İletişim ağlarının da gelişen teknolojiye ayak uydurması sosyal medya platformlarının kullanımını artırmaktadır. Küresel olarak yaşanan gelişmeler bireyleri ve kurumları etkileyerek sosyal medya platformlarını kullanmaya teşvik etmektedir. Evrensel çapta internet kullanım oranının pik yapması ve bu oranın çoğunluğunu sosyal medya platformlarının oluşturması kamu kurumları tarafından da oldukça dikkat çekici bir durum haline gelmektedir.Bu çalışmada Ordu İl Sağlık Müdürlüğü ve Giresun İl Sağlık Müdürlüğünün 11.03.2020 – 11.04.2020 tarihleri arasında Instagaram paltformundan yapmış olduğu paylaşımları içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı; ilgili kurumların Instagram profili üzerinden hedef kitlesine Covid-19 pandemisiyle ilgili farkındalık oluşturacak bir sosyal medya yönetimi oluşturmaktır. Çalışmanın sonucunda; ilgili kurumların Instagaram platformu üzerinden bahsedilen tarihler arasında yapılan paylaşımların pandemi sürecinde hedef kitleye yönelik kullanımı biçimi incelenmiş, konu ile ilgiliuyarıcı ve farkındalık oluşturacak yaklaşımlar sonuç kısmında değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |