In addition to developing learning strategies, it is essential to determine students' mastery of these skills. In this context, the purpose of this study is to adapt into Turkish the instrument developed by Meijs et al. (2019) in order to determine the use of learning strategies required by learners in distance education environments. The second objective is to analyze the data to be obtained from the adapted scale in terms of multiple variables and to disclose the status of students' use of learning strategies in environments of distance education in Turkey. In this research, a survey study design was used to fully reveal the learning strategies that students use for distance education. The Motivated Strategies for Learning Questionnaire Part B Distance Education (MSQL-B DE) scale and a personal information form containing demographic and other student information served as data collection instruments. In this research, both EFA and CFA were applied. Additionally, the parameters derived from Confirmatory Factor Analysis indicated that the model was compatible. Complex cognitive strategy use has the highest mean when the findings are analyzed according to the means. Simple cognitive strategy use, academic thinking, and time, resource, and effort management are the respective strategies used. Compared to the other strategies, communication with others was determined to be the least utilized. The results of the study contain as many diverse elements as possible in accordance with the literature on the application of learning strategies in the distance education process. In future research, it may be possible to investigate various aspects of learning strategies in distance education, including course processing and academic achievement.
Learning Strategies Distance Education Higher Education Factor Analysis
Bu çalışmada tüm bilimsel etik kurallara uyulmuştur.
-
-
Öğrenme stratejilerinin geliştirilmesi kadar öğrencilerin bu becerilere ne düzeyde sahip olduklarının belirlenmesi de önemlidir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, uzaktan eğitim ortamlarındaki öğrenenlerin ihtiyaç duydukları öğrenme stratejilerinin kullanım durumunu belirlemek için Meijs ve arkadaşları (2019) tarafından geliştirilen aracı Türkçe’ye uyarlamaktır. İkinci amaç ise, uyarlanan ölçekten elde edilecek verileri çeşitli değişkenler açısından analiz ederek Türkiye’deki uzaktan eğitim ortamlarında öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma durumlarını ortaya koymaktır. Bu çalışmada, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik kullandıkları öğrenme stratejilerini tümüyle ortaya koymak amaçlı tarama çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin demografik ve diğer bilgilerini içeren kişisel bilgi formu ve MSQL-B DE ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada AFA ve DFA birlikte kullanılmıştır. Doğrulayıcı Faktör analizinden elde edilen parametreler de modelin uyumlu olduğunu göstermiştir. Bulgular incelendiğinde ortalamalara göre karmaşık bilişsel strateji kullanımı en yüksek ortalamaya sahiptir. Basit bilişsel strateji kullanımı, akademik düşünme ve zaman, mekân ve çaba yönetimi sırasıyla kullanılan stratejilerdir. Başkalarıyla iletişim stratejisi diğerlerine göre en az kullanılan strateji olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları uzaktan eğitim sürecinde öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda literatürden edinilen veriler doğrultusunda farklı öğelerle mümkün olabildiğince zengin bir içerik sağlamaktadır. Gelecek çalışmalarda uzaktan eğitimde öğrenme stratejilerine yönelik farklı öğelerin çalışılması durumu söz konusu olabileceği gibi işin içerisine ders işleme süreci ve akademik başarı gibi etkenler de dahil edilebilir.
Öğrenme Stratejileri Uzaktan Eğitim Yükseköğretim Faktör Analizi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.