Halkla ilişkiler mesleği gerek kuramsal gerekse
uygulamalar çerçevesinde büyük ölçüde iletişim alanıyla bağlantılıdır. Bu
nedenle halkla ilişkiler eğitiminin çoğunlukla üniversitelerin İletişim
Fakültelerinde bir bölüm olarak yer alması doğaldır. Türkiye’de halkla
ilişkiler eğitimini iletişim alanı dışında veren üç üniversite bulunmaktadır.
Bu üç üniversiteden biri İşletme Fakültesi’nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün
bulunduğu Karabük Üniversitesi’dir. Bu çalışmanın amacı, Karabük
Üniversitesi’nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’ndeki lisans öğrencilerinin,
eğitimlerini mesleki yeterlik açısından nasıl değerlendirdiklerini anlamak ve
aldıkları eğitimdeki memnuiyetlerini değerlendirmektir. Bu çerçevede, Halkla
İlişkiler ve Tanıtım Bölümü son sınıf öğrencileri ile Eylül-Kasım 2018
tarihleri arasında, açık uçlu soruların hazırlandığı yazılı görüşmeler ve yüz
yüze görüşmeler yapılmıştır. Böylelikle öğrencilerin, aldıkları eğitimle
mesleki beklentilerinin ne derece örtüştüğü ve mezun olduklarında meslek
hayatına atılmaya kendilerini ne derece hazır hissettikleri ortaya çıkmıştır.
Halkla İlişkiler Eğitimi Halkla İlişkiler Öğrencileri Öğrenci Memnuniyeti Halkla İlişkiler ve Tanıtım İşletme Fakülteleri
Public relations (PR), as a profession is widely related to
communication field in terms of both theoretical and practical aspects.
Therefore, it seems natural that public relations are generally located as a
department in the Faculty of Communication. On the other hand, three
universities including Karabük University locate this department outside that
faculty. This study aims to understand how undergraduate students of Public
Relations and Publicity Department at Karabük University evaluate the education
which they are receiving within the context of professional competence. Thus,
the satisfaction of students with the education will also be analyzed from the
perspective of different curricula. In this context, written interviews with
open ended questions will be conducted with senior students of Public Relations
and Publicity Department. Therefore, it was ascertained that to which extent
the undergraduate program meets the professional expectations of the students
and how much they are ready to enter the business world.
Public Relations Education Public Relations Students Student Satisfaction Public Relations and Publicity Faculty of Business.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 5 |