Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Review of Content Development Studies for Parents in Open and Online Learning Environments

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 175 - 208, 31.12.2021
https://doi.org/10.52911/itall.868925

Öz

Educational environments are changing along with the advancing technology. There are also massive open online courses and e-learning environments that cross boundaries of time and space limitations within these educational environments. This paper examines the trends in parent-oriented content development studies in open and online environments. In this regard, 88 articles in the Web of Science database under the headings of mass open online courses, e-learning, and content development, including parents, were analyzed using the descriptive survey method. The findings are presented under the following headings: types of research, research method, data collection tools, sample size, sample population, learning domains, and keyword distributions. It is concluded that content development studies being conducted in open and online environments can reach large audiences; selecting parents as a sample will also contribute to parent development and developing the contents via digital media will aid in adapting to today's technological advancements.

Kaynakça

  • Aslan, Ö. (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-Öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 121-131.
  • Avrupa Komisyonu (European Commission) (2001). The E-Learning Action Plan: Designing tomorrow’s education. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2001:0172:FIN:EN:PDF adresinden 29 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Adıyaman, A. (2020). Öğretim Elemanlarının E-Öğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Bogenschneider, K. & Johnson, C. (2004).Family Involvement in Education: How Important Is It? What Can Legislators Do?. Wiconsin Family Impact Seminear Briefing Report, 20, 54, Universty of Wisconsin.
  • Class Central (2020). By The Numbers: MOOCs in 2020. https://www.classcentral.com/report/mooc-stats-2020/ adresinden 29 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Doğan, D., Duman, D., Seferoğlu, S.S. (2011). E-Öğrenme Ortamlarında Toplumsal Buradalığın Arttırılması için Kullanılabilecek İletişim Araçları. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan Eğitimin Geleceği: Mooc (Massıve Open Onlıne Course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 15-22.
  • Grossman, B., Conner, S., Mosnaim, G., Albers, J., Leigh, J., Jones, J. & Kenyon, R. (2017). Application of Human Augmentics: A Persuasive Asthma Inhaler. Journal of Biomedical Informatics, 67, 51-58.
  • Güleç, İ, Çelik, S. & Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48. Güleç, V. (2018). Aile ilişkilerinin sosyal medya ile birlikte çöküşü. Yeni Medya Elektronik Dergi, 2, 105-120.
  • Hermann, R. (2012). The MOOCs are coming.The Journal of Effective Teaching, 12(2), 1-3. Kabakçı Yurdakul, I., Dönmez, O., Yaman, F. & Odabaşı, H.F. (2013). Dijital Ebeveynlik ve Değişen Roller, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(4), 883-896.
  • Karaboğa, M.T. (2019). Dijital Medya Okuryazarlığında Anne ve Baba Eğitimi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 2040-2073.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi (23), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kim D., Lee, Y., Leite, W. L. & Huggins-Manley, A. C. (2020). Exploring student and teacher usage patterns associated with student attrition in an open educational resource-supported online learning platform. Computers & Education, 156, 103961.
  • Kim, J. & Lee, W. (2011). An analysis of educational informatization level of students, teachers, and parents In Korea. Computers & Education, 56, 760-768.
  • Kong, S.C., Li, K.M. (2009). Collaboration between school and parents to foster information literacy: Learning in the information society. Computers & Education, 52, 275-282.
  • Lee, G.A. & Kim, G.J. (2009). Immersive authoring of Tangible Augmented Reality content: A user study. Journal of Visual Languages and Computing, 20, 61-79.
  • Li, Q. & Baker, R. (2018). The different relationships between engagement and outcomes across participant subgroups in Massive Open Online Courses. Computers & Education, 127, 41-65.
  • Mei, H., Chen, W., Ma, Y., Guan, H. & Hu, W. (2018). VisComposer: A Visual Programmable Composition Environment for Information Visualization. Visual Informatics, 2, 71-81.
  • Milli Eğitim Bakanlığı FATİH Projesi. (2016). FATİH Projesi - İçerik. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerik.html adresinden 15 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Uzaktan Eğitim. (2020). Uzaktan Eğitim Araçları. http://uzaktanegitim.meb.gov.tr/www/uzaktan-egitim-araclari/kategori/19 adresinden 15 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Oblinger, D. G., & Hawkins, B. L. (2005). The myth about E-learning. Educause review, 40(4),14–15.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B. & Kavak, Y. (2006). Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 201 – 210.

Açık ve Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Ebeveynlere Yönelik İçerik Geliştirme Çalışmalarının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 175 - 208, 31.12.2021
https://doi.org/10.52911/itall.868925

Öz

Gelişen teknoloji ile birlikte eğitim ortamları da değişmektedir. Bu eğitim ortamları içerisinde, zaman ve mekân sınırlarını ortadan kaldıran kitlesel açık çevrimiçi dersler ve e-öğrenme ortamları da yer almaktadır. Bu çalışmada, açık ve çevrimiçi ortamlarda ebeveynlere yönelik içerik geliştirme çalışmalarındaki eğilimler incelenmektedir. Bu amaçla; Web of Science veri tabanında yer alan kitlesel açık çevrimiçi içi dersler, e-öğrenme ve içerik geliştirme başlıkları altında ebeveynlerin de dahil olduğu 88 makale, betimsel tarama yöntemi ile incelenmiştir. Bulgular, araştırma türleri, araştırma yöntemi, veri toplama araçları, örneklem düzeyleri, örneklem sayısı, öğrenme alanları ve anahtar kelime dağılımları başlıkları altında sunulmuştur. Açık ve çevrimiçi ortamlarda yapılacak içerik geliştirme çalışmalarının, daha geniş kitleye ulaşabileceği; örneklem olarak ebeveynlerin seçilmesi, aile gelişimine de katkı sunacağı ve içeriklerin dijital ortamlarla geliştirmenin, günümüzdeki teknolojik gelişmelere uyum sağlama konusunda yardımcı olacağı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Aslan, Ö. (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-Öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 121-131.
  • Avrupa Komisyonu (European Commission) (2001). The E-Learning Action Plan: Designing tomorrow’s education. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2001:0172:FIN:EN:PDF adresinden 29 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Adıyaman, A. (2020). Öğretim Elemanlarının E-Öğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Bogenschneider, K. & Johnson, C. (2004).Family Involvement in Education: How Important Is It? What Can Legislators Do?. Wiconsin Family Impact Seminear Briefing Report, 20, 54, Universty of Wisconsin.
  • Class Central (2020). By The Numbers: MOOCs in 2020. https://www.classcentral.com/report/mooc-stats-2020/ adresinden 29 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Doğan, D., Duman, D., Seferoğlu, S.S. (2011). E-Öğrenme Ortamlarında Toplumsal Buradalığın Arttırılması için Kullanılabilecek İletişim Araçları. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan Eğitimin Geleceği: Mooc (Massıve Open Onlıne Course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 15-22.
  • Grossman, B., Conner, S., Mosnaim, G., Albers, J., Leigh, J., Jones, J. & Kenyon, R. (2017). Application of Human Augmentics: A Persuasive Asthma Inhaler. Journal of Biomedical Informatics, 67, 51-58.
  • Güleç, İ, Çelik, S. & Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48. Güleç, V. (2018). Aile ilişkilerinin sosyal medya ile birlikte çöküşü. Yeni Medya Elektronik Dergi, 2, 105-120.
  • Hermann, R. (2012). The MOOCs are coming.The Journal of Effective Teaching, 12(2), 1-3. Kabakçı Yurdakul, I., Dönmez, O., Yaman, F. & Odabaşı, H.F. (2013). Dijital Ebeveynlik ve Değişen Roller, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(4), 883-896.
  • Karaboğa, M.T. (2019). Dijital Medya Okuryazarlığında Anne ve Baba Eğitimi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 2040-2073.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi (23), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kim D., Lee, Y., Leite, W. L. & Huggins-Manley, A. C. (2020). Exploring student and teacher usage patterns associated with student attrition in an open educational resource-supported online learning platform. Computers & Education, 156, 103961.
  • Kim, J. & Lee, W. (2011). An analysis of educational informatization level of students, teachers, and parents In Korea. Computers & Education, 56, 760-768.
  • Kong, S.C., Li, K.M. (2009). Collaboration between school and parents to foster information literacy: Learning in the information society. Computers & Education, 52, 275-282.
  • Lee, G.A. & Kim, G.J. (2009). Immersive authoring of Tangible Augmented Reality content: A user study. Journal of Visual Languages and Computing, 20, 61-79.
  • Li, Q. & Baker, R. (2018). The different relationships between engagement and outcomes across participant subgroups in Massive Open Online Courses. Computers & Education, 127, 41-65.
  • Mei, H., Chen, W., Ma, Y., Guan, H. & Hu, W. (2018). VisComposer: A Visual Programmable Composition Environment for Information Visualization. Visual Informatics, 2, 71-81.
  • Milli Eğitim Bakanlığı FATİH Projesi. (2016). FATİH Projesi - İçerik. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerik.html adresinden 15 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Uzaktan Eğitim. (2020). Uzaktan Eğitim Araçları. http://uzaktanegitim.meb.gov.tr/www/uzaktan-egitim-araclari/kategori/19 adresinden 15 Aralık 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Oblinger, D. G., & Hawkins, B. L. (2005). The myth about E-learning. Educause review, 40(4),14–15.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B. & Kavak, Y. (2006). Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 201 – 210.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Fatih Pekyürek 0000-0002-5685-6997

Erken Görünüm Tarihi 25 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 26 Ocak 2021
Kabul Tarihi 1 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pekyürek, M. F. (2021). Açık ve Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Ebeveynlere Yönelik İçerik Geliştirme Çalışmalarının İncelenmesi. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(2), 175-208. https://doi.org/10.52911/itall.868925