Televizyon yayıncılığı yeni medya
döneminde önemli bir dönüşüm sürecine girmiştir. Televizyon kuruluşlarının yeni
medya platformları üzerinden içerik paylaşmaya başlaması ile birlikte,
televizyon ve internet arasında bir yöndeşme (yakınsama) yaşanmıştır. Bir
televizyon program türü olan diziler, internet kullanım oranlarının artmasıyla
birlikte internet ortamından da izlenmeye başlamış ve ayrıca yalnızca internete
özgü diziler de ortaya çıkmıştır. Çalışmada, dizilerin izlenme mecralarındaki değişim,
tarihsel ve teknolojik süreç bakımından ele alınmaktadır. Veriler literatür
tarama tekniği ile elde edilmiş ve ayrıca arşiv tarama tekniğiyle çeşitli
gazete haberlerinden yararlanılmıştır.
Television broadcasting has entered into an important transformation
process in the new media era. Along with television organizations starting to
share content through new media platforms, there has been a convergence between
television and the Internet. The series, which is a television content, has
started to be watched on the internet with the increase of the internet usage
rates and also webisodes have been published.
In the study, the changes in the viewing sequences of the series are
examined in terms of historical and technological process. The data were
obtained by literature scanning technique and various newspaper reports were
utilized by archival scanning technique.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |