New Age İnanış Ve Uygulamalarından Astrolojinin Facebook Dolayımlı Anahtar Kelimelerle İçerik Analizi (2018-2019) isimli çalışmamızın konusu, kadim bir uygulama ve inanış olarak astrolojinin, kültür endüstrisi kuramı bağlamında paylaşımlar üzerinden tespit edilip incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Çalışmada astrolojinin şemsiye kavramları Yeni Dini Hareketler ve New Age inanış ve uygulamaları bir bütün olarak değerlendirilmiş ve yeni iletişim teknolojileri ile ilişkisinin olumlu ve olumsuz yönleri üzerinde durulmuştur. Çalışmanın kuramsal anlayışı, eleştirel teoriden beslenmiştir. Bu kapsamda, 2018 ve 2019 tarih aralığındaki 12 ayda Facebook’ta yayımlanmış astroloji odaklı iletiler arasından yapılandırılmış anahtar kelimelerle seçilmiş 542 tane paylaşıma içerik analizi uygulanmıştır. Malzeme, katılımcı gözlem, derinlemesine görüşme ile desteklenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada amaçlanan, Facebook platformu üzerinden geniş bir kitleye ulaşan astroloji ile kültür endüstrisi ilişkisine yönelik bir anlama çabasıdır. Araştırma sonucunda Facebook’un antik bir inanışı kozmopolitleştirerek endüstriyel ölçekte tüketimine yol açan bir araca dönüştüğü ve üretim-tüketim dinamiklerine aracılık yaptığı tespitinde bulunmak mümkündür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |