Bu araştırmanın amacı,
kendini bilme ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkiyi ve kendini bilme ile
psikolojik iyi oluş kavramlarının algılanan ebeveyn tutumları değişkenine göre
farklılaşma durumunu incelemektir. Araştırmanın sonuçları kendini bilme ile
psikolojik iyi oluşun pozitif ilişkili olduğunu göstermiştir. Basit regresyon
analizi sonuçlarına göre kendini bilmenin psikolojik iyi oluşu ve çevresel
hakimiyet, öz kabul, bireysel gelişim, yaşam amacı, diğerleriyle olumlu
ilişkiler ve özerklik boyutlarını anlamlı bir şekilde pozitif yönde yordadığı
bulunmuştur. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre psikolojik iyi oluşun tüm
boyutlarını içeren son modelde, standartlaştırılmış beta katsayılarının kendini
bilmeyi yordamasındaki göreli önem sıralarına göre çevresel hakimiyet, öz
kabul, yaşam amaçları ve özerklik alt boyutlarının kendini bilmeyi anlamlı bir
şekilde yordadığı görülmüştür. Bireysel gelişim ve olumlu ilişkiler
boyutlarının ise öz bilginin anlamlı bir yordayıcısı olmadığı görülmüştür.
Öğretmen adaylarının kendini bilme ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin ebeveyn
tutumlarına göre farklılaştığı bulunmuştur. Kendini bilmenin bireylerin daha
işlevsel bir hayat yaşamasına yardımcı olabileceği söylenebilir.
Kendini bilme Psikolojik İyi Oluş Ebeveyn Tutumları Öğretmen Adayları Pozitif Psikoloji
The
porpuse of this research is to examine the relationship between self-knowledge
and psychological well-being and investigate the differences between these two concepts in terms of the variable
of perceived parental attitudes. The results of this study showed that
self-knowledge and psychological well-being positively related. According to
the results of the linear regression analysis, self-knowledge predicted
psychological well-being. Also self-knowledge predicted environmental mastery,
self-acceptance, purpose in life, autonomy Personal growth and positive
relationships with others. Multiple regression analysis result is showed that dimensions of psychological well-being such as
environmental mastery, self-acceptance, purpose in life, and autonomy
significantly predicted to self-knowledge. The teacher candidates levels of
self-knowledge and psychological
well-being shows significant differences
according to
perceived parental attitudes.
It can be said that self-knowledge can help individuals to live a more
functional life.
Self-knowledge Psychological Well-being Parental Attitudes Teacher Candidates Positive Psychology
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |