This study was carried out to assess the learning and satisfaction
levels of students in relation to concept maps and video samples. In the study,
the second grade students in the
department of nursing in a university recorded videos in groups in relation to
the course of patient care they have. The same student group made an individual
concept map of patient care in their third year. The questionnaire questions
regarding the feeling and opinions of the students to video recordings and
concept maps were prepared by the researcher. As a result, the students pointed
out that video recording and concept maps were influential upon their
understanding, problem solving abilities and learning. They also stated that
these methods enabled a holistic approach in patient care.
Video Recording Concept Map Nursing Students Satisfaction Learning
Bu araştırma, kavram
haritası yapan ve video çeken hemşirelik öğrencilerinin öğrendiklerini ve
memnuniyet düşüncelerini belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırmada bir
üniversitenin hemşirelik bölümünün ikinci sınıf öğrencileri o dönem işledikleri
hasta bakımına yönelik gruplar şeklinde video çekti. Aynı öğrenci grubu üçüncü
sınıfta hasta bakımına yönelik bireysel kavram haritası yaptı. Öğrencilerin video çekimlerine ve kavram
haritalarına yönelik duygularını ve düşüncelerini içeren anket soruları
araştırıcı tarafından oluşturuldu. Sonuç
olarak; tüm öğrenciler konuları anlama, problem çözme ve öğrenmelerinde
video çekme ve kavram haritası yapmanın etkili olduğunu belirtti. Öğrenciler
hasta bakımında bu eğitim yöntemlerinin bütüncül davranmayı kolaylaştırdığını
ifade etti.
Video Çekme Kavram Haritası Hemşirelik Öğrencisi Memnuniyet Öğrenme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |