Bu
araştırmanın temel amacı, Şanlıurfa’nın Birecik İlçesindeki Ticaret Meslek
Lisesinde eğitim gören kız ve erkek öğrencilerinin akran ilişkileri düzeylerini
karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
eğitim öğretim yılında Şanlıurfa’nın Birecik İlçesi Ticaret Meslek Lisesinde
9-10-11-12. sınıflarda eğitim gören 231 erkek, 227 kız toplam 458 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Akran İlişkileri Ölçeği” kullanılarak
yüz yüze anket yöntemiyle yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS
22.0 programı kullanılarak yapılmıştır.
Sayısal değişkenlerin normallik dağılımlarına bakmak için Shapirowilk
testi uygulanmış, normal dağılım elde edilmiştir. Veri setinde parametrik
testler kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklerin çözümlenmesinde de frekans,
yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerlerden
faydalanılmıştır.
The main aim of this
research is to examine comparatively the levels of peer relationships of female
and male students from Trade Vocational High School in Birecik, a district of
Şanlıurfa province. The study group was formed by 458 students in the 9th,
10th, 11th and 12th grades of the school in the academic year of 2017-2018. The
data of the research has been gathered through face-to-face questionnaire
method utilizing “the Peer Relations Scale". Statistical analyzes of the
data were made employing the SPSS 22.0 program. The Shapiro-Wilk test was
applied to check the normality distributions of the numerical variables and the
normal distribution was obtained. Parametrictests were used in the data set.
The frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, minimum and maximum
values were used in the analysis of the descriptive statistics.
Communication Adolescent Peer Peer Relationships Bullying Victimization
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |