Bu çalışma, Yükseköğretimde
Öğretimsel Algı ve Uygulamalar Ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlamayı amaçlamaktadır.
İki ölçekten oluşan ölçme aracı toplam 152 öğretim elemanına uygulanmıştır. İlk
olarak, Yükseköğretimde Öğretimsel Algı Ölçeği için yapılan doğrulayıcı faktör
analizi sonuçları, modelin veriye yeterli düzeyde uyum sergilemediğine işaret
etmiştir. Bu nedenle, veri açımlayıcı faktör analizi yöntemiyle yeniden analiz
edilmiştir. Ölçümlere ilişkin hesaplanan iç tutarlılık katsayısı .90 olarak
bulunmuştur. Ölçme aracının ikinci bölümünü oluşturan Yükseköğretimde
Öğretimsel Uygulamalar Ölçeği’nden elde edilen ölçümler üzerinde yapılan
doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, modelin veriye yeterli düzeyde uyum
sergilediğine işaret etmiştir. Ölçümlere ilişkin elde edilen iç tutarlılık
katsayısı .93 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, elde edilen bulgular ölçme
aracının öğretmen yetiştirmede Türk öğretim elemanlarının algı ve
uygulamalarını belirlemede geçerli ve güvenilir biçimde kullanılabileceğini
ortaya koymuştur.
Bireysel Farklılıklar Farklılaştırılmış Öğretim Ölçek Uyarlama Doğrulayıcı Faktör Analiz
This
study aimed to adapt the scale of Instructional Perceptions and Practices in
Higher Education into Turkish. The data collection tool, composed of two parts,
was conducted on 152 teacher educators. Firstly, the findings of the
confirmatory factor analysis for the scale of Instructional Perceptions in
Higher Education indicated that the model did fit the data adequately. Therefore,
the data was reanalyzed via exploratory factor analysis method. Internal
consistency of the measurements was found to be .90. Confirmatory factor
analysis, performed on the measurements obtained from the scale of
Instructional Practices in Higher Education, constituting the second part of
the data collection tool showed that the model fitted the data adequately. Internal
consistency of the measurements was found to be .93. As a result, findings
showed that the scale might be used in a valid and reliable way to determine
the perceptions and practices of Turkish lecturers in teacher education.
Individual Differences Differentiated Instruction Scale Adaptation Confirmatory Factors Analysis
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |