türk mûsikîsi Târihi, İstanbul 2000.Özkan, İsmail, Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Kudüm Velveleleri, İstanbul 2006.Öztuna, Yılmaz, Türk Mûsikîsi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi, Ankara 2000.Popescu, Judets, Eugenia, “Osmanlıda Fasıl” Osmanlı Ansiklopedisi, c.10, Ankara 1999.Tanrıkorur Cinuçen, Osmanlı Dönemi Mûsikîsi, 2016.Uludağ, Süleyman, İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ, İstanbul 2005.Yahya, Kaçar, Gülçin, Türk mûsikîsi Rehberi, Ankara 2009.Yavaşca, Alâeddin, Türk mûsikîsi’nde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, İstanbul 2002. https://www.luggat.com/la-dini/1/1 (13.06.2018, 12:15)

TÜRK MÛSİKÎSİNİN TASNÎF VE TESMİYELERİNE BİR BAKIŞ

Yıl 2018, , 35 - 46, 30.06.2018
https://doi.org/10.31591/istem.434407

Öz

Türk
mûsikîsi asırların süzgecinden geçerek günümüze ulaşan, pek çok farklı tür ve
biçimde eserlerden meydana gelen büyük bir kültür atlasına hâizdir. Mûsikîmizin
ihtivâ ettiği zenginlikler, geçmişten günümüze türler ve biçimler başlıkları
altında farklı yaklaşımlarla tasnîf edilegelmiştir. Bu tasnifler esnasında
kullanılan bir takım isim ve tamlamalar zaman zaman içeriği gereğince işaret
edemeyen kavramların ve sorunların türemesine yol açmıştır.



Türk
mûsikîsi, din olgusu temelinde çeşitlenmiş bir mûsikîdir. Mûsikîmizde dînî
mûsikî başlığı altında ifade edilen ve ibâdet maksadı gözetilerek üretilen eser
ve icrâlardan yola çıkılarak yapılan tasnifler, asârın ciddi bir kısmını lâdîni
ifadesi ile dinin dışına itmektedir.



Aynı
şekilde Türk mûsikîsi için kullanılan “Klasik Türk Mûsikîsi”, “Türk Sanat
Müziği”, “Türk Halk Müziği” adlandırmaları da anlam, muhteviyat, maksat vb.
bakımlardan kanaatimizce sorunludur. Mûsikîmizin tasnifinde karşılaşılan
sorular ve sorunlara bir bakış açısı getirmek maksadı ile bu makale kaleme
alınmış, mezkûr sorunların çözümüne ilişkin bir takım öneriler sunulmuş ve
irdelenmiştir. 

Kaynakça

  • Ayangil, Rûhî, “Klâsik Kavramının Türk Makam Müziği Konuları Ve Çalgılarına Uyarlanması Sorunu” İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi Cilt. 3 Sayı No. 1 (2017): 19-27Güner, Süleyman, Sırrı, “Osmanlı Mûsikî ve Mehter”, Karadeniz Araştırmaları, S.14, 2007, s.101-130. Özalp, Nazmi, Türk mûsikîsi Târihi, İstanbul 2000.Özkan, İsmail, Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Kudüm Velveleleri, İstanbul 2006.Öztuna, Yılmaz, Türk Mûsikîsi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi, Ankara 2000.Popescu, Judets, Eugenia, “Osmanlıda Fasıl” Osmanlı Ansiklopedisi, c.10, Ankara 1999.Tanrıkorur Cinuçen, Osmanlı Dönemi Mûsikîsi, 2016.Uludağ, Süleyman, İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ, İstanbul 2005.Yahya, Kaçar, Gülçin, Türk mûsikîsi Rehberi, Ankara 2009.Yavaşca, Alâeddin, Türk mûsikîsi’nde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, İstanbul 2002. https://www.luggat.com/la-dini/1/1 (13.06.2018, 12:15)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Gönül 0000-0001-8349-3872

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

ISNAD Gönül, Mehmet. “TÜRK MÛSİKÎSİNİN TASNÎF VE TESMİYELERİNE BİR BAKIŞ”. İSTEM 31 (Haziran 2018), 35-46. https://doi.org/10.31591/istem.434407.