Bu çalışmada doğa eğitim projelerinin katılımcı
profili ve yaygın etki ilişkisi açısından değerlendirilmiştir. Bu çalışmada
karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı karma deseni kullanılmıştır.
Bu desenin nicel değerlendirme aşamasında doğa eğitimi projesi sürecinin
başında ve sonunda anket formları uygulanmıştır. Nitel değerlendirme aşamasında
da yarı-yapılandırılmış görüşme formlarıyla proje sonunda katılımcılarla
görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları 2007-2014 yılları arasında
TUBİTAK tarafından desteklenen Isparta’da Doğa Eğitimine (IDE-1,2,3,4,5,6)
katılan öğretmenlerden oluşmaktadır. Çalışmanın sonucunda, katılımcıların
projeye katılım amacının doğa eğitim projelerinde gördükleri eğitim içeriklerini
sadece derste kullanma, kendi bilgilerini yenileme olduğu anlaşılmış ve bu
nedenle yaygın etkinin sadece öğretmenlerin görev aldıkları sınıf içinde
kaldığı görülmüştür. Doğa eğitim projelerinin yaygın etki kapsamında
değerlendirilebilmesi için TUBİTAK’ın araştırmacıların kaydının tutulduğu bilgi
sistemine benzer katılımcı bilgi sistemi kurulması gerekmektedir.
Doğa Eğitimi Yaygın Etki KDA (Korunan Doğal Alan) Proje Etki
The present
study has evaluated the environmental education projects in terms of the
relation between participant profile and widespread impact. In this study, an
explanatory sequential design was used. At the beginning and end of EEP,
questionnaires were conducted during the quantitative evaluation phase. As to
the qualitative evaluation, participants were interviewed with semi-structured
interview forms at the end of EEP. Participants are teachers who attended EEP
in Isparta (IDE-1,2,3,4,5,6), supported by TUBITAK between 2007-2014. As a
result of the study, it was understood that the purpose of participants was to
use the learning contents provided in EEP only during the course and to renew
their knowledge. Therefore, the common effect remained limited only to the
class which they lecture. Thus, it may be suggested that to facilitate the
evaluation of EEP within the scope of widespread impact, TUBITAK should
establish a database of information about the participants, similar to the
system in which the CVs of the researchers are recorded.
Environmental Education Widespread Impact NPA (Natural Protected Area) Project Effect
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 5 |