BibTex RIS Kaynak Göster

A Look at the Representation, Statement and Clssification of Turkish Music Rhytms

Yıl 2015, Sayı: 25, 31 - 46, 01.12.2016

Öz

Usul is one of the basic elements of Turkish music. It’s very important for Turkish music about education, performance and transition from past to present. The meshk system that the education model of Turkish music with priority of usul has been weak in the near term. The procedures as a result have began to be seen noticeable differences usul education, expression and performance in a team and execution. Our aim with this article that examines the procedures and resources of the concept of a critical perspective to propose a consistent perspective about rhythmic rules that the increasing expressive of Turkish music and the essential issue is to make proposals of different approach consisting about usul with legislators, representation, statement, classification on Turkish music

Kaynakça

  • » Arel, Hüseyin Sâdeddin, Türk Mûsikîsi Nazariyatı Dersleri, haz. Onur Akdoğu, Ankara, Yahya Kaçar, Gülçin, Türk Mûsikîsi Rehberi, Ankara, 2009.
  • Rauf Yekta Bey, Türk Mûsikîsi, İstanbul, 1986.
  • Özkan, İsmail Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Kudüm Velveleleri, 8. Baskı, İs- tanbul, 2006.
  • Özkan, İsmail Hakkı, “Darbeyn”, DİA, İstanbul 1993, VIII, s. 487-488.
  • Öztuna, Yılmaz, Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi, İstanbul, 1969.
  • Ungay, M. Hurşit, Türk Mûsikîsinde usûller ve Kudüm, İstanbul, 1981. »

TÜRK MÛSİKÎSİ USÛLLERİNİN GÖSTERİMİ, İFADESİ VE TASNİFİNE BİR BAKIŞ

Yıl 2015, Sayı: 25, 31 - 46, 01.12.2016

Öz

Usûl, Türk Mûsikîsinin temel unsurlarındandır. Geçmişten günümüze Türk mûsikîsinin eğitimi, icrası ve intikalinde çok önemli bir yere sahiptir. Klasik Türk Mûsikisinin usûl temelli ve uygulamalı eğitim modeli olan meşk sisteminin, yakın dönemde eğitimde giderek zayıflaması ile usûlün, eğitimi, ifadesi ve icrasında bir takım farklılıklar ve yanlışlar göze çarpar olmuştur. Usûl kavram ve kaynaklarını eleştirel bir bakış açısıyla irdelediğimiz bu makâle ile maksadımız, Türk Mûsikîsinin ifade gücünü artıran ve ritmik kural koyucusu olan usûl hakkında oluşan farklı yaklaşımlara tutarlı bir bakış açısı getirmek, gösterim, ifade, tasnif, mertebe gibi usûlün vazgeçilmez hususlarında bir takım önerilerde bulunmaktır

Kaynakça

  • » Arel, Hüseyin Sâdeddin, Türk Mûsikîsi Nazariyatı Dersleri, haz. Onur Akdoğu, Ankara, Yahya Kaçar, Gülçin, Türk Mûsikîsi Rehberi, Ankara, 2009.
  • Rauf Yekta Bey, Türk Mûsikîsi, İstanbul, 1986.
  • Özkan, İsmail Hakkı, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, Kudüm Velveleleri, 8. Baskı, İs- tanbul, 2006.
  • Özkan, İsmail Hakkı, “Darbeyn”, DİA, İstanbul 1993, VIII, s. 487-488.
  • Öztuna, Yılmaz, Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi, İstanbul, 1969.
  • Ungay, M. Hurşit, Türk Mûsikîsinde usûller ve Kudüm, İstanbul, 1981. »
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25CB25BN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Gönül

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 25

Kaynak Göster

ISNAD Gönül, Mehmet. “TÜRK MÛSİKÎSİ USÛLLERİNİN GÖSTERİMİ, İFADESİ VE TASNİFİNE BİR BAKIŞ”. İSTEM 25 (Kasım 2016), 31-46.