Sağlık iletişimi, sağlıkla ilgili sürece dahil olan tüm kamusal ve özel profesyonel hizmet sağlayıcıları ile hedef kitleler arasında gerçekleşen iletişimdir. Bu iletişim, sağlık profesyonelleri ile hasta arasında bireysel düzeyde ya da davranış değişikliği oluşturmak amacıyla uygulanan sağlık iletişimi kampanyaları ile toplumsal düzeyinde gerçekleştirilmektedir. Çalışmada, sağlık iletişimi kampanyaları kapsamında yararlanılan kamu spotlarının izler kitle tarafından nasıl alımlandığını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Sağlık Bakanlığı’nın 2019 yılında yayımlamaya başladığı “Sen de Başarabilirsin” başlıklı kamu spotu, alımlama analizi yöntemiyle incelenmiştir. İlgili kamu spotunun nasıl alımlandığı, örneklem olarak seçilen on iki katılımcı ile sınırlandırılarak ve yarı yapılandırılmış soru formu kullanılarak derinlemesine görüşme yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma, kamu yararı ilkesiyle yayınlanan kamu spotunun alımlanmasına yönelik tespitlerde bulunulması, hazırlanacak yeni kamu spotlarının içeriğinin oluşturulması aşamasında değerlendirilecek öneriler ortaya koymasıyla önem taşımaktadır. Sonuç olarak izleyici temelli araştırma kapsamında, yayınlanan kamu spotunun uyuşturucu ile mücadelede önemli olduğu ancak akılda kalıcılık, inandırıcılık, oyuncu ve müzik seçimi açısından yetersiz bulunduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |