Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID 19 PANDEMİSİNİN TÜRKİYE İÇ TURİZMİNE YANSIMALARI: DEĞİŞEN TALEP ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 37 - Bahar (Covid19-Özel Ek), 355 - 368, 27.06.2020

Öz

2019 ve 2020 yılları arasında baş gösteren COVID-19 pandemisi de turizm endüstrisinin en kırılgan unsuru olan insan faktörünü hedef almış, endüstri üzerinde oldukça ciddi ekonomik kayıplar yaratmıştır. Turizm talebinin elastik olması sebebiyle Olası bir hayati tehlike durumunda insanların kolaylıkla vazgeçebileceği olaylardan birinin turizm olduğu bilinmektedir. Virüs neticesinde turizm endüstrisinin 2. Dünya savaşından bu yana ilk kez durma noktasına gelmiş olması, ekonomisinin önemli bir kısmını turizmden sağlayan birçok ülke gibi Türkiye için de olumsuz sonuçlar doğurmuştur. Araştırma kapsamında düzenli ekonomik gelire sahip olup, her yıl düzenli olarak tatil yapan kişilerle Whatsapp ve Skype üzerinden 50 katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile görüşülerek veriler toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda; yerel turistlerin “çoğunlukla” rezervasyonlarını iptal ettikleri ve 3-6 ay arası bir süreç içerisinde tatil amaçlı herhangi bir harekette bulunmayacakları saptanmıştır. Katılımcılar, aşı veya benzeri bir çözümün halen var olmadığını, yaşanabilecek 2. Bir dalganın farkında olduklarını belirtmişlerdir. 2020 yılının yaz aylarında tatil yapmak istemediklerini, tatil yapacak kişilerin ise mümkünse insanların çok az, sosyal mesafenin yüksek olduğu, yazlık, bungalow, yayla gibi seçenekleri değerlendirecekleri tespit edilmiştir.

Teşekkür

Zaman ayırdığınız ve emek harcadığınız için "sizlere" şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla.

Kaynakça

  • Altunel, M. C., & Saldamlı, A. (2012). Otel işletmelerinin pazar odaklılık, kurumsal strateji ve finansal performanslarının analizi: İstanbul örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 75-86.
  • Bakar, N. A., & Rosbi, S. (2020). Effect of Coronavirus disease (Covid-19) to tourism industry. International Journal of Advanced Engineering Research and Science, 7(4), 189-193. https://dx.doi.org/10.22161/ijaers.74.23
  • Baker, S. R., Farrokhnia, R., Meyer, S., Pagel, M. & Yannelis, C. (2020). How does household spending respond to an epidemic? consumption during the covid-19 pandemic. Natıonal Bureau Of Economıc Research, NBER Working Paper No. 26949, 1-35.
  • Darwin, C. (2017). Türlerin Kökeni (Çev. Bahar Kılıç). Alfa Yayıncılık: İstanbul.
  • Dinarto, D., Wanto, A., & Sebastian, L. C. (2020). Global health security–Covid-19: impact on Bintan’s tourism sector. Rajaratnam School of International Studies (RSIS), 033, 1-3.
  • Fernandes, N. (2020). Economic effects of coronavirus outbreak (COVID-19) on the world economy. Available at SSRN. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3557504
  • Gökdeniz, A., & Nuran, A. Ş. I. K. (2008). Küresel rekabet ortamında turizm işletmelerinde soyut imaj oluşturma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(20), 134-149.
  • Gössling, S., Scott, D., & Hall, C. M. (2020). Pandemics, tourism and global change: a rapid assessment of COVID-19. Journal of Sustainable Tourism, 1-20. https://doi.org/2020.1758708
  • https://covid19.who.int/ erişim tarihi 06.06.2020
  • https://www.ktb.gov.tr/TR-261956/konaklamatesislerindekontrollu-normallesmesureci-genelg-.html Erişim Tarihi: 23.04.2020.
  • Keogh-Brown, M. R., Wren-Lewis, S., Edmunds, W. J., Beutels, P. & Smith, R. D. (2010). The possible macroeconomic impact on the UK of an influenza pandemic, Health Economics. 19(11), 1345–1360. Doi: 10.1002/hec.1554
  • Kohli, A.K. & Jaworski, B.J., (1990). Market orientation: the construct, research propositionsand managerial ımplications, Journal of Marketing, 54 (2), 1-18.
  • Mallapaty, S. (2020). What the cruise-ship outbreaks reveal about COVID-19. Nature, 580(7801), 18–18. doi: 10.1038/ d41586-020-00885-w.
  • STR. (2020). Covid-19: Hotel industry impact. Retrieved April 5. from. https://str.com/data-insights-blog/coronavirus-hotel-industry-data-news
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Kontrolörler Kurulu Başkanlığı, Konaklama Tesislerinde Kontrollü Normalleşme Süreci Genelge (2020).
  • Thurlow, C., & Jaworski, A. (2012). Elite mobilities: The semiotic landscapes of luxury and privilege. Social Semiotics, 22(4), 487-516.
  • Voase, R. (1995). Tourism: the human perspective. Hodder and Stoughton.
  • Wang, L., Law, R., Hung, K., & Guillet, B. D. (2014). Consumer trust in tourism and hospitality: A review of the literature. Journal of Hospitality and Tourism Management, 21, 1-9.
  • Yenişehirlioğlu, E., Erdoğan, Ç., Polat, S., & Sarıışık, M. (2012). Politik krizlerin turizm talebi üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma-Mısır turizmi. 1. Doğu Akdeniz Sempozyumu, 20-22.
  • Yenişehirlioğlu, E., Salha, H., & Şahin, S. (2016). Politik krizlerin turizm talebi üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma: Rusyanın değişen yüzü ve bu değişimin Türkiye turizmine etkileri. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 2(03), 74-83.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 37 - Bahar (Covid19-Özel Ek), 355 - 368, 27.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Altunel, M. C., & Saldamlı, A. (2012). Otel işletmelerinin pazar odaklılık, kurumsal strateji ve finansal performanslarının analizi: İstanbul örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 75-86.
  • Bakar, N. A., & Rosbi, S. (2020). Effect of Coronavirus disease (Covid-19) to tourism industry. International Journal of Advanced Engineering Research and Science, 7(4), 189-193. https://dx.doi.org/10.22161/ijaers.74.23
  • Baker, S. R., Farrokhnia, R., Meyer, S., Pagel, M. & Yannelis, C. (2020). How does household spending respond to an epidemic? consumption during the covid-19 pandemic. Natıonal Bureau Of Economıc Research, NBER Working Paper No. 26949, 1-35.
  • Darwin, C. (2017). Türlerin Kökeni (Çev. Bahar Kılıç). Alfa Yayıncılık: İstanbul.
  • Dinarto, D., Wanto, A., & Sebastian, L. C. (2020). Global health security–Covid-19: impact on Bintan’s tourism sector. Rajaratnam School of International Studies (RSIS), 033, 1-3.
  • Fernandes, N. (2020). Economic effects of coronavirus outbreak (COVID-19) on the world economy. Available at SSRN. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3557504
  • Gökdeniz, A., & Nuran, A. Ş. I. K. (2008). Küresel rekabet ortamında turizm işletmelerinde soyut imaj oluşturma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(20), 134-149.
  • Gössling, S., Scott, D., & Hall, C. M. (2020). Pandemics, tourism and global change: a rapid assessment of COVID-19. Journal of Sustainable Tourism, 1-20. https://doi.org/2020.1758708
  • https://covid19.who.int/ erişim tarihi 06.06.2020
  • https://www.ktb.gov.tr/TR-261956/konaklamatesislerindekontrollu-normallesmesureci-genelg-.html Erişim Tarihi: 23.04.2020.
  • Keogh-Brown, M. R., Wren-Lewis, S., Edmunds, W. J., Beutels, P. & Smith, R. D. (2010). The possible macroeconomic impact on the UK of an influenza pandemic, Health Economics. 19(11), 1345–1360. Doi: 10.1002/hec.1554
  • Kohli, A.K. & Jaworski, B.J., (1990). Market orientation: the construct, research propositionsand managerial ımplications, Journal of Marketing, 54 (2), 1-18.
  • Mallapaty, S. (2020). What the cruise-ship outbreaks reveal about COVID-19. Nature, 580(7801), 18–18. doi: 10.1038/ d41586-020-00885-w.
  • STR. (2020). Covid-19: Hotel industry impact. Retrieved April 5. from. https://str.com/data-insights-blog/coronavirus-hotel-industry-data-news
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Kontrolörler Kurulu Başkanlığı, Konaklama Tesislerinde Kontrollü Normalleşme Süreci Genelge (2020).
  • Thurlow, C., & Jaworski, A. (2012). Elite mobilities: The semiotic landscapes of luxury and privilege. Social Semiotics, 22(4), 487-516.
  • Voase, R. (1995). Tourism: the human perspective. Hodder and Stoughton.
  • Wang, L., Law, R., Hung, K., & Guillet, B. D. (2014). Consumer trust in tourism and hospitality: A review of the literature. Journal of Hospitality and Tourism Management, 21, 1-9.
  • Yenişehirlioğlu, E., Erdoğan, Ç., Polat, S., & Sarıışık, M. (2012). Politik krizlerin turizm talebi üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma-Mısır turizmi. 1. Doğu Akdeniz Sempozyumu, 20-22.
  • Yenişehirlioğlu, E., Salha, H., & Şahin, S. (2016). Politik krizlerin turizm talebi üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma: Rusyanın değişen yüzü ve bu değişimin Türkiye turizmine etkileri. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 2(03), 74-83.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emirhan Yenişehirlioğlu 0000-0002-6856-9506

Hamide Salha 0000-0002-0598-8770

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2020
Kabul Tarihi 25 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 37 - Bahar (Covid19-Özel Ek)

Kaynak Göster

APA Yenişehirlioğlu, E., & Salha, H. (2020). COVID 19 PANDEMİSİNİN TÜRKİYE İÇ TURİZMİNE YANSIMALARI: DEĞİŞEN TALEP ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 355-368.