Bu çalışmada, duygusal
öz-yeterlik ve affetmenin üniversite öğrencilerinin algıladıkları stres
düzeyini yordayıcı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, 345
üniversite öğrencisinden oluşmuştur. Araştırmada, Algılanan Stres Ölçeği,
Duygusal Öz-Yeterlik Ölçeği, Heartland Affetme Ölçeği ve kişisel bilgi formu
kullanılmıştır. Analizlerde aritmetik ortalama, pearson korelasyonu ve çoklu
doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Bulgulara göre, algılanan stres
düzeyi ile duygusal öz-yeterlik ve affetme arasında negatif yönde anlamlı
düzeyde ilişki vardır. Duygusal öz-yeterlik ve affetme, algılanan stres
düzeyinin anlamlı yordayıcılarıdır. Duygusal öz-yeterlik ölçeğinin alt
ölçekleri (duyguları düzenleme, duyguları düşünceyi destekleyici olarak
kullanma, duyguları anlama, duyguları algılama) birlikte algılanan stres
düzeyindeki değişimin %14.4’ünü açıklamakta; ancak sadece duyguları düşünceyi
destekleyici olarak kullanma modele anlamlı katkı sağlamaktadır. Affetme
ölçeğinin alt ölçekleri (kendini affetme, başkasını affetme, durumu affetme)
birlikte algılanan stres düzeyindeki değişimin % 28.1’ini açıklamaktadır.
Kendini ve durumu affetme, modele anlamlı düzeyde katkı sağlarken; başkasını
affetmenin modele anlamlı katkısı yoktur.
Stres Öz-yeterlik Duygusal öz-yeterlik Affetme Üniversite öğrencileri
In current
study investigation of predictive role of emotional self-efficacy and
forgiveness on perceived stress level of college students was aimed. The sample of study was consisted of 345
college students. Perceived Stress Scale, Emotional Self-Efficacy Scale,
Heartland Forgiveness Scale and personnel information form were used. In analysis;
mean, pearson correlation and multiple regression techniques were applied.
According to results, perceived stress level was statistically significant and
negative correlated with emotional self-efficacy and forgiveness. The subscales
of emotional self-efficacy (regulating
emotions, using emotions to assist thought, perceiving emotions, understanding
emotions) accounted for
14.4% of changing in perceived stress level; however only using emotions to assist thought had a
significant impact on model. The subscale of forgiveness scale (forgiveness of
self, others, situation) accounted for 28.1% of changing in perceived stress
level. While forgiveness of self and situation made a significant contribution
to the model, there wasn’t significant contribution of forgiveness of others.
Stress Self-efficacy Emotional self-efficacy Forgiveness College students
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |