Çalışmada Web Tabanlı Uzaktan Eğitim ile
Geleneksel Eğitimin İnternet Programcılığı 2 dersinde karşılaştırılması
amaçlanmıştır. Bu amaçla bu iki yöntem İnternet Programcılığı 2 dersinde
kullanılarak öğrencilerin akademik başarı düzeyleri ve öğrenilenlerin
kalıcılığı incelenmiştir. 70 öğrenciden oluşan çalışma grubu ile yürütülen
araştırmada deney ve kontrol grupları 35'er öğrenciden oluşmaktadır. Deney
grubu öğrencileri Web Tabanlı Uzaktan Eğitim ortamında, kontrol grubu ise
Geleneksel Eğitim ortamında her bir grup 14 hafta öğrenim görmüşlerdir. Çalışmada
gruplar ilgili dersteki başarılar, demografik özellikler, bilgisayar ve
internet kullanımı bilgi düzeyi bakımından karşılaştırılmıştır. Çalışma sonunda
deney grubu öğrencileri ile görüşme yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde
Betimsel İstatistikler, Bağımsız Gruplar t Testi, ANCOVA, nitel veri analizi
için ise betimsel analiz kullanılmıştır. Analiz sonuçları Web Tabanlı Uzaktan
Eğitim’in başarıyı artırmada ve kalıcılığı sağlamada Geleneksel Eğitime göre
daha başarılı olduğunu göstermektedir. Görüşme sonuçlarına göre ise Web Tabanlı
Uzaktan Eğitim ile ilgili olarak öğrenciler pozitif düşüncelere sahiptirler.
Web Tabanlı Eğitim Eş Zamanlı Eş Zamansız Meslek Yüksekokulu İnternet Programcılığı
This study compares
Web-Based Distance Education and Traditional Education on Internet Programming
2 class. In the study, these two education methods were used in Internet Programming
2 class and academic success levels of students and its permanence have been
examined. Among the study group of 70 students, the experimental and control
groups, consisted of 35 students. Experimental group students were instructed
in Web-Based Distance Education and control group were instructed in Traditional
Education environment for 14 weeks. Groups were compared regarding the
achievements related course, demographic features, computer and internet usage
knowledge. Eventually, interview was done with the experimental group students.
Descriptive Statistics, Independent Groups t Test, ANCOVA, were used in
analysis of quantitative data and descriptive analysis was used in the analysis
of qualitative data. The results show that Web-Based Distance Education is more
successful than Traditional Education in increasing achievement and providing
retention. Interview results indicate that students have generally positive
ideas about Web-Based Distance Education.
Web-Based Education Synchrony Asynchrony Vocational School Internet Programming
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |